• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldkwaliteit Ned 1,2 en 3 HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat de NOS de Jackson memorial service niet in HD uitzond.
 
Ik heb een full hd televisie (Sony).
Deze is op de hdmi-out aangesloten van mijn Denon reciever.
Op hdmi-in is mijn Samsung 360 hd decoder is aangesloten.
Ik krijg echter maximaal 1080i beeldresolutie te zien op de hd-zenders.
Ligt dit aan mijn coax-kabel (ontvangststerkte is ong. 75% zo te zien) of zijn de uitzendingen gewoon niet full hd ????
Of staat er ergens in mijn reciever iets niet goed ingesteld ?


Wat is volgens jou full HD dan?
 
Wat is volgens jou full HD dan?

1920X1080P (24). Er staat ook nergens dat tv uitzendingen fullHD zijn.
De term full HD is het "turbo" van vroeger.

Ik vind het beeld van de Tour ook wat tegenvallen. Vooral vanaf de motoren. Je ziet één of twee renners superscherp en de rest lijkt wat out of focus te zijn. Was gisteren bij de tijdrit goed te zien omdat ze dan mooi achter elkaar rijden (liggen:oyeah:).
Bij de film van ome willem kwam er gisteren bij mij op HD een zwarte streep aan de rechterkant in beeld (ik keek 4:3) die er op SD (16:9) niet in zat.Dit was ook bij Jodokus kwak zo. Bij deze 2 programma's zie je wel de voordelen van HD hoor!!!
Als ze de lipsync niet op kunnen lossen mag van mij het hele NED 1,2 en 3HD weer terug de kast in.
 
tv

Wij hebben thuis een samsung LE37A656A1FXXC met humax IRHD 5000c en heb nergens problemen mee mischien zou je die tv is moeten kopen :-P.. Mooi design en geluid en beeldkwaliteit. Nog nooit problemen gehad !!..
 
full hd ?

Ik heb prima beeld en geluid, dat is het probleem niet.
Ziggo maakt in hun uitleg over hdtv op de website echter duidelijk (en terecht) onderscheid tussen 1080i en 1080p en dat er een full hd-signaal kan worden ontvangen (zit hier het addertje onder het gras ?).
Als ik dan qua hardware en bekabeling aan alle voorwaarden denkt te hebben voldaan (en dat heb ik, geloof me), verwacht ik ook een full hd beeld, dus 1080p, zo simpel is dat.
 
Ik heb prima beeld en geluid, dat is het probleem niet.
Ziggo maakt in hun uitleg over hdtv op de website echter duidelijk (en terecht) onderscheid tussen 1080i en 1080p en dat er een full hd-signaal kan worden ontvangen (zit hier het addertje onder het gras ?).
Als ik dan qua hardware en bekabeling aan alle voorwaarden denkt te hebben voldaan (en dat heb ik, geloof me), verwacht ik ook een full hd beeld, dus 1080p, zo simpel is dat.

Nergens ter wereld worden TV uitzendingen in 1080p uitgevoerd. Vraagt domweg teveel bandbreedte. HDTV uitzendingen zijn overal ter wereld op zijn best 1080i. Op 1080p uitzendingen kun je dus lang wachten.

Overigens: waar zie je dat onderscheid tussen 1080i en 1080p staan dat Ziggo maakt?

Zie alleen dit staan:
Een televisie met het keurmerk HD-Ready laat het HD signaal helaas niet op volle grootte zien. Deze verkleint de 1080 beeldlijnen naar 720 beeldlijnen. Een televisie met het Full-HD keurmerk kan het volledige signaal wel op volle sterkte weergeven.
En, hoewel wellicht wat onvolledig, klopt deze tekst helemaal.

Uitzendingen in 1080i hebben nml wel degelijk 1080 beeldlijnen. Verschil met p is dat bij i interlacing wordt toegepast en elke cyclus dus maar de helft van het beeld wordt gerefreshed.
Het klopt ook dat een HD Ready TV wel 1080i kan ontvangen, maar dit signaal downsampled naar een 720i signaal omdat HD Ready TVs maar 720 beeldlijnen hebben.

Kortom: nergens heeft Ziggo je verkeerd voorgelicht, hooguit wordt tehn onrechte de suggestie gewekt (maar als je goed leest staat dat dus nergens) dat de uitzendingen in Full HD zijn.
 
Ik heb me nog eens in dat 1080i verhaal verdiept op de site van HDTV.nl.
Het lijkt er op dat je gelijk hebt, maar overtuigd ben ik (nog) niet.
Ik heb overigens ook niet gezegd dat Ziggo mij verkeerd heeft voorgelicht, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze graag goede sier maken met het full hd / 1080p -verhaal, maar het simpelweg niet kunnen waarmaken.
Overigens bedank voor je reactie.
 
Ik heb me nog eens in dat 1080i verhaal verdiept op de site van HDTV.nl.
Het lijkt er op dat je gelijk hebt, maar overtuigd ben ik (nog) niet.
Ik heb overigens ook niet gezegd dat Ziggo mij verkeerd heeft voorgelicht, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze graag goede sier maken met het full hd / 1080p -verhaal, maar het simpelweg niet kunnen waarmaken.
Overigens bedank voor je reactie.

Hij heeft gelijk.Vooralsnog is 1080i het maximale wat er via de kabel wordt doorgegeven. Je hebt wel een full-HD tv nodig om dit zonder extra rekenwerk 1 op 1 op je scherm weer te geven. De hoogste resolutie die je decoder uitgeeft is ook 1080i.
Alle series echter die ik download in HD (CSI, House etc) en uit Amerika komen worden daar veelal in 720P doorgegeven.
 
de tour is zoiezo niet mooi in HD vind ik, als je kijkt naar decmerabeelden uit de helicoperters, dan is deze beter dat de camera's op de motoren. Als je dicht op je scherm gaat staan, zijn de wielrenners zelfs wat pikkelig. Zoals de tour wordt doorgeveven is HD zeker niet bedoeld. En je bent helemaal flauw als je eerst naar discovery HD hebt zit te kijken en vervolgens de tour. De echte HD programma's op discovery ziijn 20x mooier.

Overigens heeft een freelance regissseur hier al een stukje over geschreven op dit forum.

Nogal wiedus aangezien die beelden worden aangeleverd en de NOB daar geen enkel invloed op heeft.
Het is dan ook extreem tenenkrommend dat het enige HD materiaal van Ned 1,2,3 ook de aangeleverde Tour de France beelden zijn. De commentaren van Smeets tussendoor, die ze zelf opnemen met eigen camera's, is in opgewaardeerd SD... wat zoveel zegt dat ze in die uitzendwagens vanuit Frankrijk voor de livefeed, er niks aan doen.

Begin me serieus af te vragen of het geen amateurs zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan