• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing Den Haag?

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Henk30

Sinds 4 dagen geen internet, wel een 'werkend' motorola modem, downloaden van window updates gaat bv wel. Dus wel verbinding. Websites openen en e mailen gaat niet. Pingen gaat wel. Helpdesk komt er niet uit. Vele uren in de wacht gestaan, verbinding wordt vaak verbroken, 1 x na meer dan een uur ales uitproberen met de helpdesk. Het vreemde is dus dat het modem het doet maar internet niet. Ook niet als ik de PC direct op het modem zet. 2 x PC en 1 x laptop, dus 3 werkplekken in een keer uitgevallen, na de werkzaamheden van Ziggo van 8 op 9 september. Wie begrijpt dit, of heeft een tip??? :?:?
 
Sinds 4 dagen geen internet, wel een 'werkend' motorola modem, downloaden van window updates gaat bv wel. Dus wel verbinding. Websites openen en e mailen gaat niet. Pingen gaat wel. Helpdesk komt er niet uit. Vele uren in de wacht gestaan, verbinding wordt vaak verbroken, 1 x na meer dan een uur ales uitproberen met de helpdesk. Het vreemde is dus dat het modem het doet maar internet niet. Ook niet als ik de PC direct op het modem zet. 2 x PC en 1 x laptop, dus 3 werkplekken in een keer uitgevallen, na de werkzaamheden van Ziggo van 8 op 9 september. Wie begrijpt dit, of heeft een tip??? :?:?

Heb je wel de DNS server op automatisch staan in de pc's (Alle ip-settings moeten op automatisch staan)?

Hebben al je pc's / laptops hetzelfde probleem als je ze direct aansluit op het modem ?
(wel elke keer als je een andere pc op je modem aansluit even het modem resetten)
 
Dank voor de reactie...
Ja Ip settings staan op automatisch, met de helpdesk gecontroleerd. De PC werkt óók niet op het modem. Het modem lijkt geen IP adres toe te kennen aan de PC (dat is toch wat een modem zou moeten doen?). De laptop werkt wel op andere netwerken. Dus alles erg vreemd. Volgens Ziggo kan het modem niet stuk zijn omdat mijn telefoon het wel doet, maar ikzelf denk toch dat het modem wel kapot moet zijn.. of zeijn er nog andere opties....?

gr Henk
 
Als je het modem op standby zet (knopje bovenop) krijg je dan wel een IP, en welk?
 
De PC werkt óók niet op het modem. Het modem lijkt geen IP adres toe te kennen aan de PC (dat is toch wat een modem zou moeten doen?).

Heb je wel je modem even spanningsloos gemaakt en weer aangezet (modemreset) nadat je wisselt van pc ? Je moet het modem resetten voordat hij een andere aangesloten PC accepteert.
 
Storing Den Haag / modem probleem?

Ja, modem gereset, eindeloos, nu weer maar ook steeds in 'opdracht' van helpdesk...
Kan een modem stuk zijn als je telefoon het wel doet? Bijvoorbeeld hij laat wel signaal door maar heeft geen ip adres aan de PC ?:roll:
 
Heb je elke pc afzonderlijk al aangesloten gehad op het modem?
En kun je hier even neerzetten welke gegevens je ziet staan als je het volgende intypt op je pc[die rechtstreeks is aangesloten op het modem]:

Start> Uitvoeren> cmd> ipconfig /all [en dan scrollen naar je Ethernet adapter LAN-verbinding]

Voorbeeld:
Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . . . .: Intel(R) PRO/100 VM Network Connection
Fysiek adres . . . . . . . . . . . . : 00-30-05-4D-64-xx
DHCP-ingeschakeld . . . . . . . . . . : Nee
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 62.45.241.xx
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 62.45.241.xx
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . : 62.45.45.45
62.45.45.46

En sluit ook even een andere utp kabel tussen je modem en een pc.
 
Dit probleem komt mij heel bekend voor. Sinds 30 augustus jl. had ik geen internet meer na terugkomst van vakantie. Alle hiervoor beschreven acties heb ik eindeloos uitgevoerd. De monteur van Ziggo is geweest en zei dat ik een CMTS-probleem had; het was zoiets als een softwarematige storing tussen Ziggo en Motorola. Na dagenlange ellende en eindeloze (verbroken) gesprekken met de klantenservice had ik afgelopen woensdag plotseling weer internet. Door de klantenservice ben ik echter nooit meer teruggebeld. Sinds dat mijn internet werkt, ligt mijn gehele telefoonverkeer eruit. Ik ben thuiswerker en heb een zakelijke mobiel die na 5 minuten verbinding met een 0900-nummer automatisch de verbinding verbreekt. Ik kan dus ook niet meer met de klantenservice bellen en heb derhalve een klachtenformulier via hun site ingevuld. Hier wordt helaas ook niet meer op gereageerd. Ik ben teneinde raad en bijna door mijn snipperdagen heen die ik moet opnemen omdat ik niet kan werken.

Enfin jouw probleem lijkt dus op een CMTS-probleem. Mocht iemand van de klantenservice hier meelezen gelieve dan zsm contact op te nemen met klantnummer 12291818 (oud-Casema)!
 
lijkt er inderdaad veel op... probleem ligt ergens tussen modem en zwiggo..

toch ff ter info voor "Olskool"'

Beschrijving……………………………..realtek etc
Fysiek adres……………………………..00 1B 38 B5 A7 xx
DHCP ingeschakeld………………. ……ja
Automatische configuratie ingeschakeld; ja
Link local IPv6 adres………………….. fe80::f921:d0ea:dd30:f934%10
Automatisch geconfigureerd IPv4 adres: 169.254.249.xx
Subnetmask:……………………………. 255.255.0.0
Standaardgateway……………………….
DNS servers: ……………………………fec0:0:0:ffff::1%1
……………………………fec0:0:0:ffff::2%1
…………………………….fec0:0:0:ffff::3%1
Netbios viaTGPIP : …………………… ingeschakeld

dus.... denk dat ik snel naar een andere provider overstap.
 
Als je het modem op standby zet (knopje bovenop) krijg je dan wel een IP, en welk?

Hoe zie je dat? Direct aansluiten op het modem, modem standby en dan cmd --> ipconfig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan