• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik weet het niet meer, wat is dom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jansfotos

Dag, (ik hoop dat ik mijn vraag in de juiste groep post)

Ik zie namelijk door de takken het bos niet meer, ik hoop jullie wel. Ik weet niet meer welke combinatie ik zal gaan aanschaffen.

Waar wil ik op uitkomen:
Een Full HD Platscherm (94cm), een decoder, iets om radio, mp3 en dvd-films af te spelen. Geluid moet van alle apparaten door nog aan te schaffen surround boxen beluisterd kunnen worden. Ook wil ik een aansluiting voor mijn pc.

Ik weet het, het is heel wat. Eigenlijk gezegd heb ik niks en wil een mediacombinatie die op goed op elkaar afgestemd is. Zo min mogelijk afstandsbedieningen zou ook erg wenselijk zijn.

Waar zal ik als eerst mee beginnen? Ik twijfel tussen de Philips 9603 en de Panasonic. Panasonic is voor mij feitelijk een onbekend gebied. Meestal was Philips mijn tv-merk. Beide rond de 1700 euro. Ik wil goed beeld, kijk veel natuurfilms, snelheidssport. (Door mijn beperkingen zit ik feitelijk aan huis gekluisterd). Maar misschien is Sony of andere merken rond deze prijsklasse een verstandige keuze.

Maar ja dan komt de decoder om de hoek kijken. Ik neem veel programmas op, ook zou ik graag van de radio opnemen. (De opgenomen programmas zou ik graag ook op mijn pc kunnen gebruiken). Welke decoder? Ik zou graag een radio, en de surround boxen aan de decoder willen aansluiten zodat niet altijd de tv aan moet staan om te kunnen genieten van muziek, bijv zender classic FM oid.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen om een goed keuze te maken. Gaarne kijk ik uit naar jullie meningen, tips, adviezen enz.

Groet, Jan.
 
Waar wil ik op uitkomen:
Een Full HD Platscherm (94cm), een decoder, iets om radio, mp3 en dvd-films af te spelen. Geluid moet van alle apparaten door nog aan te schaffen surround boxen beluisterd kunnen worden. Ook wil ik een aansluiting voor mijn pc.
Dit kan een lang topic worden, hoewel er nog niemand gereageerd heeft?!? Laat ik de spits maar afbijten dan.

M.i. is dit een nogal listig onderwerp omdat kijken en luisteren 2 persoonlijke belevenissen zijn. M.a.w. wat de een mooi vindt (goed beeld) krijgt de ander hoofdpijn van. Hangt allemaal af van voorkeur, smaak en budget.
Ik heb zelf een Panasonic plasma en ben, zelfs met een analoog signaal, tevreden over de kwaliteit. Ik heb ook gekeken naar een Samsung LCD maar vond de Panasonic mooier. Recent hebben echter alle fabrikanten nieuwe schermen uitgebracht. Als ik nu zou gaan shoppen zou ik weer opnieuw moeten beginnen.
Ik heb hierbij veel baat gehad bij tweakers.net

Heb je een surround receiver/versterker? Of moet je die ook nog aanschaffen? De mijne is te oud om hier iets zinnigs over te zeggen maar die heb je wel nodig om 't geluid van het e.e.a. goed weer te geven.

Je kunt 'ns google-en naar MediaTank voor doosjes die mp3, dvd, ip-tv, foto's etc weer kunnen geven. Vaak hebben die echter geen DVB-C ondersteuning.

De Humax 5000 is op dit moment een van de betere DVB-C HD ontvangers (STB), hoewel er nog wat puntjes over open staan (zie forums). En die heeft weer geen mogelijkheid om de communiceren met je PC. Waarschijnlijk zal geen enkele HD-ontvanger van Ziggo dat kunnen ivm DRM.
Aangesloten op je reveiver/versterker kan 't radio signaal van je STB de muziek regelen. Mogelijk kan dan via een monitor uitgang op de receiver een uitzending opgenomen worden op b.v. je PC.

Dit verhaal is bij lange na niet compleet en er zijn zeker alternatieven. Google is your friend.
 
CineMate van Bose, idee? Radio luisteren met tv uit?

Dag, het is (voor mij) een hele klus om een goed complete set HDTV samen te stellen. Het is voor mij, ivm met lich. beperkingen, ook erg moeilijk om naar allerlei zaken te gaan voor info enz. Vandaar dat ik hoop dat jullie mij een stuk verder kunnen helpen. Ik zit in een verpleeg kamer van ongeveer 5 bij 6 meter. Ik kan geen achtergrond boxen plaatsen omdat ik vanuit verschillende posities naar tv kijk, radio, mp3 enz. luister. TV meubel is meedraaiend aan mijn zit/lig positie.

Ik denk nu aan om binnenkort een Philips 37 9603 LCD aan te schaffen met CineMate van Bose als geluidsverbetering. Maar meteen heb ik daar een vraag over die ik met "goolgle-en" hiermee niet beantwoord kreeg. Deze is; Als ik naar de radio zenders via de Philips 37 9603 LCD luister kan ik dan het scherm uitzetten en toch naar radio, cd-dvd luisten? Ik wil een losse blue-ray speler aanschaffen.

Ook nog een vraagje over een decoder. Ik wil nu niet tegelijk met de Philips 37 9603 LCD een decoder aanschaffen maar wachten op een twin decoder/recorder (opslag min 320gb) met HDMI aansluiting. Dus ik ga binnenkort analoog kijken op een HDTV. Heb ik dan redelijk beeld met dezen Philips 37 9603 LCD of zijn er andere merken/modellen die voor (tijdelijk) annaloog gebruik beter geschikt zijn?

Bedankt voojullie meedenken!
Andere ideeen, combinatie cq tips zijn van harte welkom! Groet, Jan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan