• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wanneer komt digitale telefonie met meerdere telefoonnummers

  • Onderwerp starter gouwmeren
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gouwmeren

In de brochures van MK staat steeds dat ISDN apparatuur nog niet
wordt ondersteund. Is er al bekend wanneer MK meerdere nummers
voor digitale telefonie gaat ondersteunen?
Ik ben nl. al 10 jaar aan het telewerken en heb daarvoor een prive telefoonnr. en EEn voor zakelijk gebruik (door geschakeld vanaf het werk).
Ik zou wellicht over willen gaan naar digitale telefonie van MK, maar dan
wil ik wel beide onafhankelijke lijnen behouden.
Enig idee of dit binnenkort mogelijk gaat worden?
 
MK heeft aangegeven dat dit nog niet op een hoog pittje staat, het is al wel 2X aangekaart geweest op MGV overleg..

Misschien is het handig om deze vraag ook te mailen naar de helpdesk.. Hoe meer mensen dit willen, hoe hoger het komt op de MK todo lijst..
 
Ik zit ook te wachten todat dit mogelijk wordt, en dan vooral ook ondersteuning van ISDN apparaten. Ik heb zelf een ISDN centrale met S0 bus waarop een aantal ISDN telefoons op aangesloten zijn.

Wat betreft de technische mogelijkheden m.b.t. ISDN heeft de firma AVM al twee routers die ISDN apparatuur ondersteunen. (Het geintegreerde ADSL modem kan uit gezet worden om met kabel modems te kunnen werken.)

Het gaat om de volgende producten:
FRITZ!Box Fon WLAN 7050
FRITZ!Box Fon WLAN 7170

https://www.avm.de/de/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_Fon_WLAN/index.js.html
 
Ik denk dat een provider voor de particuliere markt geen ISDN dingen op gaat zetten, ISDN zie je eigenlijk alleen terug bij het MKB en hoger.

Ik ken hier en daar idd wel een paar mensen die via een fritzbox hun ISDN spul via voip aansluiten over het MK netwerk, maar dat zijn ook eigenlijk MKBers en andere zakelijke mensen.. Dus als MK het niet voor ons doet, dan kunnen we het altijd zelf bij de concurent...

Voordat er over dit soort dingen gepraat gaat worden denk ik dat het belangrijker is dat er dingen komen als voicemail, realtime kosten overzicht, en het activeren van de 2de pstn poort op de kabelmodems en misschien zelfs wel een online controle paneel..

Daarnaast is het natuurlijk mooi als MK zelf een SIP server neer zou zetten voor de wat gevorderde klanten, die zelf met hun ata's aan het spelen willen. Dan zouden die fritzboxen ook leuk zijn om via MK te gaan werken, al moet ik zeggen dat die fritzboxen soms ook niet alles zijn. En als je het mij vraagt dat gaan we in de niet zo vere toekomst toch allemaal over op IP telefoons, dus lang leve de revolutie dan maar :-)

Als ik moet kiezen tussen Fritzbox, grandstream, aredfox en sipura/linksys dan wint de sipura het altijd.
 
Ik heb inmiddels reactie van de MK Helpdesk:

Onze modems bieden alleen een aansluiting voor analoge telefoon apparatuur. ISDN apparatuur zal nooit gebruikt kunnen worden bij een verbinding via ons netwerk. Ook zijn er op dit moment geen plannen om meerdere telefoon nr's te leveren.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u.

Mocht MK de tweede PSTN poort activeren (hoewel hun reactie aangeeft dat ze dat voorlopig niet gaan doen) kan er ook een ISDN naar analoog converter gebruikt worden om de bestaande ISDN infrastructuur te blijven gebruiken. (Zie https://www.auerswald.de/de/produkte/a2isdn_conv.htm)
 
wat ook mogelijk is een voip adaptor halen tel nummer bij bv abeltelecom aanvragen kost 6.95 pm incl alle bel kosten naar vast en zo zijn er nog een paar zeer goed kastje mm te koop voor ca 50 euro (van linksys) die kan gewoon op je router werkt uitstekend ook met isdn adaptor meer info a.o. op www.abeltelecom.nl of google op de "linksys spa3000" :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan