• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

RTL7 HD en RTL8 HD vooralsnog niet bij Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat Ziggo de klant niet nog meer wil laten betalen voor 2 zenders, maar nu denk ik wel heel goed over ziggo.
als er dan toch voor betaald zal moeten worden laten ze het dan in het HD pakket gooien, want dat blijf toch wel heel magertjes. zeker als je kijkt hoe vaak ze op de bestaande HD zenders herhalingen uitzenden.
 
ik denk dat ziggo de klant niet nog meer wil laten betalen voor 2 zenders, maar nu denk ik wel heel goed over ziggo.
als er dan toch voor betaald zal moeten worden laten ze het dan in het HD pakket gooien, want dat blijf toch wel heel magertjes. zeker als je kijkt hoe vaak ze op de bestaande HD zenders herhalingen uitzenden.

Ziggo heeft dacht ik tot voor kort geroepen dat ze zoveel mogelijk HD versies van SD zenders die in het basispakket zitten ook in het basispakket willen opnemen, net zoals dat thans gebeurt met Nederland 1,2 en 3. Maar zolang RTL en Ziggo niet met elkaar tot overeenstemming komen omdat ze er beide financieel beter van willen worden (en dus elke partij van de andere partij geld wil zien) schiet dat niet op.
 
RTL en ook SBS willen geld ontvangen van de kabelaanbieders.. om de kosten te dekken die de omschakeling naar HD met zich meebrengt (Studio's, apparatuur, glasvezelnetwerken,enz)

Natuurlijk is dit eigenlijk te gek voor woorden.
Het is een commerciele zender... die moet kunnen overleven van reclameinkomsten.

In mijn ogen zou het juist omgedraaid moeten zijn.. Dat ze een kleine bijdrage moeten leveren aan de kabelaanbieders...

RTL heeft er tenslotte belang bij dat hun zenders bij zoveel mogelijk mensen te bekijken zijn.. Want dat betekent meer reclameinkomsten..
En dan kunnen ze voortaan ook nog eens reclame's in HD gaan verkopen..



Maarja het in natuurlijk te hopen dat we binnekort ook al Ziggo klant mogen genieten van RTL in HD. (En dan gewoon in het basis pakket)
 
Beetje jammer dit. In het HD-pakket zitten ook al zo weinig zenders... Waar blijven Animal Planet HD en BBC HD?

En nu ook al geen RTL-HD zenders? Zo gaat HDTV nooit echt van de grond komen natuurlijk :(
 
Beetje jammer dit. In het HD-pakket zitten ook al zo weinig zenders... Waar blijven Animal Planet HD en BBC HD?

En nu ook al geen RTL-HD zenders? Zo gaat HDTV nooit echt van de grond komen natuurlijk :(

Die RTL HD zenders komen echt wel beschikbaar via Ziggo, is gewoon een kwestie van tijd. De belangen van alle partijen zijn veel te groot om dat niet door te laten gaan.
 
RTL Nederland start aanstaande donderdag, 15 oktober, met HDTV in Nederland. Vanaf die dag zijn de zenders RTL7 HD en RTL8 HD te zien bij kabeltelevisieaanbieder UPC. Het gaat hier echter niet om een exclusieve distributieovereenkomst.
Hierdoor is het in principe mogelijk dat ook andere HD aanbieders vanaf donderdag de twee RTL HD zenders gaan doorgeven. De kans hierop lijkt echter klein. Vandaag maakte Ziggo, met meer dan 1,3 miljoen abonnees de grootste digitale televisieaanbieder van Nederland, bekend dat men de twee RTL HD zenders zeker niet direct vanaf de lancering gaat doorgeven. Ziggo zegt, bij monde van persvoorlichter Gradus Vos, wel nog steeds met RTL Nederland in gesprek te zijn over de doorgifte van RTL7 HD en RTL8 HD. Ziggo heeft eerder al bekend gemaakt dat men niets ziet in structurele betaling voor de doorgifte van HD kanalen van commerciële omroepen als RTL en SBS. Wel wil men, net als bij de NPO het geval was, eenmalig deze omroepen een bijdrage geven om de extra investeringen om HDTV mogelijk te maken gedeeltelijk te dekken. Of dit ook de reden is waarom RTL7 HD en RTL8 HD niet vanaf de lancering, aanstaande donderdag, bij Ziggo beschikbaar zijn is onduidelijk.

Bron: TotaalTV

Link:
https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2459

En inderdaad het touwtrekken is begonnen.
 
Ziggo zei:
Wel wil men, net als bij de NPO het geval was, eenmalig deze omroepen een bijdrage geven om de extra investeringen om HDTV mogelijk te maken gedeeltelijk te dekken.
Een zeer terechte opmerking van Ziggo.
Het kan nooit de bedoeling zijn dat Ziggo (wij dus) de vooruitgang bij de commerciële/publieke omroepen structureel gaan financieren.
 
Zo is het.
Ik ben alleen bereid meer te betalen voor premium HD zenders, als zij premium content laten zien.
Dat doen de RTL zenders niet: lopen altijd half tot heel seizoen achter met series + oude films.

Ik zou zeggen: Ziggo houd je poot stijf, eventueel een eenmalige bijdrage, zoals gedaan is richting de NPO.
 
Het kan nooit de bedoeling zijn dat Ziggo (wij dus) de vooruitgang bij de commerciële/publieke omroepen structureel gaan financieren.
Aan de andere kant kan ik mij wel voorstellen dat de commerciële omroepen geld willen zien voor deze investering. Het zijn niet voor niets commerciële omroepen. Dus dan wil je dat een investering meer geld op gaat leveren dan wat het moet kosten.

Een commerciële omroep bekijkt hoeveel procent van de huishoudens HD televisie kan ontvangen en ook bekijken en in welke mate dit de komende tijd zal groeien. Vervolgens is de vraag hoeveel extra kijkers een commerciële omroep zal krijgen door HD uitzendingen aan te bieden ofwel hoeveel kijkers zal een commerciële omroep mislopen als ze geen HD uitzendingen aanbieden? Lijkt mij verwaarloosbaar dus is het niet rendabel voor de commerciële omroepen om het volledig uit eigen zak te betalen. Dus moet het geld om de investering rendabel te maken vooralsnog ergens anders vandaan komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan