• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Arris heeft een down stream tot 220mbit en een up stream tot 122mbit dus wat Ziggo je vertelt is gewoon bullshit.
De modem kan de snelheid makkelijk aan met 4 bounded channels

De Ubee heeft wel 8 bounded channels en kan tot 320mbit en 160 up volgens mij maar als hij in nntp andere praktijk downloads maar 2/3 aankan heb je er geen hol aan.

Okay, da's nog mooier dan, zitten we tot 220Mb/s goed. Op de Arris-site staat nl dat deze (TM702B) tot 160 Mb/s gaat.

Ziggo had het idd erover dat er Ubee's waren in het verleden die maar 3 van de 4 kanalen gebruiken (ouder type Ubee wellicht, vanwege de 4 kanalen?); de mijne kwam wel met 8 van de 8 binnen...
Ik ben benieuwd wat Ziggo me gaat melden volgende week.

(P.S. Las net trouwens dat ze in Portugal al 1Gb/s over de kabel krijgen :))
 
Okay, da's nog mooier dan, zitten we tot 220Mb/s goed. Op de Arris-site staat nl dat deze (TM702B) tot 160 Mb/s gaat.

Ziggo had het idd erover dat er Ubee's waren in het verleden die maar 3 van de 4 kanalen gebruiken (ouder type Ubee wellicht, vanwege de 4 kanalen?); de mijne kwam wel met 8 van de 8 binnen...
Ik ben benieuwd wat Ziggo me gaat melden volgende week.

(P.S. Las net trouwens dat ze in Portugal al 1Gb/s over de kabel krijgen :))

Echt datasheet uit dezelfde Arris site
Application:
With millions of Touchstone Telephony Modems shipped, ARRIS is pleased to release our Euro-DOCSIS 3.0 next generation residential product family. The Touchstone TM702B is a dual mode Euro-DOCSIS 3.0 and DOCSIS® 3.0 Embedded Media Terminal Adaptor (E-MTA) that delivers two lines of primary line Voice over IP (VoIP) and ultra-high speed data access. With Euro-DOCSIS 3.0 channel bonding, cable operators can offer data services at speeds greater than 220 Mbps to their subscribers to compete against VDSL and Fiber to the home threats. The TM702B contains both DOCSIS and Euro-DOCSIS within the same modem to support dual mode cable plants. The TM702B is backwards compatible with legacy DOCSIS/Euro-DOCSIS 1.0, 1.1, and 2.0 cable equipment and can be deployed without service interruption.

https://www.arrisi.com/product_catalog/_docs/_specsheet/090512_TM702B-D.pdf
 
Echt datasheet uit dezelfde Arris site
Application:
With millions of Touchstone Telephony Modems shipped, ARRIS is pleased to release our Euro-DOCSIS 3.0 next generation residential product family. The Touchstone TM702B is a dual mode Euro-DOCSIS 3.0 and DOCSIS® 3.0 Embedded Media Terminal Adaptor (E-MTA) that delivers two lines of primary line Voice over IP (VoIP) and ultra-high speed data access. With Euro-DOCSIS 3.0 channel bonding, cable operators can offer data services at speeds greater than 220 Mbps to their subscribers to compete against VDSL and Fiber to the home threats. The TM702B contains both DOCSIS and Euro-DOCSIS within the same modem to support dual mode cable plants. The TM702B is backwards compatible with legacy DOCSIS/Euro-DOCSIS 1.0, 1.1, and 2.0 cable equipment and can be deployed without service interruption.

https://www.arrisi.com/product_catalog/_docs/_specsheet/090512_TM702B-D.pdf

Sorry, klopt. zie nu dat ik bij de TM702G gekeken heb...
 
Als ik dit zo lees kan gewoon de arris er achter blijven ook als het 120mbit wordt of zie ik dat verkeerd
 
Als ik dit zo lees kan gewoon de arris er achter blijven ook als het 120mbit wordt of zie ik dat verkeerd

Ik ben in ieder geval niet van plan om hem op te sturen totdat de Ubee perikelen zijn opgelost, dit met medeweten en toestemming van Ziggo
 
Hallo,

Ik zit nu zelf ook bij ziggo, en heb ook problemen met de snelheid als ik download met nieuwsgroepen. Speedtest.net geeft wel gewoon netjes volledige snelheid.

Heb daarover ook gebeld met ziggo en hun het probleem voorgelegd. (heb ook een Ubee modem)
Eerst was er al een afspraak gemaakt zodat er een monteur zou langskomen.
Deze is helaas vandaag geannuleerd.

Daar heb ik toen weer over terug gebeld en als nog geprobeerd een monteur te laten langskomen of gewoon een ander modem (Arris) toe te sturen. Dit was niet mogelijk, omdat het volgens hun niet aan het modem ligt. Heb met 2 verschillende personen gesproken, maar bij beide kreeg ik het niet voor elkaar. Terwijl het eerder al door een ander persoon was toegezegd.

Wie weet wat ik nu nog kan proberen om als nog een Arris modem te krijgen?
 
Ik ben in ieder geval niet van plan om hem op te sturen totdat de Ubee perikelen zijn opgelost, dit met medeweten en toestemming van Ziggo


Ik sluit me helemaal bij u aan ook hier heeft ziggo me terug gezet op de arris omdat de ubee niet doet wat die moet doen en stuur ook nog niks terug:wink:
 
Daar heb ik toen weer over terug gebeld en als nog geprobeerd een monteur te laten langskomen of gewoon een ander modem (Arris) toe te sturen. Dit was niet mogelijk, omdat het volgens hun niet aan het modem ligt. Heb met 2 verschillende personen gesproken, maar bij beide kreeg ik het niet voor elkaar. Terwijl het eerder al door een ander persoon was toegezegd.

Wie weet wat ik nu nog kan proberen om als nog een Arris modem te krijgen?

Denk dat het enige wat je kan proberen is blijven proberen. Ik heb de vraag over het omruilen van het modem eenmaal gesteld aan een medewerker van het webcare team, maar ruilen zit er niet in.

Het modem is ook niet defect, er zijn alleen wat beperkingen met newsservers. Dit zal via een firmware en/of aanpassing van de CMTS opgelost gaan worden.
 
Bij het webcare team moet je niet zijn:oops:
van deze kreeg ik ook een mail dat er geen monteur kwam om een modem te ruilen
je moet de technische dienst aan de lijn krijgen bij deze heb ik ook gezegd dat ik niet te vreden was over het ubee modem
heeft toen een paar testen gedaan zoals firewale uit ping test en ziggo speedtest veilige modus
toen zij hij je moet volle snelheid halen en de upload was ook niet goed
daarom werd er de dag erna het arris modem geruild door de monteur
die zij dat er nog geen update was voor het ubee modem was
de monteur zij ook bij de ene werkt et ubee modem beter en bij de ander het arris modem:rolleyes:
 
Bij het webcare team moet je niet zijn:oops:
van deze kreeg ik ook een mail dat er geen monteur kwam om een modem te ruilen

Ruilen voor het ruilen doen ze terecht niet lijkt mij, alleen als er een aanwijsbaar technisch probleem is. Wordt anders een dure aangelegenheid.

je moet de technische dienst aan de lijn krijgen bij deze heb ik ook gezegd dat ik niet te vreden was over het ubee modem
heeft toen een paar testen gedaan zoals firewale uit ping test en ziggo speedtest veilige modus
toen zij hij je moet volle snelheid halen en de upload was ook niet goed
daarom werd er de dag erna het arris modem geruild door de monteur
die zij dat er nog geen update was voor het ubee modem was

Hieruit lees ik dat het Ubee modem bij jou sowieso niet de volledige snelheid haalde, en niet alleen niet bij newsservers. Dan kan dat inderdaad een reden zijn om het modem te verwisselen. Bosman.Hans haalt wel de goede snelheid in speedtests.

de monteur zij ook bij de ene werkt et ubee modem beter en bij de ander het arris modem:rolleyes:

Bij jou is dat dan het arris modem. :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan