• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Televisie met CI+ HD of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Too_Wilt

Weet iemand een snelle manier om er achter te komen welke van de goedgekeurde TV's ook HD kunnen ontvangen?

Volgens Kieskeurig is dit bijvoorbeeld met de 7 serie van Samsung niet het geval en in de documentatie van Samsung vind ik er niets over terug.
 

Ook dit lijkt mij weer tot verwarring leiden. Ziggo bedoelt natuurlijk dat deze tv's een EVENTUEEL hd signaal kunnen TONEN, mits voorzien van de juiste tuner..... Het is m.i. niet zo dat al deze gecertificeerde modellen een DVB-C HD tuner aan boord hebben..
 
In ieder geval is er bij Samsung niets te vinden over HD tuners, dus lijkt Sony voorlopig de enige te zijn. Iets meer duidelijkheid van Ziggo of Samsung zou wat mij betreft wel prettig zijn.
 
Ook dit lijkt mij weer tot verwarring leiden. Ziggo bedoelt natuurlijk dat deze tv's een EVENTUEEL hd signaal kunnen TONEN, mits voorzien van de juiste tuner..... Het is m.i. niet zo dat al deze gecertificeerde modellen een DVB-C HD tuner aan boord hebben..

Ik heb tot nu toe geen berichten gezien die erop zouden kunnen duiden dat CI+ televisies geen HD kunnen. De specs op Tweakers and Kieskeurig zijn wat dat betreft niet volledig, en ook sommige on-line winkels geven geen goede informatie.
 
Ook dit lijkt mij weer tot verwarring leiden. Ziggo bedoelt natuurlijk dat deze tv's een EVENTUEEL hd signaal kunnen TONEN, mits voorzien van de juiste tuner..... Het is m.i. niet zo dat al deze gecertificeerde modellen een DVB-C HD tuner aan boord hebben..

Nee dit bedoel ik niet, de toestellen die we tot dusver hebben gecertificeerd ondersteunen allemaal HD, maar dat betekent niet automatisch, dat er in de nabije toekomst geen TV's zonder HD aangeboden kan worden en eveneens goedgekeurd worden. Support van HD is immers geen vereiste !
 
Ik heb de hele gebruiksaanwijzing van de Samsung LE40B750 doorgekeken en nergens duidelijk zien staan dat de tuner HD of 1080i ondersteunt. Je zou toch denken dat Samsung daar juist graag enige ruchtbaarheid aan zou willen geven :?: Zal morgen eens een mail naar Samsung sturen...
 
Ik heb de hele gebruiksaanwijzing van de Samsung LE40B750 doorgekeken en nergens duidelijk zien staan dat de tuner HD of 1080i ondersteunt. Je zou toch denken dat Samsung daar juist graag enige ruchtbaarheid aan zou willen geven :?: Zal morgen eens een mail naar Samsung sturen...
In de handleiding staat gewoon het volgende:

Digital TV Notice
1. Functionalities related to Digital TV(DVB) are only available in countries/areas where DVB-T (MPEG2 and MPEG4 AVC) digital terrestrial signals are broadcasted or where you are able to access to a compatible DVB-C(MPEG2 and MPEG4 AAC) cable-TV service. Please check with your local dealer the possibility to receive DVB-T or DVB-C signal.

AAC zal wel AVC moeten zijn. Er bestaat geen DVB-C HD tuner. Het zijn allemaal DVB-C tuners en de MPEG chipset van de TV bepaalt uiteindelijk wat voor bron signalen er weer gegeven kunnen worden. In dit geval dus ook HDTV signalen door Samsung aangegeven met MPEG4 AVC.
 
Volgens Ziggo ondersteunen alle gecertificeerde toestellen HD.

Euhm, ik ga ervan uit wanneer je een TV koopt met een FULL HD resolutie, dat zo'n TV ook instaat is om HD signaal te ontvangen en dat om te zetten... Tenminste, dat lijkt mij logisch.... of toch niet....

Ai, net een TV gekocht, een Samsung LE40B650T2, een series 6. Ik heb mij niet erin verdiept omdat ik ervan uit ga dat dit zo is.... aiaiai, maar eens nalezen.

edit: typos
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan