Reputatiepunten toekennen

  • Onderwerp starter ziggo-newby
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet goed doordacht,deze maatregel.

Jouw kijk op de zaken geeft ook goede input :!:
De admins en moderators hebben overlegd om het systeem wat eerlijker te laten werken, waarbij niet een groepje mensen alleen elkaar steeds punten geeft "om de punten" en niet speciaal om mensen te waarderen voor hun bijdragen in het forum. We dachten door mensen te dwingen ook naar andere postings te kijken en te waarderen beter zou zijn. Niet alles is te configureren in dit reputatiesysteem dus we zoeken een goede tussenweg om de zaak "eerlijk" en ook bruikbaar te houden. We moeten hier inderdaad nog eens naar kijken hoe we het kunnen verbeteren. Wanneer je erg actief bent en dus veel leest, hoeft het geen probleem te zijn om vaker punten uit te delen aan meerdere mensen, maar jouw voorbeeld van iemand die niet erg actief geeft aan dat het daarvoor moeizaam werkt. In elk geval bedankt voor je input, dat geeft een frisse kijk op deze zaak :wink:. We zullen dit binnen het moderatie-team verder bespreken en kijken of er binnen de beperkingen die er bestaan betere oplossingen zijn.
 
Daarnaast betekent dat dus ook dat als ik het met iemand oneens ben,en die persoon plaatst een nog veel groter stukje waarvan ik denk,mijn god... dan moet ik dus 30 anderen punten gaan geven voordat ik kan reageren.
Huh, als je het met iemand oneens bent ga je minpunten geven?

Zou ik alleen doen als iemand zich niet gedraagt (grof taalgebruik oid), maar niet omdat hij toevallig het niet met mij oneens is.

Maar daar zal je het wel niet mee eens zijn, ik zie de minpunten wel tegemoet....
 
Is het niet mogelijk om bepaalde forum secties uit te sluiten van het gebruik van het reputatie systeem? Met andere woorden: Wat zegt het reputatie systeem nu eigenlijk over een persoon? Is het een waardering voor de behulpzaamheid van de persoon aan andere personen op dit forum of is het een soort populariteits meting? Hoe meer vrienden je weet te verzamelen hoe sneller je populariteit groeit, maar het zegt in feite niets over de kwaliteit van de gegeven antwoorden.

Door gezellig mee te doen in de Borrel praat sectie is ook mijn populariteit de laatste tijd toegenomen, maar liever zou ik eigenlijk zien dat ik de waardering en/of afkeuring zou krijgen op basis van de door mij geleverde bijdragen in de secties die er echt toe doen. En omgekeerd zou ik liever aan de reputatie van een persoon willen kunnen afleiden hoe het gesteld is met de kwaliteit van de door die persoon gegeven antwoorden i.p.v. dat het een indicatie is van hoe populair een persoon is op het forum.
 
Jouw kijk op de zaken geeft ook goede input :!:
De admins en moderators hebben overlegd om het systeem wat eerlijker te laten werken, waarbij niet een groepje mensen alleen elkaar steeds punten geeft "om de punten" en niet speciaal om mensen te waarderen voor hun bijdragen in het forum. We dachten door mensen te dwingen ook naar andere postings te kijken en te waarderen beter zou zijn. Niet alles is te configureren in dit reputatiesysteem dus we zoeken een goede tussenweg om de zaak "eerlijk" en ook bruikbaar te houden. We moeten hier inderdaad nog eens naar kijken hoe we het kunnen verbeteren. Wanneer je erg actief bent en dus veel leest, hoeft het geen probleem te zijn om vaker punten uit te delen aan meerdere mensen, maar jouw voorbeeld van iemand die niet erg actief geeft aan dat het daarvoor moeizaam werkt. In elk geval bedankt voor je input, dat geeft een frisse kijk op deze zaak :wink:. We zullen dit binnen het moderatie-team verder bespreken en kijken of er binnen de beperkingen die er bestaan betere oplossingen zijn.
Dit zou ook weer een punt waard geweest zijn.
Ik ben nu al tig punten aan het geven aan mensen zonder uberhaupt de post te lezen,alleen om die ene persoon een punt te geven.
Ik wil bv een punt geven aan jou, aan archie en aan Vijver,omdat ik het met veel dingen eens ben.
Maar ik kan dat niet, dus druk ik maar op 30 willekeurige berichten.
Misschien is het een optie om de boel om te draaien als dat kan,iemand kan per dag maax maximaal zoveel punten krijgen.
Neem Iris, prima mens,leuk mens ook.
Maar nauwelijks 2 maanden actief al meer punten als dat ik in 1 jaar heb.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het feit dat ze een van de weinige vrouwen is op de site,leuk en jong,meer punten aantrekt dan de inhoud van de postings. (niet kwaad bedoeld)
Toch zou een vreemde denken,hee 3 blokkies, daar hangt gewicht aan dus die zal het allemaal wel weten.
Wat is dan beter,blokkies krijgen voor borrelpraat,of blokkies krijgen omdat je echt iets bijdraagt ?
Toch hebben nu 29 mensen,onterecht naar mijn idee,punten van mij ontvangen,zodat ik die ene terechte weer punten kan geven.
Maar als je die 29 onterechte punten hebt uitgedeeld zit je weer vast,want voor de volgende punt moet je weer 29 anderen zien te vinden.

Mijn voorstel:
1.Zet een daglimiet aan het aantal punten dat iemand kan KRIJGEN.
2.Sluit berichten in borrelpraat uit van het krijgen van punten.

Ik denk dat je dan weer kan zeggen,de punten die iemand heeft,krijgt ie door dat ie ze verdient en niet door grappig te zijn in en met borrelpraat.
 
Dit zou ook weer een punt waard geweest zijn.
Ik ben nu al tig punten aan het geven aan mensen zonder uberhaupt de post te lezen,alleen om die ene persoon een punt te geven.
Ik wil bv een punt geven aan jou, aan archie en aan Vijver,omdat ik het met veel dingen eens ben.
Maar ik kan dat niet, dus druk ik maar op 30 willekeurige berichten.
Misschien is het een optie om de boel om te draaien als dat kan,iemand kan per dag maax maximaal zoveel punten krijgen.
Neem Iris, prima mens,leuk mens ook.
Maar nauwelijks 2 maanden actief al meer punten als dat ik in 1 jaar heb.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het feit dat ze een van de weinige vrouwen is op de site,leuk en jong,meer punten aantrekt dan de inhoud van de postings. (niet kwaad bedoeld)
Toch zou een vreemde denken,hee 3 blokkies, daar hangt gewicht aan dus die zal het allemaal wel weten.
Wat is dan beter,blokkies krijgen voor borrelpraat,of blokkies krijgen omdat je echt iets bijdraagt ?
Toch hebben nu 29 mensen,onterecht naar mijn idee,punten van mij ontvangen,zodat ik die ene terechte weer punten kan geven.
Maar als je die 29 onterechte punten hebt uitgedeeld zit je weer vast,want voor de volgende punt moet je weer 29 anderen zien te vinden.

Mijn voorstel:
1.Zet een daglimiet aan het aantal punten dat iemand kan KRIJGEN.
2.Sluit berichten in borrelpraat uit van het krijgen van punten.

Ik denk dat je dan weer kan zeggen,de punten die iemand heeft,krijgt ie door dat ie ze verdient en niet door grappig te zijn in en met borrelpraat.
Dank voor het compliment :oops: Maar ben het wel met je eens verder. Ik denk ook dat wat jij nu voorstelt beter gaat werken dan wat er nu is ingesteld.
 
Huh, als je het met iemand oneens bent ga je minpunten geven?

Zou ik alleen doen als iemand zich niet gedraagt (grof taalgebruik oid), maar niet omdat hij toevallig het niet met mij oneens is.

Maar daar zal je het wel niet mee eens zijn, ik zie de minpunten wel tegemoet....
Nee, ik bedoelde het slechts als voorbeeld.
Maar je keurt een bericht af, staat er,dus je kan een bericht afkeuren omdat je het met de inhoud niet eens bent.
Dat heb ik bij mezelf in elk geval regelmatig zien gebeuren.
En als je je stelling omdraait zou je dus alleen nog punten krijgen als je GEEN grof taalgebruik bezigt.
Ik geef jou geen min punten omdat je het hier met me oneens bent.
Sterker,ik ben het met je eens,dus daar geef ik je punten voor.
Maar hier wordt dus wel aangetoond (door jouw reactie) dat er voor iedereen weer andere motivaties zijn voor het toekennen dan wel wegnemen van punten.
Zoals ik en archie al zeggen,wat telt meer, 3 blokkies voor onzin in borrelpraat tegen 1 blokkie voor echt goede reacties ?
Maar een ander kan niet zien hoe die 3 of 4 groene blokkies verdiend zijn en waarmee.

Wel jammer dat je het gelijk persoonlijk maakt en er gelijk vanuit gaat dat ik wel zal reageren door punten af te nemen.
Als iemand grof taalgebruik bezigt,geef ik geen minpunten maar waarschuw een moderator.
Daar lijkt mij dat knopje voor,en dat lijkt me juist geen reden om punten te gaan "afpakken"
Zo zie je,iedereen gebruikt voor zijn/haar eigen redenen de desbetreffende knopjes.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om met de deur in huis te vallen
het aantal blokjes kan me mijn *** oxyderen
als ik antwoord kan geven, en het heeft nut om erop door te gaan, zal ik het ook wel doen.
Wat mij een maandje ofzo geleden uitermate irriteerde was het negatief aanmerken, alleen op de persoon af.
zo kregen een aantal mensen een negatieve waardering juist omdat ze behulpzaam wilden zijn.
omdat ik en anderen geen tot weinig 'problemen' ondervonden en we niet negatief genoeg waren werd daar weer misbruik van gemaakt.

daarna kwam de vakantie, en bleek ik ineens "populair"te zijn ( met een aantal andere actieve leden )
het uitdelen aan minimaal 30 anderen zal een probleem worden, aangezien er per saldo maar een 20 á 25 echt actief zijn ( qua oplossingen )
de overigen zijn zichzelf in ellende aan het dompelen, of stellen hun vraag, krijgen een oplossing, en laten niets meer van zich horen, zelfs niet of het gewrkt heeft, of wat het uiteindelijke probleem was
 
Van mij mag het hele punten/reputatiesysteem gewoon weer verdwijnen. :wink:

Het is een bron van veel overbodige postings volgens mij.
Sommige gebuikers zijn hier ook echt op jacht naar extra punten/reputatie lijkt het.

Doet mij trouwens ook denken aan de hele FTD/kudo's discussie van vroeger tijden. :roll:
 
Even gekeken :
27200 ingeschreven forum leden


Waarvan er in ieder geval één post gedaan is : 8854 leden

( welke bijna 8000 leden met maar 1 of 2 posts )

misschien tijd om het leden aantal op te schonen ( aangezien er niet veel advertenties staan hier op de site is het massale aantal niet echt noodzaak :)
 
Wat is dan beter,blokkies krijgen voor borrelpraat,of blokkies krijgen omdat je echt iets bijdraagt ?

Ik denk dat je dan weer kan zeggen,de punten die iemand heeft,krijgt ie door dat ie ze verdient en niet door grappig te zijn in en met borrelpraat.
En je punt is???

Ohwja, ik help niemand natuurlijk... vooroordeel :)

Maar de discussie over puntjes en vriendjespolitiek is wel aangewakkerd.
Van mij mag dat hele systeem wel weg... bewust mensen afkeuren... Lijkt wel een Miss Verkiezing, alleen zijn die iets leuker met de blondjes...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan