• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem schiet er steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb slechts twee PC's in mijn lijst staan. Mijn dochter en ik. En mijn dochter is slechts eens in de twee weken thuis. Dus ik kan zeker zeggen dat er niemand op mijn netwerk zit.

Maar we gaan de telefoon loskoppelen want die is oud (en handfree, van KPN, en staat boven op het modem).

Overigens geen klachten over de reparateurs of de intentie iets goed te doen. Maar wat je niet hebt, kan je ook niet leveren. Dus als de lijn vol is kunnen ze lief lachen wat ze willen maar dan helpt er uiteraard niets aan :?

Voordeel van de twijfel krijgen ze nog wel even hoor !

(En die honkbalknuppel geldt ook niet voor hen maar alleen voor profiteurs :wink:)

Verstandig om die even weg te halen en te kijken of het probleem dan is opgelost. Lijkt me sterk dat er geen capiciteit is want als dat zo zou zijn dan zou er allang daar zijn uitgebreid. Als ze zien dat het in een gebied te druk word dan plaatsen ze extra capiciteit bij omdat op te vangen.
 
Ze waarschuwden me gisteravond wel dat het zou kunnen.

In dat geval wil ik wel terug naar analoog tot de problemen opgelost zijn want ik kan met een vrouw in een rolstoel niet zonder telefoon (4 operaties in 4 maanden, al sinds 07/2007 bezig met ziekenhuisbezoeken en ambulance bezoeken bij ons thuis) en mijn internet in oude werkende situatie. Wegens dit alles is mijn sociale leven ongeveer wat ik op de compu doe s'avonds. Weg gaan is er niet bij want als mijn vrouw hulp nodig heeft, moet ik er zijn.

En ik verwacht in dat geval dat MK wel zo netjes is dat ook gratis voor ons te regelen tot we over kunnen met alles. Want zoals mijn vader altijd zei: "Timmy, als wij een biefstuk verkopen aan een klant, dan moeten we hem ook hebben en dan moet hij ook van de kwaliteit zijn die wij claimen te verkopen. Dus ga nu maar snel de bestellingen rondbrengen anders krijgen we klachten".

Hij had wel gelijk. Verkoop de huid niet voor de beer geschoten is.
 
Dus als de lijn vol is kunnen ze lief lachen wat ze willen maar dan helpt er uiteraard niets aan :?
Als de lijn "vol" is valt je modemverbinding niet uit hoor, hooguit je internet snelheid die wat inzakt, maar je modem blijft dan gewoon online.
 
Dat is mooi, weer iets geleerd.

Ik moet voldoende hebben om te bespreken met de monteur vanavond. Dus ga vooral door.... anders moet ik hem gijzelen en dat staat zo slordig op TV enzo... :-P
 
Maar we gaan de telefoon loskoppelen want die is oud (en handfree, van KPN, en staat boven op het modem).


Klinkt als een flinke instralingsbron. Hoe gaat het zonder deze telefoon, of als je de telefoon via een langere kabel een paar meter verderop zet? En bij het afkoppelen niet vergeten om niet ook de stroom af te koppelen van het basisstation.
 
Telefoon eruit gehaald en standaard MK telefoontje erin gedaan.

Monteur kwam, zei dat het niet uit moest maken, dat het echt heel zelden voorkwam bij vooral illegale dects dat dit gebeurde (en die van ons is oud maar niet illegaal). Maar goed, veel doorgemeten, mijn modem bleek een beetje aan de hoge kant te functioneren (Upstream) maar niet TE hoog. Kabels bleken niet helemaal goed vast te zitten, hij heeft filter vervangen en een kabel enzovoorts enzovoorts. Top service, kan niet anders zeggen.

Hij doet het nu goed, hij belt vanavond even om te kijken of alles nog steeds goed is. Maar die Dect, die laat ik er even uit. Koop wel een ander toestel waarvan we zeker weten dat hij niet stoort.
 
Ik hoop dat het opgelost is, laat even weten of het nu echt weg is of niet..

Gegroet,

Thomas
 
Maar die Dect, die laat ik er even uit. Koop wel een ander toestel waarvan we zeker weten dat hij niet stoort.
Zo lang je de basispost van je DECT niet te dicht op het modem zet kan het verder vermoedelijk weinig kwaad, want ook voor een nieuwe geldt dat je die beter niet bovenop je modem kunt zetten.

Als het verder nu goed blijft werken kun je proberen je bestaande basispost weer aan te sluiten en een stukje vanaf het modem te houden bijvoorbeeld. Het gaat dus om het voorkomen van directe instraling op je modem wat problemen kan geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan