• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hostnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Harold, dank je wel dat je zoveel moeite doet mij te helpen. Maar het antwoord wat je geeft is niet wat ik vraag. Ik wil op mij eigen vertrouwde manier via Dreamweaver of Total Commander files uploaden. Dat doe ik met alle website's. Dat is altijd zo gegaan en nu gaat dat alleen voor deze website die bij Ziggo is ondergebracht niet meer.
Bij webspace krijg ik trouwens het schermpje met accountmanager wat je zo mooi meegestuurd hebt niet in beeld. De helpdesk weet niet hoe dat komt en kon me ook niet verder helpen. Met andere woorden zoek het zelf maar uit. Daar ben ik nu dan ook druk mee bezig. Wat een service !!!!!! Aan die helpdesk heb je dus veel :confused:
Als ik de gegevens zoals jij aangeeft invoer bij dreamweaver of Total Commander komt er geen verbinding tot stand. Kan best liggen aan een firewall of andere beveiliging van mijn eigen computer. Maar het is wel vreemd dat ik dit probleem alleen bij Ziggo heb. Ik beheer diverse website's die bij andere providers zijn ondergebracht en daar heb ik dat probleem niet.

Nogmaals Harold , ik ben je heel erg dankbaar dat je zoveel moeite doet.
 
Harold, dank je wel dat je zoveel moeite doet mij te helpen. Maar het antwoord wat je geeft is niet wat ik vraag. Ik wil op mij eigen vertrouwde manier via Dreamweaver of Total Commander files uploaden. Dat doe ik met alle website's. Dat is altijd zo gegaan en nu gaat dat alleen voor deze website die bij Ziggo is ondergebracht niet meer.
Bij webspace krijg ik trouwens het schermpje met accountmanager wat je zo mooi meegestuurd hebt niet in beeld. De helpdesk weet niet hoe dat komt en kon me ook niet verder helpen. Met andere woorden zoek het zelf maar uit. Daar ben ik nu dan ook druk mee bezig. Wat een service !!!!!! Aan die helpdesk heb je dus veel :confused:
Als ik de gegevens zoals jij aangeeft invoer bij dreamweaver of Total Commander komt er geen verbinding tot stand. Kan best liggen aan een firewall of andere beveiliging van mijn eigen computer. Maar het is wel vreemd dat ik dit probleem alleen bij Ziggo heb. Ik beheer diverse website's die bij andere providers zijn ondergebracht en daar heb ik dat probleem niet.

Nogmaals Harold , ik ben je heel erg dankbaar dat je zoveel moeite doet.

Ik in het voormalig @home gebied gebruik voor het benaderen van de webspace:

https://homedrive.ziggo.nl en inloggen met je hoofd emailadres & wachtwoord. En dat werkt dus.

Wil je het oproepen in je browser, dan:

https://members.home.nl/<inlognaam>

Gert.
 
Ik zit ook in het voormalig @home gebied.
Maargoed.
Oesje, probeer eens een ftp programma, of (als je met Windows werkt) met Verkenner of MSIE, als dat wel lukt weet je meer.
Als dat niet lukt...
Maak dan eens een extra account aan en probeer daar wat op te zetten.
 
Ik zit ook in het voormalig @home gebied.
Maargoed.
Oesje, probeer eens een ftp programma, of (als je met Windows werkt) met Verkenner of MSIE, als dat wel lukt weet je meer.
Als dat niet lukt...
Maak dan eens een extra account aan en probeer daar wat op te zetten.

Ik gebruik er FileZilla voor maar elke ftp-client is goed.

Gert.
 
Gert was het maar waar dat onderstaande werkt in mijn geval. Niet dus.

Ik in het voormalig @home gebied gebruik voor het benaderen van de webspace:

https://homedrive.ziggo.nl en inloggen met je hoofd emailadres & wachtwoord. En dat werkt dus.""
 
Harold , Total Commander is een FTP programma . Lukt dus niet.
Extra account aanmaken en daar iets opzetten. of via verkenner Hoe kan ik dat doen als er geen verbinding gemaakt kan worden.
Ben op dat gebied ook maar een leek. alle hulp is dus welkom.
 
Met de volgende instellingen in Total Commander heb ik vliegensvlug verbinding via ftp met mijn homedrive.

2lwk3lf.png
 
Harold , Total Commander is een FTP programma . Lukt dus niet.
Extra account aanmaken en daar iets opzetten. of via verkenner Hoe kan ik dat doen als er geen verbinding gemaakt kan worden.
Ben op dat gebied ook maar een leek. alle hulp is dus welkom.

Ik zie dat je in een eerder bericht schreef dat je de website van iemand anders beheert. Je schrijft dat je in @home gebied zit, maar kan het zijn dat je vanaf een niet-ziggo internet account probeert met ftp in te loggen op de homepageserver ? Want dat zal niet lukken. Met FTP kun je alleen vanaf een ziggo internetverbinding een ziggo-homepage bijwerken.

Vanaf een niet-ziggo ip-adres kan dat alleen via WebDAV, dus inloggen via internet-explorer via deze url:
https://www.ziggo.nl/mijnziggo/webspace/
 
Dank je Sjaool,
Ik heb de instellingen precies hetzelfde maar krijg toch de foutmelding "fout met verbindingsopbouw"
Ik heb mijn Norton firewall al eens uitgeschakeld maar blijft dezelfde foutmelding.
 
Dank je Sjaool,
Ik heb de instellingen precies hetzelfde maar krijg toch de foutmelding "fout met verbindingsopbouw"
Ik heb mijn Norton firewall al eens uitgeschakeld maar blijft dezelfde foutmelding.

Heb je WebDAV al eens geprobeerd ipv ftp ?
Want zoals ik in mijn vorige bericht al schreef zou het best kunnen dat je niet via een ziggo-internet account werk als ik je ip-adres waarmee je op het forum komt zie (wat ik als site-admin kan zien)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan