• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Programma niet beschikbaar

  • Onderwerp starter double0dennis
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

double0dennis

Vanavond viel tijdens het kijken ineens het beeld weg op de digitale zenders. Van het ene op het andere moment geven alle digitale zenders (dus ook NED1) de melding "Gekozen programma is niet beschikbaar". Er wordt verder geen E19 of E16 of andere foutmelding weergegeven.

Als ik de CAM met smartcard verwijder dan is NED 1 normaal zichtbaar. Als ik de tv aanzet met smartcard dan wordt de re-authenticatie van de CAM normaal voltooid.

Ik heb ook eens bij de Irdeto Conditional Access gekeken. Daar staat alleen
0x0 EMM 1 DVB EMM Service
De andere service
0x1 LIVE VIEW 1 DVB DESCRAMBLE Service is verdwenen.

Ik heb gebeld met de Ziggo helpdesk. De medewerker vertelde mij dat mijn Smartcard niet geregistreerd was. Dat is vreemd want ik had hem netjes via mijn.ziggo.nl geactiveerd en hij heeft het de afgelopen 48 uur ook gewoon gedaan. Toen ze probeerden om de smartcard alsnog te activeren bleek de card al in use te zijn.

De medewerker dacht daarom dat de preview periode afgelopen was. Aangezien een preview periode ongeveer twee weken moet duren lijkt mij dat sterk. Twee dagen is immers lang geen twee weken. Uiteindelijk bleek de helpdesk niets meer voor me te kunnen doen en kreeg ik het advies om morgen weer eens te kijken of digitale televisie weer beschikbaar is.

Terwijl ik dit zit te typen kwam het beeld heel even kortstondig terug. Net voor ik dit bericht wilde afsluiten is het beeld weer verdwenen. Wie kan mij uitleggen wat hier aan de hand is?
 
Vanavond viel tijdens het kijken ineens het beeld weg op de digitale zenders. Van het ene op het andere moment geven alle digitale zenders (dus ook NED1) de melding "Gekozen programma is niet beschikbaar". Er wordt verder geen E19 of E16 of andere foutmelding weergegeven.

Als ik de CAM met smartcard verwijder dan is NED 1 normaal zichtbaar. Als ik de tv aanzet met smartcard dan wordt de re-authenticatie van de CAM normaal voltooid.

Ik heb ook eens bij de Irdeto Conditional Access gekeken. Daar staat alleen
0x0 EMM 1 DVB EMM Service
De andere service
0x1 LIVE VIEW 1 DVB DESCRAMBLE Service is verdwenen.

Ik heb gebeld met de Ziggo helpdesk. De medewerker vertelde mij dat mijn Smartcard niet geregistreerd was. Dat is vreemd want ik had hem netjes via mijn.ziggo.nl geactiveerd en hij heeft het de afgelopen 48 uur ook gewoon gedaan. Toen ze probeerden om de smartcard alsnog te activeren bleek de card al in use te zijn.

De medewerker dacht daarom dat de preview periode afgelopen was. Aangezien een preview periode ongeveer twee weken moet duren lijkt mij dat sterk. Twee dagen is immers lang geen twee weken. Uiteindelijk bleek de helpdesk niets meer voor me te kunnen doen en kreeg ik het advies om morgen weer eens te kijken of digitale televisie weer beschikbaar is.

Terwijl ik dit zit te typen kwam het beeld heel even kortstondig terug. Net voor ik dit bericht wilde afsluiten is het beeld weer verdwenen. Wie kan mij uitleggen wat hier aan de hand is?

je vermeldt je TV / model niet ..
heeft niets met preview te maken. De TV geeft de verkeerde informatie door aan de CAM, zgn CA_PMT fout.
TV uitschakelen en weer opstarten.
 
je vermeldt je TV / model niet ..
heeft niets met preview te maken. De TV geeft de verkeerde informatie door aan de CAM, zgn CA_PMT fout.
TV uitschakelen en weer opstarten.

Het betreft de Sony KDL-40W5500. De firmware versie is 1.570EA. Uitschakelen en inschakelen heeft helaas niet mogen helpen. Dus nu heb ik de stekker uit de tv getrokken. Toen ik hem aanzette, had ik beeld. Tot de melding authenticatie OK kwam. Toen werd het beeld gelijk weer zwart.

Ik heb het nog eens geprobeerd maar nu trapt de tv er niet meer in. Ik blijf de meling "Het programma is niet beschikbaar" krijgen. Verder zie ik geen foutmeldingen o.i.d. Zijn er nog andere oplossingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het betreft de Sony KDL-40W5500. De firmware versie is 1.570EA. Uitschakelen en inschakelen heeft helaas niet mogen helpen. Dus nu heb ik de stekker uit de tv getrokken. Toen ik hem aanzette, had ik beeld. Tot de melding authenticatie OK kwam. Toen werd het beeld gelijk weer zwart.

Ik heb het nog eens geprobeerd maar nu trapt de tv er niet meer in. Ik blijf de meling "Het programma is niet beschikbaar" krijgen. Verder zie ik geen foutmeldingen o.i.d. Zijn er nog andere oplossingen?

Dan lijkt het meer op inconsistentie in de database. Dan blijft er alleen nog maar één mogelijkheid over en dat is her-installatie. Ik veronderstel dat je de landkeuze op Nederland hebt.
 
Dan lijkt het meer op inconsistentie in de database. Dan blijft er alleen nog maar één mogelijkheid over en dat is her-installatie. Ik veronderstel dat je de landkeuze op Nederland hebt.

Ja dat klopt. Dat gevoel had ik vanochtend ook al. Ik heb de CAM verwijderd en toen de tv teruggezet in de fabrieksinstellingen. Daarna kwam het installatiescherm tevoorschijn. Ik heb de installatie doorlopen. Landkeuze op Nederland gezet en nadien werkte NED1 HD wel en de rest was uiteraard onzichtbaar. Toen heb ik de TV uitgeschakeld, de CAM geplaatst en weer ingeschakeld. En helaas, de tv gaf weer bij alle zenders programma niet beschikbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat klopt. Dat gevoel had ik vanochtend ook al. Ik heb de CAM verwijderd en toen de tv teruggezet in de fabrieksinstellingen. Daarna kwam het installatiescherm tevoorschijn. Ik heb de installatie doorlopen. Landkeuze op Nederland gezet en nadien werkte NED1 HD wel en de rest was uiteraard onzichtbaar. Toen heb ik de TV uitgeschakeld, de CAM geplaatst en weer ingeschakeld. En helaas, de tv gaf weer bij alle zenders programma niet beschikbaar.

- geldt dit ook voor ned 1 HD.
- als je de cam verwijdert, hoeveel zenders kun je dan wel bekijken ?
- als je de cam aansluit, kun je dan bij het cam menu ?
- zie je een melding als je de smartcard verwijderd ?
 
- geldt dit ook voor ned 1 HD.
- als je de cam verwijdert, hoeveel zenders kun je dan wel bekijken ?
- als je de cam aansluit, kun je dan bij het cam menu ?
- zie je een melding als je de smartcard verwijderd ?

Ja, ook Ned1 HD wordt geblokkeerd zodra ik de CAM in de televisie heb zitten. Als ik de CAM eruit haal dan zie ik NED 1 HD (1), Ned 1 SD (71), de Ziggo kanalen (11, 12, 13) en tot mijn eigen verrassing ook Comedy Central (19). Ik heb nog een beetje verder gezapt maar ik denk dat je in dit lijstje alle zenders ziet die je zou verwachten.

Ik kan verder gewoon in het CAM menu komen als de CAM aangesloten is. Ik krijg bij het starten ook re-authenticatie te zien die vervolgens met Ok wordt afgerond. Ik heb vandaag nog eens met de Ziggo helpdesk gebeld en ik moest toen onder andere de smartcard in de CAM steken terwijl de CAM in de TV zat. Op het scherm stond toen het menu uit de CAM instellingen waar de gegevens van de smartcard getoond worden. Toen de smartcard er niet in zat stond daar foutmelding E04-4 (Voer smartcard in). Zodra de smartcard in de CAM geschoven wordt, verandert de melding in D00-4 (Card in) en daaronder komt het Card nummeer tevoorschijn.

Nu heb ik zojuist de tv met CAM en zonder smartcard aangezet. Authenticatie van de CAM is nog steeds ok. Als ik dan de smartcard plaats, dan zie ik bij de softcell status ook DVB Descramble Service staan. Helaas krijg ik daarmee nog geen beeld.

Wat me wel opviel is dat er twee keer kortstondig beeld is geweest (enkele seconden). Van een keer weet ik nog dat de tv op dat moment op Veronica (8) stond.

Als ik de smartcard eruit trek terwijl de tv gewoon in de digitale weergave staat, dan blijft de melding in de linkerbovenhoek "Gekozen programma is niet beschikbaar". Je ziet niets gebeuren. Als je de smartcard eruit trekt terwijl je in het Status Smartcard menu zit, dan zie je de melding veranderen in E04-4.
 
Ik denk dat er iets fout is op interface level. Probeer nog eens een andere CAM en anders blijft er niets over dan met je TV terug te gaan naar de retailer.
 
Helaas heb ik niet de beschikking over een andere CAM. Ik ga dus vandaag of morgen even met de CAM terug naar de winkel. Misschien kunnen ze hem daar in een andere TV steken. Ik hoop dat de CAM het daar ook niet doet want dan hoef ik niet met die hele TV te gaan slepen. CAMs zijn zoveel handzamer :)
 
Dit probleem heb ik nu ook ruim een week. Ik heb alleen nooit beeld gehad (behalve bij geen gebruik CAM, dan heb ik NED 1 HD, ziggo kanalen). Heb 3 CAM's geprobeerd dus het beste kan ik nu contact opnemen met Sony?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan