• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

kabelsignaal dig tv in maastricht ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Keek zelf in Maastricht via de Samsung DCB-9401R (SD-decoder) en sinds ongeveer een week met de Samsung DCB-H360R (HD-decoder).
Ik heb op de SD-zenders geen enkel probleem. Het lijkt me dus dat het niet aan @home/Ziggo ligt.
Mijn postcode is 6221. Misschien kun je even melden wat jouw postcode is. Dan kunnen andere gebruikers uit dezelfde postcode reageren.
Blijkt dat meerdere mensen uit jouw omgeving (ongeacht het merk decoder) dezelfde problemen hebben dan ligt het waarschijnlijk toch aan @home/ziggo (of aan straling van buitenaf). Hebben gebruikers van andere merken decoders geen last, dan ligt het waarschijnlijk aan de Philips-decoder.

Mijn postcode (1703) is voor dit probleem niet van belang omdat het Multikabel gebied (o.a Heerhugowaard) ver van de @home gebieden ligt, namelijk in Noord Holland tussen de Noord en Zuider-zee.
Ik ben het helemaal met je eens, volgens mij ligt het niet aan @home maar net als in de rest van de wereld meestal aan het aansluitsnoertje of de huisinstallatie.


de blokjes liggen liggen niet aan de signaalkwaliteit maar aan de ber waarde deze waarde moet laag zin. kun je even kijken wat je berwaarde is

Als de BER slecht is dan heb je geen 100% signaalkwaliteit meer en dat uit zich dan o.a in blokjes beeld enz.
De signaalkwaliteit meter is afgeleid van de BER, dus als de BER onder een bepaalde waarde komt zie je dat de signaalkwaliteit onder de 100% komt.
De BER moet dus inderdaad laag zijn (000000 x 10E-6 of beter) de kwaliteit is dan 100%, de signaalsterkte is dan dus ook wel voldoende.
 
van een ziggo-official elders in dit forum vandaag gedaan:

'Ik zal de collega's nog eens vragen om de loggings van transmissie en de QAM apparatuur nog eens te onderzoeken. Het lijkt dat het qam kanaal problemen heeft'


Het komt wel goed...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gisteren al aangegeven dat we geen alarmen hebben teruggevonden waarop jouw storing betrekking zou kunnen hebben (m.u.v problemen zdf in het weekend)
 
bij mij is de storing na het weekend spontaan verdwenen, houden zo,
 
Ik heb net bij Its de philips decoder omgeruild voor een samsung,ze hadden stapels achter de toon bank staan,zonder enige tekst en uitleg kreeg ik een andere mee , met de medeling dat met deze decoder het probleem opgelost zou zijn,ze vroegen niet eens naar het probleem,dit zegt wel genoeg dacht ik zo.
Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.
 
Welke Samsung krijg je dan mee? Er van uitgaande dat je ook de 15 cheque hebt ingeleverd van het ziggoaanbod. De andere doos van Ziggo met een Samsung erin kost bij MediaM 199 euro. Deze heeft een HDMI aansluiting.
 
ik heb een samsung dcb-b270r in ruil voor de philips gekregen.
Ik heb nog geen tijd gehad om de zaak aan te sluiten dus kan ook nog geen uitsluitsel geven.
 
Iets mis met de DCR2022?

Volgens mij is er niets mis met die Philips, het zal met die low budget Samsung echt niet beter worden.
 
Nee, er is ook niets mis. Mijn Philips draait nu al 4 dagen zonder noemenswaardige problemen hier in Maastricht. Ik denk dat afgelopen weekend door een samenloop van omstandigheden, er wat problemen waren.
 
ik heb de samsung aangesloten en tot op het moment geen enkele storing,dus of het toeval is of een samenloop van omstandigheden,ik weet het niet ,wat ik wel weet dat ik geen storingen meer heb.
Ik geef toe Philips is voor mij geen merk dat ik ooit zou kopen ben ergens dis wel blij dat die de deur uit is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan