• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
is de software van de 9000 te gebruiken op de 8000 serie? Heb gisteren nog een chatsessie gehad met Philips over wanneer de 65 of 66 versie beschikbaar komt voor de 8000, maar daar werd gemeld dat er nog steeds problemen zijn met de testversie en dat ze medio oktober met een nieuwe versie zouden komen die ook door Ziggo was goedgekeurd. Toen ik meldde dat het al begin november was kreeg ik als antwoord dat dit het enige was dat ze me konden vertellen. Op de vraag of de versies uitwisselbaar zijn kreeg ik van de medewerker geen antwoord. Wel werd gevraagd wat er dan mis was met de huidige software. Ik gaf aan dat ik het belangrijkste vind dat teletekst op alle zenders werkt en dat de EPG het goed doet en dat ik niks wil verliezen van de huidige functionaliteit die wel goed werkt in een nieuwe versie. Als antwoord kreeg ik de opmerking dat teletekst lag aan Ziggo. Toen ik meldde dat het naar mijn idee lag aan de TV-software, omdat de nieuwe versie volgens dit forum wel redelijk goed werkte werd teruggemeld dat dit was wat hij wist.
 
Ik heb op mijn 37PFL9604 met Smit cam in postcode area 1241 de .66 versie geinstalleerd. Ik had totaal geen problemen met de .58 versie behalve dan de bekende teletekst en ondertiteling problemen. Met de .66 versie zijn ook die problemen opgelost en werkt bij mij teletekst op HD1,2,3 en alle commerciele en meeste buitenland zenders. De paar kleine schoonheids foutjes in dit forum genoemd vind ik verder geen probleem.
Een opmerking mijnerzijds: De teletekst in BBC1&2 geeft alleen pagina 888 weer (=ondertiteling) en niet de mogelijkheid om volledig overzicht te zien, ofschoon ik ook dit geen probleem vindt.
Ik vermoed toch dat ander problemen zoals nog steeds geen volledige teletekst op HD 1, 2 of 3 te maken hebben met de area waar je Ziggo ontvangt en niet met je TV.

Dus wat mij betreft kan de certificeering plaatsvinden.
 
is de software van de 9000 te gebruiken op de 8000 serie? Heb gisteren nog een chatsessie gehad met Philips over wanneer de 65 of 66 versie beschikbaar komt voor de 8000, maar daar werd gemeld dat er nog steeds problemen zijn met de testversie en dat ze medio oktober met een nieuwe versie zouden komen die ook door Ziggo was goedgekeurd. Toen ik meldde dat het al begin november was kreeg ik als antwoord dat dit het enige was dat ze me konden vertellen. Op de vraag of de versies uitwisselbaar zijn kreeg ik van de medewerker geen antwoord. Wel werd gevraagd wat er dan mis was met de huidige software. Ik gaf aan dat ik het belangrijkste vind dat teletekst op alle zenders werkt en dat de EPG het goed doet en dat ik niks wil verliezen van de huidige functionaliteit die wel goed werkt in een nieuwe versie. Als antwoord kreeg ik de opmerking dat teletekst lag aan Ziggo. Toen ik meldde dat het naar mijn idee lag aan de TV-software, omdat de nieuwe versie volgens dit forum wel redelijk goed werkte werd teruggemeld dat dit was wat hij wist.

Kortom hier wordt je niet wijzer van. Volg gewoon de informatie op het forum. Philips zou deze week de software publiceren maar liep tegen problemen aan met bij hun IT omgeving. De verwachting is dat het maandag opgelost is en dat de software dan beschikbaar komt ( de .66 versie voor alle series).
 
Ik heb op mijn 37PFL9604 met Smit cam in postcode area 1241 de .66 versie geinstalleerd. Ik had totaal geen problemen met de .58 versie behalve dan de bekende teletekst en ondertiteling problemen. Met de .66 versie zijn ook die problemen opgelost en werkt bij mij teletekst op HD1,2,3 en alle commerciele en meeste buitenland zenders. De paar kleine schoonheids foutjes in dit forum genoemd vind ik verder geen probleem.
Een opmerking mijnerzijds: De teletekst in BBC1&2 geeft alleen pagina 888 weer (=ondertiteling) en niet de mogelijkheid om volledig overzicht te zien, ofschoon ik ook dit geen probleem vindt.
Ik vermoed toch dat ander problemen zoals nog steeds geen volledige teletekst op HD 1, 2 of 3 te maken hebben met de area waar je Ziggo ontvangt en niet met je TV.

Dus wat mij betreft kan de certificeering plaatsvinden.

Bij mij (9664) werkt het tot nu toe ook zonder problemen, afgezien van de bekende schoonheidsfoutjes.
Op mijn oude analoge tv had ik ook geen teletekst op BBC1 en 2. Maar dat scheen normaal te zijn. Ik herinner me een waarschuwingsboodschap dat TT in het buitenland niet beschikbaar was. Ik zie dat dus niet als een probleem in V66.
 
Toch nog enkele kanttekeningen:

- Het lijkt of de scherpte van het beeld te wensen over laat
- EPG niet beschikbaar voor alle zenders
 
Kun je ook terug naar oude firmware als je eenmaal geupgrade hebt?
Indien ja: waar zijn de oude firmware bestanden te downloaden?
 
nieuwe philips software Versie: 000.026.066.000

zojuist de nieuwste philips software op mijn 42pfl9664 gezet maar ook met deze software versie 66 krijg ik tijdens de authenticatie met de ci+ kaart deze error ci+error/03:sac failed.ik weet niet wat dat is philips kent deze fout melding ook niet dus zij zegggen dat het aan ziggo ligt.het vreemde is dat ci+ kaart het wel doet op de 32pfl5604 in de slaapkamer deze heeft nog de oude software 05.Dus ik denk zelf dat het aan de tv ligt.
zijn er ook ander gebruikers van de 9664 serie met deze zelfde ci+ problemen?
volgens andere sites is deze code een 03. SAC Failed. CICAM/Host Host stops the CICAM?
graag aanvullende reacties met deze specifieke error code.
 
Een opmerking mijnerzijds: De teletekst in BBC1&2 geeft alleen pagina 888 weer (=ondertiteling) en niet de mogelijkheid om volledig overzicht te zien, ofschoon ik ook dit geen probleem vindt.

De BBC heeft al zeker 7841 jaar geen teletekst meer in het buitenland en ook niet in Engeland :). Eerst was alleen nog de gids en 888 beschikbaar, sinds 7840 jaar alleen nog maar pagina 888 en ook geen gids meer.
In Engeland zelf wordt nu gewerkt met MHEG-5, een soort digitale, interactieve teletekst.
 
Gisteravond de 66 versie er op gezet. Geen problemen toen.
Vanmorgen TV aan en op alle zenders de melding: gecodeerd programma...
Pas na stekker eruit en erin deed hij het weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan