• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

videorecorder

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mitemu90

:shock:wie kan mij vertellen of ik een programma van de digitale zenders kan opnemen op mijn videorecorder?
 
SOS

Ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag:

Sinds een paar dagen heb ik namelijk de HUMAX IR-FOX, verder een oude sony tv en een evenoude videorecorder, tevens sony. Ik heb alles aangesloten zoals het boekje aangaf, maar ik krijg alleen de analoge zenders op het videokanaal te zien waardoor ik dus niet kan opnemen van de digitale zenders, wat ik natuurlijk heel graag wel wil. Iemand suggesties? :thankyou:

Hartelijke dank, Gaby
 
Simultaan kijken en opnemen mogelijk?

Voor mijn ouders wil ik een tv-pakket met extra zenders cadeau geven. Het enige dat mij tegen houdt is dat ze tot nu toe nog gebruik maken van het analoge tv-signaal van Ziggo. Mijn ouders nemen vaak een programma op met de DVR (panasonic dmr-eh57) op het ene kanaal, terwijl er naar een ander kanaal gekeken wordt.

Klopt het dat simultaan kijken en opnemen niet langer mogelijk is wanneer gebruik gemaakt wordt van extra kanalen?

Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zodra je Digitaal tv kijkt schakelt de tv automatisch over na het externe kanaal, EXT 1 of AV1.
dit moet met een video-recorder exact zo gebeuren, jouw video moet als Je van de digitale decoder wilt opnemen altijd op kanaal 0,EXT1 of AV1 staan ,afhankelijk wat je video aangeeft.

Als je op 4 van je video bijvoorbeeld drukt zal hij inderdaad analoog 4 opnemen dat is namelijk zijn vaste reeks, via scart schakel je over na het apparaat wat op die aansluiting zit, in dit geval dus de box.

Omdat je video ook het analoge signaal ontvangt zal dus zowel analoog als digitaal op de tuner van de video binnenkomen.

Let op als je opneemt je ,de decoder altijd op dat kanaal laat staan, als je tijdens je opname gaat switchen word dit ook opgenomen!!

De Humax IPVR 9200 bied trouwens bovenstaande mogelijkheid in 1 apparaat, men kan 2 programma's opnemen en een 3e eventueel live kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Humax IPVR 9200 bied trouwens bovenstaande mogelijkheid in 1 apparaat, men kan 2 programma's opnemen en een 3e eventueel live kijken.
Mits dat programma wat je naast de 2 opnames wilt zien op dezelfde band zit als 1 van de op te nemen programma's. Anders krijg je melding dat vanwege beperkingen kijken naar het gewenste programma niet mogelijk is.
 
klopt, maar gezien het niet echt over de 9200 ging heb ik het beperkt gehouden, maar thnx.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan