• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 verschillende pc's

  • Onderwerp starter kartdevil
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kartdevil

Hallo , ik zit met het volgende ik kom zelf niet verder als 33 mb/s nu is er een monteur van Ziggo geweest met z'n laptop sluit hem aan op het bedraade netwerk en heeft 48 mb/s.Nu heb ik me al suf gezocht en gepiekerd wat dit nou zou kunnen zijn maar kom er niet uit.Wie weet wat er zijn kan?

heb een pent4 3,2ghz 3g geheugen netwerkkaart 10/100mb staat op 100mb full duplex gebruik xp prof

please help want ik word gek!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je geeft aan dat je 2 pc's hebt. Dan ga ik er vanuit dat je een router hebt aangesloten. Maak je gebruik van draadloos? Daar kan het probleem liggen, zie https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21070
MrDroopy zei:
23Mbit is een normale maxsnelheid voor een wifi-g netwerk. Zoals Isis al aangaf kan daar de oorzaak zitten. Voor 50Mbit heb je een wifi-n netwerk nodig (zowel aan de routerkant alsook aan de laptop kant uiteraard)
 
nee even voor de volledigheid ik heb maar 1 pc via een bedraad netwerk en via dezelfde draad sloot de monteur zijn pc laptop aan.
 
Ok... dan vrees ik dat ik geen tips voor je heb aangezien het dan in de pc zelf zit. Anders was het op de monteurslaptop óók traag geweest.
 
heb ik gedaan maar vind niks. oh ja nog wat heb vorige week zelfs format c gedaan en alles er opnieuw opgezet dus het leek me al sterk dat ie wat zou vinden maar het was te proberen tnx
 
Virusscanners en firewalls willen de snelheid nog wel eens flink beperken. Gooi deze eens van je computer af (deïnstalleren dus, uitzetten is vaak onvoldoende), en kijk dan nog eens met een enkele PC zonder router.

PS: Om nog enigszins beveiligd te zijn wel even de Windows Firewall aanzetten.
 
Virusscanners en firewalls willen de snelheid nog wel eens flink beperken. Gooi deze eens van je computer af (deïnstalleren dus, uitzetten is vaak onvoldoende), en kijk dan nog eens met een enkele PC zonder router.

PS: Om nog enigszins beveiligd te zijn wel even de Windows Firewall aanzetten.
Om het de-installeren te voorkomen kan je 'm dan ook in veilige modus opstarten.
Hiervoor druk je direct na het aanzetten van je pc een aantal keer op F8, net zolang tot je een keuzemenu krijgt. Daar kies je voor 'veilige modus met netwerkmogelijkheden' en je drukt op enter.
 
Misschien even ander netwerkkaartje plaatsen wil soms ook helpen.
Ik had dit probleem eerder op der server die gaf eerder van de 20mbit een kleine 10mbit door.
Na lang zoeken heb ik toen 2 oplossing gevonden
- Reset de firewall van de pc naar fabrieks instelling (default) [kan misschien ook wel op de router]
- ben de processor gaan belasten met rekenwerk (maar dit was op de serveren niet op een router)

Wie weet heb je hier wat aan. niet geschoten altijd mis!
 
bedankt allemaal ik ben eruit het komt door windows firewall als ik die uitzet schiet ik gelijk naar 49 mb/s uplaod 4,8 mb/s dat was het dus onwijs bedankt allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan