• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstappen op Alphacrypt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag een nieuwe alphacrypt van Satellite city gekregen met software versie 1.19.
In mijn tv geprakt en alles werkt perfect in 1 keer!
of het aan de cam of de software versie gelegen heeft weet ik natuurlijk niet maar feit is dat het werkt!
Iedereen bedankt voor de tips en adviezen om de boel aan de praat te krijgen.
Ook perfecte service van satellite city waar ik zonder enig probleem de cam om kon ruilen.:applause:

moet natturlijk versie 3.19 zijn:rolleyes:
 
Ik heb een speciaal pci adapter gekocht die een PCMCIA slot heeft.
Dus update zonder problemen.

Mocht er iemand in de omgeving postcode 2202 zijn en een update van zn Alphacrypt nodig hebben.. Wil ik dit wel even kosteloos doen
 
alphacrypt 3.18 (classic?)

Ik heb gisteren een alphacryt module gekocht versie 3.18 en alle zenders werken. Ik zie alleen nergens alphacrypt classic staan bij information.

Dit staat bij information:

3,18 (c) Mascom GMBH
Application version: 3.18
Loader version: Euro Boot V2.00C
Module information: CPU 65 %

Bij systeem informatie staat bij Symbol rate: 6900000, en dat zou toch 6875 moeten zijn of maakt dat niks uit?

Héél af en toe als ik zap dan verschijnt er 1 a 2 seconden de melding: You are not entitled to receive this programme maar is dus weer snel verdwenen.

Heb ik nu de goede alphacrypt gekocht? omdat ik hier gelezen heb dat je versie 3.19 classic moet hebben en dat heb ik dus niet.
Of staat die (c) voor classic???
upgraden kan ik niet want heb geen satelliet/laptop.

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gisteren een alphacryt module gekocht versie 3.18 en alle zenders werken. Ik zie alleen nergens alphacrypt classic staan bij information.
Als je niet een Classic uitvoering zou hebben dan had je nu ook geen beeld.

Bij systeem informatie staat bij Symbol rate: 6900000, en dat zou toch 6875 moeten zijn of maakt dat niks uit?
Voor zover mij bekend past Ziggo/@Home alleen een symbolrate van 6875000 toe. Heb je bij de Quick Scan wel netjes alle opties ingevuld?

Héél af en toe als ik zap dan verschijnt er 1 a 2 seconden de melding: You are not entitled to receive this programme maar is dus weer snel verdwenen.
Je kan die meldingen van de AlphaCrypt Classic CAM uitzetten via het menu van de CAM ("messages off" of iets dergelijks).
 
Héél af en toe als ik zap dan verschijnt er 1 a 2 seconden de melding: You are not entitled to receive this programme maar is dus weer snel verdwenen.

Je kunt deze meldingen ook helemaal uitzetten in het menu van de Alphacrypt module.

alphacryptsettingsab7.gif


Heb ik nu de goede alphacrypt gekocht? omdat ik hier gelezen heb dat je versie 3.19 classic moet hebben en dat heb ik dus niet.
Verschil tussen 3.18 en 3.19 is voor de Nederlandse kabelkijker eigenlijk niet.
Dus als alles nu goed werkt is dat geen probleem.
 
Als je niet een Classic uitvoering zou hebben dan had je nu ook geen beeld.
ok bedankt


Voor zover mij bekend past Ziggo/@Home alleen een symbolrate van 6875000 toe. Heb je bij de Quick Scan wel netjes alle opties ingevuld?
Bij Quick scan zie ik geen symbol rate om in te vullen maar met symbol rate 6900000 werkt het ook.
Ik ben gisteren de hele avond bezig geweest om de zenders op volgorde te zetten dus als het niet echt nodig is laat ik die Symbolrate zo staan en ik kan het sowieso niet veranderen..

Ik heb 's gegoogled en zie dat symbol rate 6900000 voor Caiw is.:roll:

Dit staat er in het menu van de Sony tv:
scantype: snelscan
freq: 356000 MHz
Netwerk ID: 1111
Sercicetype: alle services
Dus niets over symbol rate



Je kan die meldingen van de AlphaCrypt Classic CAM uitzetten via het menu van de CAM ("messages off" of iets dergelijks).
ja dat had ik hier al gelezen en heb dit uitgeschakeld.

@The Doman
Jij ook bedankt voor je reacties:wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan