• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing Culemborg 4102 - 4105

Status
Niet open voor verdere reacties.
06.07.09 20:41:21 Internet connection established successfully. IP address: 83.81........, DNS servers: 212.54.40.25 and 212.54.35.25, Gateway: 83.81.228.1


rest volg nog als ik weet hoe en waar

Dat is 14897 Kbps. (1819 KB/Sec).snelheid al een tijdje.
is er ergens wat veranderd of is het meer geluk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hakker,

Wanneer dit een linuxbox is, is er kans dat er een apart (WAN) DHCP log is.
Dat hebben mijn Linux-routers tenminste allemaal. Zoek daar even naar, want het is echt van belang om te weten of die T3's het gevolg zijn van een lease renewal of van een zomaar wegvallend signaal.

Je signaal-waarden zijn niet goed. Je aantal uncorrectables o.a. bewijst het tegendeel. Dat is werk voor je helpdesk en een monteur, maar dat gaat niet zonder kopieën van die signaal-pagina en het log op momenten dat het fout gaat .

Ik krijg trouwens nog de resultaten van:
https://netalyzr.icsi.berkeley.edu/index.html
Niet alleen dns gegevens maar alles wat rood of oranje gemerkt is (netbios of snmp of smtp dat niet werkt overslaan uiteraard)

Watbetreft je aansluiting ga ik er van uit dat de AOP is aangesloten op de groene kabel, daarop de officiële Ziggo/casema splitter en daaraan het modem en de rest van de TV zooi. Kijk even goed of dat ook echt zo is en niet één of andere huisgenoot een extra tv met een bouwmarktsplitter heeft toegevoegd (toen ik dat iemand in een andere draad vroeg te controleren heb ik daarna nooit meer iets van de man gehoord).
Splitters hebben (zeker met al dat onweer) overigens niet het eeuwige leven. Probeer (wanneer je huisgenoten even zonder TV kunnen), je modem eens kort zonder splitter op de AOP en noteer de signaal waarden nog eens.

Tenslotte hebben we de laatste tijd veel modemproblemen gezien door dect-telefoons en mogelijk ook wireless-routers die te dicht op het modem stonden. Probeer liefst twee, maar anders in ieder geval één meter afstand te bewaren.

uhm ik heb er 4 gepost vriend op 2 verschillende dnsen omdat de eerste zogenoemd traag was. wat betreft aansluiting dat is door een monteur zelf gedaan met hun eigen spul maw. als dat niet goed is heb ik het iig niet gedaan die groene kabel is bij mij trouwens wit maar de kleur zal het probleem niet zijn de kleur van de kabel achter de splitterbox zou ik niet weten aangezien de aansluiting van dit alles in de huiskamer binnenkomt ipv de meterkast. De rest in huis durft niet eens aan die draden te zitten zo a-technisch is men. Als iets het niet doet wacht men tot ik er ben en ik heb er ook nooit aangezeten dus dat zegt genoeg.

wat betreft de lease renewal lijkt het mij sterk meestal is het in periodes van 24 uur een veelvoud daarvan of een week, maar ik zal het eens in de gaten houden al wordt het best wel moeilijk met zo'n slechte log en nee ik kan niks vinden om het ook beter te krijgen ook. Tis zover ik weet ook geen linux based router.
Wat de telefoon betreft die staat 3,5 meter er vandaan.

Nou moet ik zeggen dat de verbinding de laatste uren weer wat stabiliteit vertoond. zou het dan toch nog goed komen???
 
Hakker,
Sorry die had ik daaronder even helemaal gemist.
Dat ziet er niet best uit:
We recorded a packet loss of 99%. This loss is very significant and will lead to serious performance problems. It could be due either to very high load on our servers due to a large number of visitors, or problems in your network. Of the packet loss, at least 99.0% of the packets appear to have been lost on the path from your computer to our servers.
Dat betekent een duidelijk upload probleem (die T3's duiden daar trouwens ook op). Heb je een passieve splitter of een actieve (met ingebouwde versterker die aan de 220V moet)?
Dat dataverlies zou niet DNS afhankelijk moeten zijn. Het lijkt er bij sommige tests trouwens op dat de verbinding zo slecht is dat de hele (java)test niet eens laadt!
Je moet nu allereerst uitsluiten dat het probleem aan je router ligt (b.v. flaky WAN-LAN Chip). Sluit je PC direct op het modem aan (modem uit/aanzetten anders werkt het niet) en draai die test nog eens.

Mees de Roo
 
Longbigbear,

Kan je iets samenhangender antwoorden.
Je eerste antwoord was naar ik aanneem een niet helemaal gelukt modem-log?
Je tweede ontbrekende antwoord houdt in dat de verandering van de DNS servers nog niet gelukt is?
Je derde ontbrekende antwoord is dan logisch; zonder nieuwe DNS servers heeft DNSBENCH geen zin.
Je vierde antwoord lijkt op een nieuwe download-meting. Daar had ik niet direct om gevraagd ik wil weten hoe snel de wireless verbindingen van je PC's zijn, of is dit soms de wel gevraagde bedrade meting? Het wifi-maximum is voor die fritzbox geloof ik 54Mbits/sec, maar meestal is dat (veel) lager door afstand, betonijzer, wifi-routers van de buren enz enz. Meestal staat er in de taakbalk wel een of ander icon dat de echte snelheid vertelt wanneer je er met je cursor op gaat staan.

Mees de Roo
 
Je eerste antwoord was naar ik aanneem een niet helemaal gelukt modem-log?
dit is de ftrizbox 06.07.09 20:41:21 Internet connection established successfully. IP address: 83.81........, DNS servers: 212.54.40.25 and 212.54.35.25, Gateway: 83.81.228.1

motorola log
2009-07-11 12:09:067-InformationB401.0Authorized1970-01-01 00:00:203-CriticalR02.0No Ranging Response received - T3 time-out1970-01-01 00:00:203-CriticalR02.0No Ranging Response received - T3 time-out1970-01-01 00:00:193-CriticalR02.0No Ranging Response received - T3 time-out
Code:
e DNS servers nog niet gelukt is
geen idee waar te vinden!

dit alles gebeurt nog draadloos,router staat hier een meter vandaan.
als dit zo opgelost word moet ik dan alles ook bij de andere laptops doen in huis die SOMS geen of trage internet hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hakker,
Sorry die had ik daaronder even helemaal gemist.
Dat ziet er niet best uit:
We recorded a packet loss of 99%. This loss is very significant and will lead to serious performance problems. It could be due either to very high load on our servers due to a large number of visitors, or problems in your network. Of the packet loss, at least 99.0% of the packets appear to have been lost on the path from your computer to our servers.
Dat betekent een duidelijk upload probleem (die T3's duiden daar trouwens ook op). Heb je een passieve splitter of een actieve (met ingebouwde versterker die aan de 220V moet)?
Dat dataverlies zou niet DNS afhankelijk moeten zijn. Het lijkt er bij sommige tests trouwens op dat de verbinding zo slecht is dat de hele (java)test niet eens laadt!
Je moet nu allereerst uitsluiten dat het probleem aan je router ligt (b.v. flaky WAN-LAN Chip). Sluit je PC direct op het modem aan (modem uit/aanzetten anders werkt het niet) en draai die test nog eens.

Mees de Roo

De kast is passief en wat de test betreft die heb ik juist uitgevoert toen de verbinding juist half gaar was en laat juist precies het probleem zien wat ik dus allang dacht. Er zijn 2 redenen die ik kan bedenken dat het zo komt of de eth poort van de modem wordt gaar of verderop in de lijn is er een probleem. Het probleem is 100% zeker niet de router want dezelfde problemen had ik tijdens de gebeurtenissen toen ik direct op de modem zat. Op een belabberde log formaat na heb ik niet 1 probleem met de router gehaden ik kan je al vertellen ik heb er al een stel versleten. Drayteks, Linksys, Sitecom, Belkin etc etc Hierna eens zoals ik al eerder zei een D-Link proberen.

Wat je bij die tests ziet is juist wat er gebeurd als de boel inzakt. Het vreemde is dat er geen nieuwe T3's bijkomen op dat moment aangezien de T3 op 7:33 stond van vandaag en ik de test rond 12 uur gedaan heb en er geen nieuwe meldingen bij zijn gekomen. Ben ook nagegaan of het aan de lease kan liggen maar dan zou de lease asynchroon zijn en dus met een random interval zijn lease zou moeten veranderen (hoogst onwaarschijnlijk).
De log in de router die ik doorgespit heb (nogal erg groot namelijk met al die torrent connecties erin en vol met IP's die ik niet zomaar op het board ga posten) laat ook geen enkele negatieve melding zien, maar log filtering zou heel fijn zijn ;) .
De laatste netwerk run laat dat juist heel mooi zien en ik heb er net nog 1 gedaan voila. Run 3 (laatste op vorige pagina) en deze zijn gedaan toen de problemen er niet waren.
Het is ook precies hetgene wat ik zei vorige week bij de helpdesk en die d8 dat ik sterretjes zag.

En nu het eindelijk een beetje werkt heb ik niet bepaald zin om het te jinxen als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Hakker,
Ja, dat is een vrijwel normaal beeld. Is het aantal uncorrectables ook niet opgelopen gedurende die slechte periode? Je zou nog wel een test zonder splitter uit kunnen voeren (ook signaal-levels) of past die aansluitingen helemaal niet?
Verder een aantal signaalwaarden en metingen blijven verzamelen voor helpdesk en monteur. Het zal er vrees ik toch van moeten komen .....

Mees de Roo
 
nou na een aantal uur is het nu
Total Unerrored Codewords -1647661532
Total Correctable Codewords 64150
Total Uncorrectable Codewords 266

Ik kijk het nog wel ff aan hopelijk reageert de TD eens een keertje, want de gemiddelde HDer heeft er niet bijsters veel verstand van. Gelukkig zijn ook daar nog wel uitzonderingen. Alleen irritant dat je soms gewoon een paar keer moet bellen voor je eindelijk serieus genomen wordt :(

schijnbaar heb ik weer een te grote mond gehad want het begint weer na een probleemloze middag :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Longbigbear,
Ik kan dat Fritz-log nog steeds niet lezen. Probeer het eens op een andere manier in te voeren.
Het Motorola-log ziet er normaal uit. Je hebt het rond 13:09 vandaag voor het laatst aangezet (het modem kent geen zomertijd, en totdat het, na een powerdown, datum en tijd van het net krijgt is het 1-1-1970).
Jouw T3's hebben alleen maar met die powerdown/up te maken en zijn geen indicatie van signaal-problemen.
Zit je op Vista? Dan moet je liever een ander Forumlid vragen hoe je die DNS servers inbrengt. Ik heb na de eerste aanvaringen besloten Vista over te slaan (Windows7 loopt hier heerlijk), en dat is wat, want verder heb ik hier alles sinds DOS 2.0.
Eerst kijken of die DNS-servers helpen en ze testen op 1 PC, daarna beslissen we verder. Die test op 1 meter afstand is wel ok (maar kijken of je echt 54 Mbits/sec hebt is beter); wanneer tijdens de tests die andere PC's in die tijd maar niks staan te doen of uit staan.

Mees de Roo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
op dit oment zit ik even bekabeld,zitten nu op een nieuw ip adres!
Code:
[Je hebt het rond 13:09 vandaag voor het laatst aangezet (het modem kent geen zomertijd, en totdat het, na een powerdown, datum en tijd van het net krijgt is het 1-1-1970)./CODE]
modem staat 23 op 24 aan,word regelmatig gereset om internet even terug te krijgen.
zit inderdaad op vista met 2   laptops,zoon draait op een mac.
Hij heeft dezelfde problemen.
[URL]https://netalyzr.icsi.berkeley.edu/restore/id=43ca253f-12673-258ae33e-8d93-4dc9-80c1[/URL]
even opnieuw gedaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan