• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Externe drive EXT3 formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Flytier

Hallo,

Ik ben doodgelopen bij mijn poging om een utility te vinden om een externe schijf EXT3 geformateerd te krijgen.

Heeft iemand een suggestie? Liefst een onder OS X (Mac), maar Windows ook goed. Ik heb geen Linux machine draaien hier.

Dank,
Hans
 
Hallo,

Ik ben doodgelopen bij mijn poging om een utility te vinden om een externe schijf EXT3 geformateerd te krijgen.

Heeft iemand een suggestie? Liefst een onder OS X (Mac), maar Windows ook goed. Ik heb geen Linux machine draaien hier.

Dank,
Hans


gparted heeft zijn eigen OS aan boord, wel goed opletten want het kan ook je Windows en Mac partities formateren als je de verkeerde drives selecteert.
 
Gees, Aleg,

Dank voor de suggesties. Beide images binnengehaald and gaat nu vast wel lukken.

Groet,
Hans
 
Als je een NAS als centrale data opslag hebt draait ie meestal ook Linux. Ik was iig in staat om een USB HD met EXT3 te formatteren (duurde ca. 5 min.) door hem op mijn NAS aan te sluiten.

Ook kan ik de USB schijf beheren via Windhoos, die zie ik dan n.l. als een aparte netwerkschijf. Dat gaat iig een stuk gemakkelijker dan via de Humax. Via het netwerk naar de PC streamen gaat ook probleemloos maar dat is niet het primaire doel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm... heb Gparted opgestart, en de interne schijf wordt prima herkent.

De externe schijf, aangesloten via usb, is niet zichtbaar. Refresh verbetert dit niet.

Suggesties?

Dank,
Hans
 
Hmmm... heb Gparted opgestart, en de interne schijf wordt prima herkent.

De externe schijf, aangesloten via usb, is niet zichtbaar. Refresh verbetert dit niet.

Suggesties?

Dank,
Hans

Vreemd! Start jou externe schijf met een aan/uit knop of onbreekt deze en wordt hij automatisch actief bij aansluiten? Is hij wel actief?
Ik weet van USB sticks dat deze soms pas worden herkend als ze worden toegevoegd na opstarten.
 
Niet herkent via Dell D600 or MacBook - maar de derde laptop liet de schijf zien in Gparted. Ext3 geformateerd, en we zullen vanavond eens kijken of de Humax z'n goedkeuring geeft.

Bedankt voor de reakties en assistentie.

Hans
 
usb schijf freecom 500 gigabite

usb schijf van de siemens gigaset er op gezet ext 3
hij ziet hoeveel er op staat
Op de humax kan je alleen maar op geven formatteren
Er staat in de beschrijving dat je daarna een wacht woord moet op geven
Zou je hem daarna kunnen benaderen
Of had ik ook de humax harde schijf moeten formatteren
Wie heeft raad

Ik heb nu mp3 op fat32 op de humax gezet het laden duurt erg lang
Ik heb de siemen schijf op nieuw er aan gezet hij ziet ook de mappen die daar in staan maar niet afspelen ext3

oostpool16
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een NAS als centrale data opslag hebt draait ie meestal ook Linux. Ik was iig in staat om een USB HD met EXT3 te formatteren (duurde ca. 5 min.) door hem op mijn NAS aan te sluiten.

Ook kan ik de USB schijf beheren via Windhoos, die zie ik dan n.l. als een aparte netwerkschijf. Dat gaat iig een stuk gemakkelijker dan via de Humax. Via het netwerk naar de PC streamen gaat ook probleemloos maar dat is niet het primaire doel.

Voordat ik jou posting las, ik heb nl. een usb-hd op die manier mbv. Qnap NAS in EXT3 laten formatteren, de Humax accepteerde het.
Daarna heb ik usb-hdd weer aangesloten op m'n NAS en werd in het netwerk zichtbaar.
De usb-hdd wordt ook via de usb-poort ook op mijn AA1 (Linux OS) herkent .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan