• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Film1 Pakket: voor mij niet dus !

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Ad58

Eindelijk was het zover! Mijn eerste digitale TV ervaring staat op het punt te beginnen! Mijn nieuwe Humax 5050C binnen, met een HQ HDMI kabel aangesloten op mijn LCD TV en met een HQ glasvezelkabel op mijn AV/V versterker met 6 speakers voor meerkanaals weergave.
Die versterker en speakers heb ik al een paar jaar. Geven een uitmuntend geluid bij mijn DVD's; alsof je in de bisocoop zit.
Omdat ik graag films kijk, keek ik reikhalzend uit naar de twee-weekse gratis proefperiode, waarbij ook het Film1 pakket zit. Eigenlijk was ik van plan me hierop te abonneren, maar:

- drie zenders van het pakket zenden dezelfde films uit.
- alsof dit nog niet triest genoeg is, worden alle films ook nog eens alsmaar herhaald
- slechts èèn kanaal zendt in HD uit
- slechts èèn kanaal zendt in Dolby Surround uit (Film1 HD) en dan ook nog maar zèèr sporadisch.
- Als er dan eens eindelijk in Dolby wordt uitgezonden, ijlt het geluid flink na bij het beeld, dus je ziet de monden nog bewegen als het geluid al lang weg is.

Voor dit alles mag je dan ook nog eens € 15,- per maand betalen, oftewel €180,- per jaar. Op de keper beschouwd is dit eigenlijk op zich een koopje voor zoveel ergenis! :thankyou:
Ik denk dat Ziggo dit toch wel eens wat serieuzer mag uitvoeren. Voor die €15,- per maand, krijg je een pakket met 6 zenders waarvan er drie dezelfde films uitzenden (wat is het nut hiervan????) Alsof dit niet erg genoeg is, worden de flms vervolgens alsmaar herhaald; althans in de twee weken dat ik het pakket ontving. Slechts èèn zender zendt in HD kwaliteit uit. Dolby Surround? Slechts 1 kanaal geeft aan dat het DD betreft, maar geeft dit alleen ook maar aan! Sporadisch wordt er daadwerkelijk een Dolby Surround signaal verzonden. Knap overigens, want als ik een DVD koop of huur, kan ik er werkelijk gèèn krijgen zònder Dolby of DTS! Al met al komt dit pakket mij een tikje aan de vooroorloogse kant over! :shock: Alleen is de prijs voor het pakket niet aan de vooroorloogse kant, integendeel zelfs!:shock:

Daar zit je dan met je dure HD ready LCD TV, HD decoder en Dolby Surround installatie! Waarvoor eigenlijk? Voor Ziggo hoef je het niet aan te schaffen, dat is duidelijk!

Ik denk dat de dienstverlening van Ziggo niet helemaal in de pas loopt met het bedrag dat ervoor gevraagd wordt. Ik druk me dan nog zeer eufimistisch uit.

Ik zal dus ook zeker geen abonnenment nemen op het Film1 pakket. :giveup:Als het ooit nog eens in de pas gaat lopen met de hedendaagse technieken, wordt het misschien een ander verhaal.

Ik zou het leuk vinden om hier eens een reactie van Ziggo op te mogen ontvangen, maar ervaring leert dat Ziggo zich in een mysterieus stilzwijgen hult.

Jammer..... Slaap zacht Ziggo! :sleep:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt je klacht beter richten tot Film1 zelf, aangezien die de content aanleveren en niet Ziggo.
 
ja wil net zeggen, dat heeft met film1 te maken en niks met ziggo. :sad::sad:
In zoverre natuurlijk dat Ziggo zich wel sterk zal moeten maken. Immers als er klanten klagen of afhaken dan scheelt het Ziggo in de portemonnee. Dus het is ook in het belang van Ziggo dat een relatief duurder produkt ook waar biedt voor zijn geld.
 
en waar haal jij vandaan dat Film1 iets anders zou leveren ?
Herhalingen vindt ik wel handig... hoeveel films kun je voor 180 euro in de bios bekijken.. misschien net 20...
Surround kun ook uit normale stereo informatie halen als je een beetje fatsoenlijk sorround system hebt.
Moet toegeven er zitten af en toe vage films tussen, maar soms ook weer verrassende... al met al ben ik best tevreden over het aanbod.

Wil je alles zelf in de hand houden ? Denk 'ns aan aanschaf van een NMT ( bv popcornhour ) bepaal je zelf waar je naar kijkt. Beeld en geluid perfect tot 1080p.
 
Film1 voor mij wel!

Mijn eigen minimum criterium is dat er minstens eenmaal per week een film moet zijn, die ik graag wil zien. Want dit betekent dat je dan goedkoper uit bent dan het steeds lenen bij de videotheek en het af en toe kopen van een film.
Ik ben nu al een aantal jaren abonnee en ik vind dat Film1 dat minimum criterium altijd ruimschoots haalt. Veel bekende films, die juist uit de bioscoop zijn,maar ook veel arthouse e.d. Voor mijn gevoel zijn de premieres van Filom1 altijd een ietsje sneller, dan de winkels.
Die verschillende zenders en dat vele herhalen op verschillende dagen en tijdstippen is juist de sterke kant
Kortom een prima medium voor de gemiddelde filmliefhebber.

Het enige, dat ik mis is het AC3 geluid. Ik snap niet goed waarom Film1 dit alleen bij HD uitzendingen wil doen. Het geluid is immers van een andere orde dan beeld. En het kan, want de meeste Duitse zenders zenden al lang DD uit. Ik weet niet of dit een technische reden heeft, maar als dat nodig is dan zou ik Film1 1+ hiervoor wel willen inleveren.
 
Duitse zenders zenden inderdaad DD uit ... 2.0 oftewel stereo....

Probeer eens je surround versterker op bv dolby prologic decoding te zetten op basis van stereo input ( via OPISCHE kabel uit HUMAX direct naar versterker, zou moeten werken).
 
- drie zenders van het pakket zenden dezelfde films uit.
- alsof dit nog niet triest genoeg is, worden alle films ook nog eens alsmaar herhaald
- slechts èèn kanaal zendt in HD uit
- slechts èèn kanaal zendt in Dolby Surround uit (Film1 HD) en dan ook nog maar zèèr sporadisch.
Dat de films herhaald worden is IMHO voor een dergelijke zender vrij normaal. Ze kunnen moeilijk 24 uur/dag steeds met nieuwe/andere films op de proppen komen.
Op Film1-3 zouden Filmhuisfilms vertoond worden, daar merk ik echter niet veel van.
Aan het HD kanaal kan inderdaad wel wat verbeterd worden.
Wat Dolby betreft, zit er op je versterker geen vertragingsinstelling voor het geluid? Die staat misschien te traag ingesteld. :?:
 
Duitse zenders zenden inderdaad DD uit ... 2.0 oftewel stereo....

Probeer eens je surround versterker op bv dolby prologic decoding te zetten op basis van stereo input ( via OPISCHE kabel uit HUMAX direct naar versterker, zou moeten werken).
En de Duitsers zenden regelmatig in 4.1 geluid uit, zoals films en het songfestival, e.d.
 
Duitse zenders zenden inderdaad DD uit ... 2.0 oftewel stereo....

Probeer eens je surround versterker op bv dolby prologic decoding te zetten op basis van stereo input ( via OPISCHE kabel uit HUMAX direct naar versterker, zou moeten werken).

Natuurlijk heb ik mijn Humax middels een optische kabel aangesloten op mijn versterker. Natuurlijk kan mijn versterker surround emuleren, zoals bv, Dolby Prologic of Logic7 Cinema. Dat haalt het echter niet bij echt Dolby, om over DTS nog maar niet te spreken.
Op mijn versterker zit inderdaad een sync vertraging. Die werkt dan echter voor alles. Om dan te voorkomen dat de andere zenders niet meer "kloppen" zou ik dan de zaak steeds opnieuw moeten instellen voor Filmnet. Zo'n vertraging zit trouwens ook op de Humax decoder; hetzelfde verhaal. Het lijkt me echter handiger en ook doodnormaal overigens, dat er een signaal uitgezonden wordt met een goede synchronisatie. Maar mischien ben ik wel te veeleisend?

Overigens ben ik het er niet mee eens dat ik mijn klacht aan Filmnet moet richten. Ik betaal toch aan Ziggo inderdaad? Ik denk dan ook dat Ziggo het aanspreekpunt is en ervoor moet zorgen dat hun dienst op niveau is. En dat is in mijn beleving nog lang niet het geval. Maar goed, maakt niet uit verder. Voor die €180,- per jaar kan ik een hoop DVD's kopen hoor. Toch zeker op internet.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan