• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ipad internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Nienke

Goedemorgen,

Sinds een paar dagen heb ik op onverklaarbare wijze geen internetverbinding meer op de Ipad en Ipod. Na ongeveer 5 minuten wordt de verbinding verbroken en moet ik de wifi knop op de Ipod even aan en uitzetten. De Laptop heeft wel gewoon verbinding. Ik snap er werkelijk niets van is er iemand die ons kan helpen?
 
Er schijnt een bekend probleem te zijn met de verbinding Ipad en Wifi.
Heb er zelf last mee gehad tijdens reizen en op meerdere netwerken inloggen.
Na een aantal keren inloggen wil de Ipad geen verbinding meer maken.
Dit is op te lossen door de Ipad helemaal uit te zetten en weer op te starten.
Bij mij werkte dit.
Ik hoop dat dit ook jouw probleem oplost.
Ik weet niet of dit ook voor de Iphone geldt.
 
Dir probleem had ik voorig jaar met mijn iPhone ook.
Ik heb het opgelost door Wifi op mijn router op een vast kanaal te zetten in plaats van het automatisch een kanaal te laten zoeken.
Beste is dacht ik kanaal 1, 6 of 11
 
vraag

Ik lees dat er veel problemen zijn omdat er veel op hetzelfde kanaal zitten. Hoe kun je dit wijzigen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ipad werkt niet

Apples kunnen niet goed met de 5Ghz band overweg. Die moet dus op 2,4 gezet worden. Tevens zijn apples niet goed in staat om met kanalen boven de 9 om te gaan. Het kan helpen om het kanaal vast te zetten (maar ik heb dan soms toch problemen, dus ik heb auto weer aangezet en dat schijnt goed te gaan).

in de browser tiep: 192.168.178.1/wlanRadio.asp (userid: Ziggo / PW: draadloos)

zet de band op 2,4 en druk apply. Goeie kans dat alles werkt.

succes
 
Ik heb met mijn Ipad op de 5Ghz geen problemen met de verbinding.Misschien zijn een aantal problemen ook router afhankelijk:?:
 
Ik heb met mijn Ipad op de 5Ghz geen problemen met de verbinding.Misschien zijn een aantal problemen ook router afhankelijk:?:

Idem hier. Werk met mijn iPad 2 nu zo goed als een jaar probleemloos op 5 GHz. Nooit storing.

En andere iDevices hebben ook geen problemen met de 5GHz, andere iDevices ondersteunen 5GHz nml überhaupt niet, nooit gedaan ook :wink:
 
in de browser tiep: 192.168.178.1/wlanRadio.asp (userid: ziggo / PW: draadloos)

Lijkt me niet zo handig om het PW van je router hier te posten.

En is dit inderdaad de standaard userID / PW van de Ziggo modem/router? Dat zou ik nml vrij schokkend onveilig vinden.

Mag hopen dat je zelf dit PW gekozen hebt? Dan toch de dringende tip dit PW nu te wijzigen nu het hier heeft gestaan. Sowieso niet een echt veilig password.
 
Dit is inderdaad de standaardsetting van de ubee wifi modem.
 
Dit is inderdaad de standaardsetting van de ubee wifi modem.

Ongelofelijk. En kun je ook nog wireless inloggen in de adminpage? Dan kun je leuke DNS grappen uithalen bij onwetenden met het standaard PW. Of erger natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan