• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo rechtstreeks op 2e NIC W2K3 Server ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
:roll: Helaas mensen... Het werkt nog steeds niet :shock:

Alles uit gehad en herstart. Ook de server. Maar alles blijft op 0.0.0.0 staan...

snif!

Komen er toevallig meldingen in het System Event log te staan?
 
Goede morgen mensen,

De ISA kan ik er helaas niet tussenuit halen! En ik heb ook niet 123 een 2e server staan. :wink:

Wel heb ik gemerkt dat als ik de WAN router op dhcp zet, de ISA Public NIC wel gewoon een IP adres krijgt. Dat is in principe hetzelfde wat dient te gebeuren als ik Ziggo op die poort hang. Het lijkt er dus op dat de public NIC wel DHCP requests accepteert. Maar met het Ziggo modem erop blijft alles 0! :shock:

Onderstaand de event-log ID 1001, die steeds terug komt als ik Ziggo op de Public NIC heb hangen. De setting van Madeleine-b is overigens doorgevoerd.

Your computer was not assigned an address from the network (by the DHCP Server) for the Network Card with network address 000102AE6DB3. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen! Ik ben nog steeds van mening dat het moet kunnen werken.

P.s. voor de mensen die zich afvragen welke router geschikt is voor Ziggo 50Mb/s kan ik de Linksys BEFSR41 aanraden. Ik haal nu dik 46Mb/s. :thumb up:
 
Waarom zou je bij wijze van test de ISA er niet tussenuit kunnen halen?
 
Waarom zou je bij wijze van test de ISA er niet tussenuit kunnen halen?

Het zal dan wel aan mij liggen. Maar dien je dan niet de gehele ISA te deinstalleren? Je kunt deze naar mijn mening niet zomaar even uitzetten. ISA zit toch overal in het systeem geintegreerd? Of praat ik nu bull!

Tips en workarounds zijn naturlijk altijd welkom.
 
Heb je niet toevallig DHCP relaying aanstaan op je public interface? Dat vind de modem niet zo leuk :)
 
Het zal dan wel aan mij liggen. Maar dien je dan niet de gehele ISA te deinstalleren? Je kunt deze naar mijn mening niet zomaar even uitzetten. ISA zit toch overal in het systeem geintegreerd? Of praat ik nu bull!

Tips en workarounds zijn naturlijk altijd welkom.
Ik vrees dat ik het een en ander verkeerd gelezen heb. Ik dacht te lezen dat je twee machines had staan, waarvan de eerste voorzien was van ISA en de tweede enkel Windows Server 2003. Nu ik het topic nog eens nalees, zie ik dat ISA op de Windows Server 2003 geïnstalleerd is. Mijn fout, sorry. Nee, je kunt de ISA er dan niet tussenuit halen. Ik zou in dit geval het MAC adres van de public NIC spoofen. De router die jij bij wijze van test gebruikt hebt kreeg immers wel een IP adres toegewezen op de WAN poort. Als je het MAC adres van de WAN poort overneemt op de public NIC van jouw server, dan zou het denk ik moeten werken.
 
De NIC is default geconfigureerd. Ik ben door alle settings gewandeld maar kan nergens die bewuste DHCP settings aanpassen. Wellicht is die optie er niet op een W2K3 met ISA en RRAS geinstalleerd??? :?

Volgens mij staat deze functie op XP/Vista/W7 gewoon wel aan. want daar ben ik dergelijks wel tegen gekomen. Ik weet niet of dat is wat jullie bedoelen. Maar goed... Feit is wel dat het modem rechtstreeks op de PC wel gewoon zijn werk doet :shock::?
 
Ik vrees dat ik het een en ander verkeerd gelezen heb. Ik dacht te lezen dat je twee machines had staan, waarvan de eerste voorzien was van ISA en de tweede enkel Windows Server 2003. Nu ik het topic nog eens nalees, zie ik dat ISA op de Windows Server 2003 geïnstalleerd is. Mijn fout, sorry. Nee, je kunt de ISA er dan niet tussenuit halen. Ik zou in dit geval het MAC adres van de public NIC spoofen. De router die jij bij wijze van test gebruikt hebt kreeg immers wel een IP adres toegewezen op de WAN poort. Als je het MAC adres van de WAN poort overneemt op de public NIC van jouw server, dan zou het denk ik moeten werken.

Okay. Thanks voor je bericht. Maar kan ik op de NIC van de Server het MAC adres makkelijk spoofen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan