• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Film1 Pakket: voor mij niet dus !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien kun je me uitleggen wat je doet denken dat als je over HQ digitale kabels hebt, je er geen kaas van hebt gegeten Frank? verder ben ik ook benieuwd naar mijn "technische aannames".
Ik heb slechts een TH opleiding afgerond, dus vergeef me mijn gebrekkige kennis!

Je hebt het over HQ digitale kabels. Terwijl het bij digitale kabels geen moer uitmaakt, als ze werken, werken ze. Ook een kabel van 3 euro van de aldi.

Of ben je er ook zo 1 die graag Monster kabels koopt van 150 euro omdat het beeld dan mooier is?

En de aannames die ik bedoel ik deze uitspraak van je:
Kijk, technisch is volgens mij Ziggo aanspreekbaar. Toch zeker voor het niet uitzenden van het DD signaal en het naijlen lijkt me.

Dat is dus niet zo, Film1 levert iets aan en Ziggo plugt het door. Ziggo kan niets veranderen aan het uitzenden van DD door Film1.
 
Dit kan volgens mij ook nog aan je apparatuur liggen als je je Dolby Surround systeem aan de decoder gekoppeld hebt. Je zou dit kunnen controleren door de decoder met een scartkabel aan te sluiten als een film draaidt waarbij het geluid niet synchroon loopt. Dus effe geen hdmi en geen dolby surround systeem gebruiken. Op deze manier weet je zeker dat het geluidsprobleem wel of niet van buitenaf komt.

probeer het eens, en laat even wat weten

Dank je voor je reactie. Het is echter een bekend probleem wat al langer speelt maar niet opgelost wordt. Ook op andere fora is dit euvel gemeld en uitvoerig getest, ook op de door jou omschreven methode.
 
Weet jij eigenlijk wel wat een aanname is Frank? Een aanname, oftewel veronderstelling of hypothese is niet op daadwerkelijke praktijk gebaseerd. Ik daarentegen praat hier uit eigen praktijkervaring hoor. Dus het woord aanname is hier niet echt van toepassing lijkt mij. Ik heb nu twee weken lang naar HD1 gekeken (en geluisterd) en pas èèn keer een echte Dolby Surround uitzending mogen meemaken. Dat vind ik erg magertjes eerlijk gezegd.

Ik ben 2 jaar Film1 abo geweest. Heel wat films gekeken met DD 5.1. Dat jij dat in die 2 weken niet hebt meegemaakt, tsja.
 
Kijk, als ik in twee weken slechts èèn DD uitzending voorbij zie komen, baseer ik daarop mijn beslissing. Natuurlijk zul je in twee jaar tijd wel wat vaker DD uitzendingen meegemaakt hebben hoop ik. Misschien zelfs wel 50 keer!

Een verdere discussie over kwaliteit van digitale kabels lijkt me zinloos. Gewoon lekker een Aldi kabeltje kopen zou ik zo zeggen! Als ie het doet, doet ie het hoor!

En verder is Ziggo wel degelijk aanspreekbaar. Ziggo levert een dienst waarvoor de consument betaalt. Ziggo zal er dus voor moeten zorgen dat de dienst in orde is en is daar ook juridich aanspreekbaar op, ook al betrekt Ziggo die dienst van derden.
Verder heb ik geen trek meer in deze discussie hoor, Ik heb mijn bevindingen medegedeeld en meende dat het Ziggo-forum hiervoor een klankbord is. Ik heb helemaal niets tegen Ziggo, maar als iets niet deugt, meld ik het gewoon, kan Ziggo ook van leren lijkt mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij is er op dit forum al eerder over dit thema gesproken. Ik denk dat iedereen gelijk heeft. Voor zijn eigen situatie tenminste. Ik denk dat je eerst eens met een scart kabel moet controleren.

Het kan aan de combinatie van ontvanger en home cinema set liggen.

Debateren over het woor 'aanname' helpt hier niet. Niemand is hier helderziend, dus je kunt niet oordelen over de situatie van iemand anders.
Hulp zou beter zijn.
 
Bedankt voor deze relativerende woorden, meneer Smeets!
 
Ik heb nooit last gehad van syncrproblemen met audio (wat tot op zekere hoogte via Ziggo geregeld zou moeten worden), de rest van de klachten in dit topic zijn inhoudelijk en daarvoor moet je gewoon bij Film1 zijn.

Hierop is mijn reactie wel gebaseerd. Misschien was ik iets onduidelijk. Als ziggo een product levert, moet ziggo er voor zorgen dat het een deugdelijk product is. Ziggo vangt er per slot van rekening ook geld voor. Dat Ziggo zijn product direct weer van Film1 afneemt, doet er niet toe. Als blijkt dat het Film1 signaal niet goed is, moet je zonder problemen contact kunnen opnemen met Ziggo. Zij mogen je niet afschepen naar Film1. Daar zijn zij verantwoordelijk voor. Dit wilde ik in mijn eerdere bericht duidelijk maken.

Daarnaast heb ik al aangeraden om alles los te koppelen en de ontvanger direct met scart kabel op de tv aan te sluiten als de topic starter last heeft van synch-problemen. Het kan namelijk ook nog aan je eigen apparatuur liggen.

Voor wat het zenderpakket betreft, heeft iedereen zijn eigen wensen. Dus daar ga ik niet op in.
 
En verder is Ziggo wel degelijk aanspreekbaar. Ziggo levert een dienst waarvoor de consument betaalt. Ziggo zal er dus voor moeten zorgen dat de dienst in orde is en is daar ook juridich aanspreekbaar op, ook al betrekt Ziggo die dienst van derden.
Verder heb ik geen trek meer in deze discussie hoor, Ik heb mijn bevindingen medegedeeld en meende dat het Ziggo-forum hiervoor een klankbord is. Ik heb helemaal niets tegen Ziggo, maar als iets niet deugt, meld ik het gewoon, kan Ziggo ook van leren lijkt mij.

De dienst is gewoon zo dat niet alles in HD wordt uitgezonden, niet alles in DD5.1 en er 3 dezelfde kanalen zijn. Wat Ziggo daar juridisch aanspreekbaar voor moet zijn, beats me. De insteek van je topic is gewoon verkeerd gekozen.

Succes met je dure kabels ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan