• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beschikbaarheid Samsung 430

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een AlphaCrypt Classic CAM is een CAM, net zoals de Ziggo CI+ CAM. Een AlphaCrypt is echter een 'gewone' CI CAM, geen CI+ CAM, en deze is dan ook geschikt voor gebruik in een gewoon CI slot, zoals in jouw TV.

De AlphaCrypt kun je nieuw kopen voor ca. 100 euro, bijvoorbeeld via cardwriter.nl, maar je kunt ook even op Marktplaats zoeken. Daar worden veel AlphaCrypt CAM's aangeboden door mensen die nou juist een CI+ TV hebben en dus moeten overstappen op een Ziggo CI+ module.

Ik heb nooit gezegd dat je dan 'alle kanalen' in HD kunt bekijken, je moet beter lezen. Natuurlijk is dat niet zo, om de simpele reden dat nog maar heel weinig zenders ook in HD uitzenden. Ik heb ook niet beweerd dat je alle HD kanalen die door Ziggo worden aangeboden zonder meerkosten kunt bekijken, daarvoor heb je alsnog aanvullende abonnementen nodig. De HD kanalen die je wel zonder extra kosten kunt bekijken zijn Nederland 1,2 en 3 HD en EuroSport HD. Deze vier HD kanalen zitten namelijk bij Ziggo in het kosteloze basispakket. Binnenkort zullen er nog wel meer HD kanalen aan het kosteloze basispakket worden toegevoegd, dus ook zonder aanvullende abonnementen is de mogelijkheid om HD kanalen te kunnen ontvangen zeker interessant.

Oke, had een beetje lopen zoeken...
Maar overal las ik dat de AlphaCrypt in combinatie met Ziggo niet werkt op mijn tv.
Dit omdat ik een DVB-T slot heb ofzo....
Kan zijn dat ik het niet geheel begrijp...
Al die termen zijn vrij nieuw voor me ;)

En die laatste alinea ;) sorry verkeerd gelezen...
Werd net wakker van iets, en d8 zal even snel lezen, maar volgens mij zijn me ogen nog half dicht...
Zouden die AlphaCrypt kaarten ook gewoon verkocht worden in een winkel?
 
Oke, had een beetje lopen zoeken...
Maar overal las ik dat de AlphaCrypt in combinatie met Ziggo niet werkt op mijn tv.
Dit omdat ik een DVB-T slot heb ofzo....
Kan zijn dat ik het niet geheel begrijp...
Al die termen zijn vrij nieuw voor me ;)

En die laatste alinea ;) sorry verkeerd gelezen...
Werd net wakker van iets, en d8 zal even snel lezen, maar volgens mij zijn me ogen nog half dicht...
Zouden die AlphaCrypt kaarten ook gewoon verkocht worden in een winkel?

Je hebt geen DVB-T slot, want dat bestaat niet. Jouw TV heeft wel zowel een DVB-T als een DVB-C tuner, en ook een CI slot, waar een CI CAM in past. Cardwriter doet ook gewoon aan balieverkoop, dus kijk even op de website om te zien waar ze zitten.
 
Je hebt geen DVB-T slot, want dat bestaat niet. Jouw TV heeft wel zowel een DVB-T als een DVB-C tuner, en ook een CI slot, waar een CI CAM in past. Cardwriter doet ook gewoon aan balieverkoop, dus kijk even op de website om te zien waar ze zitten.

Ik zal eens gaan informeren....
Meteen eens kijken wat de voordelen zijn verder...
Als ik hiermee alleen maar zorg dat ik een afstendbediening minder heb, denk ik er nog goed over na.
Is maar 100 euro, maar kan je vele leuken dingen mee doen.

Las op de ziggo site al iets over CI+ ofzo, maar dat is weer iets anders, begreep ik...
 
Een Alphacrypt module is inderdaad niet goedkoop. Maar dat heeft er ook mee te maken dat je in feite een apparaatje koopt dat je niet helemaal gebruikt, want de module kan met meerdere coderingssystemen overweg, waaronder die van Ziggo, maar volgens mij ook die van Digitenne. En voor al die ongebruikte coderingssystemen betaal je wel.

Zelf heb ik de module inmiddels wel aangeschaft en in mijn nieuwe Samsung P2033HD tv gestopt. En ik moet zeggen dat het voortreffelijk werkt. Dat scheelt inderdaad weer een kastje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan