• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Status
Niet open voor verdere reacties.
I hear ya bro!

Wat betreft die ping en traag laden van sites is enigzins logisch daar je usenet je ''volle'' verbinding benut.
Tenzij je een speedcap in je usenetprogsel hebt aangegeven waar ik niet vanuit ga.
Speedtest tijdens leechen geeft ook een vertekend beeld.
Als je een standaard test doen zonder te leechen en je komt op c.a. 48Mbit dan zitten we zo ongeveer in hetzelfde schuitje (alleen ik vanaf eind juli).
Hij gebruikt dus NIET de volle snelheid hij gebruikt 50% pingen doet ie voor de down en upload dus wordt de lijn nog lang niet volledig gebruikt. De ping test is de eerste test die bij speedtest wordt uitgevoerd.
 
Hij gebruikt dus NIET de volle snelheid hij gebruikt 50% pingen doet ie voor de down en upload dus wordt de lijn nog lang niet volledig gebruikt. De ping test is de eerste test die bij speedtest wordt uitgevoerd.

Dat begrijp ik, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je pingt(speedtest doet) tijdens het leechen?
Je gebruikt op het moment van leechen normaal gesproken je max haalbare snelheid, OF je payserver kan niet meer leveren.
Ik leech, as i speak, met max 5MB/s, ik ''mis'' dus 0,75MB/s.
Als ik nu websites ga bekijken gaat dat langzamer, het is niet zo dat ik 0,75MB/s overhead heb die ik kan gebruiken voor websites.
Als ik een speedtest doe tijdens leechen heb ik een ping van 3500+ een d/l van 2,79Mb/s en een u/l van 0,03Mb/s.

Of bedoel je wat anders?
 
Dat begrijp ik, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je pingt(speedtest doet) tijdens het leechen?
Je gebruikt op het moment van leechen normaal gesproken je max haalbare snelheid, OF je payserver kan niet meer leveren.
Ik leech, as i speak, met max 5MB/s, ik ''mis'' dus 0,75MB/s.
Als ik nu websites ga bekijken gaat dat langzamer, het is niet zo dat ik 0,75MB/s overhead heb die ik kan gebruiken voor websites.
Als ik een speedtest doe tijdens leechen heb ik een ping van 3500+ een d/l van 2,79Mb/s en een u/l van 0,03Mb/s.

Of bedoel je wat anders?
Ik zou dan maar nog eens heel goed de reacties van mij lezen. Ik haal de helft. payservers zijn goed die spugen namelijk 100+ eruit. gechecked dankzij vrienden die er ook zitten voor de zekerheid en via support tickets is de boel ook nog eens nagekeken.
 
Ik heb ze doorgelezen en ik begrijp je prima maar je hebt hetzelfde probleem als ik heb alleen nog beroerder.

Het is wachten op........ja, op wat eigenlijk :sleep:

Ik weet niet of er nog een overall firmware-update aan zit te komen of dat alleen de Arris die nodig heeft, daar was men bij Ziggo ook niet duidelijk over.
Ik heb ze nog een maand de tijd gegeven en dan gaan we maar weer eens bellen.

We betalen tenslotte niet extra voor deze upgrade en het heeft gerust wat voeten in aarde om dit weer op niveau te krijgen maar dan moeten ze daar gewoon duidelijk over zijn.
 
volgens de monteurs van ziggo moeten de nieuwe arris modems een nieuwe firmware hebben die ze bij ziggo nog niet kunnen leveren, uitval schijnt hierdoor dus nog niet te stoppen te zijn
 
Hij gebruikt dus NIET de volle snelheid hij gebruikt 50% pingen doet ie voor de down en upload dus wordt de lijn nog lang niet volledig gebruikt. De ping test is de eerste test die bij speedtest wordt uitgevoerd.
Wat voor router heb je? Als je een router hebt met QOS (of software op de pc) dan zal een ping met de laagste prioriteit behandeld worden, dus ja dat kan zeker een vertekend beeld geven.

Als je zonder te downloaden wel een goede ping hebt, en tijdens het downloaden niet, dan is behalve logisch ook allerminst een probleem bij Ziggo.
 
Wat voor router heb je? Als je een router hebt met QOS (of software op de pc) dan zal een ping met de laagste prioriteit behandeld worden, dus ja dat kan zeker een vertekend beeld geven.

Als je zonder te downloaden wel een goede ping hebt, en tijdens het downloaden niet, dan is behalve logisch ook allerminst een probleem bij Ziggo.
Elke router heeft standard al een interne QoS wat port 80 verkeer voorrang geeft. Daarnaast heb ik het altijd nog toegevoegd in een QoS gegooid.
Daarnaast is het wel vreemd aangezien het daarvoor niet zo was. En bij 50% gebruik van de lijn geen normaal surfen meer mogelijk is duidelijk een probleem.

dus voor de laatste keer HET WAS ALLEMAAL GOED alleen nu al een paar weken niet meer. Het is zowieso al gezeik vanaf begin Juli met mijn verbinding en heb alles van mijn kant al tig keer nagelopen en zelfs vervangen in de hoop dat het bij mij lag.
 
Elke router heeft standard al een interne QoS wat port 80 verkeer voorrang geeft. Daarnaast heb ik het altijd nog toegevoegd in een QoS gegooid.
Daarnaast is het wel vreemd aangezien het daarvoor niet zo was. En bij 50% gebruik van de lijn geen normaal surfen meer mogelijk is duidelijk een probleem.

dus voor de laatste keer HET WAS ALLEMAAL GOED alleen nu al een paar weken niet meer. Het is zowieso al gezeik vanaf begin Juli met mijn verbinding en heb alles van mijn kant al tig keer nagelopen en zelfs vervangen in de hoop dat het bij mij lag.
Nee niet elke (consumenten) router heeft een QOS engine, en niet alle (consumenten) routers die er een hebben, hebben een goede QOS engine. QOS is heel mooi, maar het geeft wel een vertekend beeld in bv ping testen, omdat ping aanvragen de laagste prioriteit meekrijgen en ook als laatst behandeld worden. Dit zal er dus voor zorgen dat een ping hoger (of hoog) uitvalt in een test.

De verhoogde ping tijdens het downloaden is iets in jou eigen situatie, en tevens logisch en absoluut geen probleem bij Ziggo zoals ik al zei, je zult dus alles nog eens goed moeten nalopen.

Als je voor 50% download, wat geeft een speedtest op dat moment dan nog aan? En dat de ping dan verhoogd is, is niet meer als logisch overigens. Heb je het ook al eens zonder router getest?
 
Net gebeld door de HD, ze verwachten niet dat de nieuwe firmware voor de Arris voor eind van deze maand word vrij gegeven. Na enige overredingskracht van mijn kant komt er a.s. vrijdag een monteur om te kijken of de ubee modem wel goede snelheid doorgeeft en als dat niet zo is plaats hij een motorola docsis 2 modem terug.
 
Om even terug te komen op de essentie van mijn eerdere vraag;

Hoe kan Ziggo er enige hand in hebben door de ene d/l sneller te laten lopen dan de andere?
Beide bestanden d/l ik via usenet, beide via giganews.

Zodra de ene compleet is en met 5,7MB/s binnen is gekomen en de volgende start dan zakt de snelheid met gemiddeld 10Mbit, 4,7MB/s en blijft daar dan ook stabiel op lopen.
Switch ik tussentijds van bestand dan gaat de snelheid ook op en neer.

Alle logica ontbreekt hierbij nog steeds.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan