• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar de motivatie van Ziggo als ze straks met die gewraakte lijst van gecertificeerde TV's en/of producenten komen. Waarom die wel, maar met name waarom die anderen (Philips begrijp ik nu) (nog) niet!!!!!!!!:mrgreen::evil:
Ik vind het vreemd dat je dit zegt en niet reageert op wat ik hierboven heb gezegd. Het is niet alleen Ziggo die CI+ introduceert. Dit gaat over de nationale grenzen heen.
 
Beste mensen,

Weet er hier iemand of er in de nieuwe Panasonic plasma's Ci+ aanwezig is? Het gaat dan o.a. om de G en V series.

Panasonic laat deze vraag vooralsnog onbeantwoord. Geen ontkenning noch een bevestiging...

Bvd!
 
Ik vind het vreemd dat je dit zegt en niet reageert op wat ik hierboven heb gezegd. Het is niet alleen Ziggo die CI+ introduceert. Dit gaat over de nationale grenzen heen.

Ziggo heeft de voortrekkerrol op zich genomen. Wat er in het buitenland gebeurd, heb ik geen zicht op. Ik heb op zich niks tegen de invoering van CI+, want ik wilde eerder dit jaar een CI capable TV kopen. Maar na de berichten over CI+ heb ik gewacht op TV's die de nieuwe standaard aan boord hebben. Verder heb ik met Ziggo te maken als kabelaar en ik sta op het punt mijn oude 4:3 koelkast te vervangen. Ik heb geen zin over een paar weken te ontdekken dat Ziggo en mijn nieuwe CI+ TV elkaar niet "begrijpen". En mijn ervaringen met de ondersteuning van de Ziggo helpdesk zijn ronduit slecht. Samsung decoder van iets meer dan een jaar die geen smartcard meer leest (terwijl een humax er probleemloos mee werkt) wordt niks mee gedaan terwijl zij hem geleverd hebben bij een 3 in 1 pakket.
Ik zal dus nu zeker wachten op de berichten van Ziggo. Maar ben op dit moment wel hoogst verbaasd over hetgeen Philips op zijn verpakking van vlaggeschip Cinema 21:9 zet en de uitspraken hier van Anoniem. Daarom ben ik dus heel erg benieuwd waarom Philips (nog) niet kwalificeert voor het "keurmerk" van Ziggo.
 
Duidelijkheid!

Zelf heb ik een Sony KDL40W5500 deze heeft een ingebouwde DVB-C+ tuner.

Als ik de vorige berichten goed begrijp zal deze dus niet gecertificieerd worden aangezien Anoniem (Ziggo Official) aangeeft dat er 2 nieuwe modellen die in juni uitkomen gecertificieerd worden.

Maar wil een niet gecertificeerd toestel zeggen dat het helemaal niet werkt of niet ondersteund word. Ik lees namelijk bijna alleen maar positieve berichten over de Alphacrypt Classic icm Sony. Ziggo ondersteund dit niet maar het werkt wel en het zou voorlopig ook blijven werken volgens Ziggo.

Ik wil eigenlijk gewoon meer duidelijkheid. Gaat het werken in mijn T.V. al dan niet met ondersteuning en wanneer komen de CI+ modules in de winkel. Ziggo beloofd namelijk bijna ieder maand iets anders. Eerst was het januari, toen eind mei en nu is het al weer juni.
 
@ Skippertje:
Lees het draadje nog eens vanaf pagina 27, en trek dan pas je conclusies.
Die CI+ standaard is NIET zodanig keihard dat daarmee een 100% eenduidigheid ontstaat.
Ik zie de akties van Ziggo als een gebaar, een hulp in de richting van de gebruikers, die weten straks zeker dat hun nieuw aangeschafte toestel zal werken als ze een Ziggo-abo hebben.

Groet,
JW

PS. Ik heb geen aandelen Ziggo of zoiets,,,,
 
@ Skippertje:
Lees het draadje nog eens vanaf pagina 27, en trek dan pas je conclusies.
Die CI+ standaard is NIET zodanig keihard dat daarmee een 100% eenduidigheid ontstaat.
Ik zie de akties van Ziggo als een gebaar, een hulp in de richting van de gebruikers, die weten straks zeker dat hun nieuw aangeschafte toestel zal werken als ze een Ziggo-abo hebben.

Groet,
JW

PS. Ik heb geen aandelen Ziggo of zoiets,,,,

Daarnaast is dit ( click) misschien ook verhelderend.
 
Voortrekker rol

Maar waar baseer jij je dan op?

https://www.lightreading.com/document.asp?doc_id=175575&site=cdn

Dit is één van de berichten waarin Ziggo genoemd wordt als voortrekker.

Hier een bijdrage op ons eigen forum:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17037



@JW-NHS: Ik heb de hele thread vandaag nog eens goed doorgelezen. En ook andere draadjes en fora. Daarom trek ik ook deze conclusies. Nogmaals ik ben niet tegen CI+ én niet tegen Ziggo (al had ik betere ervaringen met Multikabel). Maar nu de eerste CI+ TV's op de markt zijn, wordt het tijd dat Ziggo duidelijkheid gaat geven. Ook dat is klachtgericht bezig zijn. Nogmaals Philips claimt op zijn verpakking Ziggo compatible te zijn en hier wordt het tegendeel beweerd. Dat vraagt om officiele berichten op korte termijn.
 
Zelf heb ik een Sony KDL40W5500 deze heeft een ingebouwde DVB-C+ tuner.

Als ik de vorige berichten goed begrijp zal deze dus niet gecertificieerd worden aangezien Anoniem (Ziggo Official) aangeeft dat er 2 nieuwe modellen die in juni uitkomen gecertificieerd worden.

Maar wil een niet gecertificeerd toestel zeggen dat het helemaal niet werkt of niet ondersteund word. Ik lees namelijk bijna alleen maar positieve berichten over de Alphacrypt Classic icm Sony. Ziggo ondersteund dit niet maar het werkt wel en het zou voorlopig ook blijven werken volgens Ziggo.

Ik wil eigenlijk gewoon meer duidelijkheid. Gaat het werken in mijn T.V. al dan niet met ondersteuning en wanneer komen de CI+ modules in de winkel. Ziggo beloofd namelijk bijna ieder maand iets anders. Eerst was het januari, toen eind mei en nu is het al weer juni.

Het werkt gewoon allemaal in jouw toestel en dat niet alleen, uit een persbericht van Sony Nederland viel op te maken dat de W5500 serie van Sony bij de eerste lichting toestellen zat die bij Ziggo werden getest in verband met de CI+ ondersteuning. Ik weet dus niet beter of we mogen verwachten dat de W5500 serie op de binnenkort te publiceren lijst zal staan van de door Ziggo goedgekeurde toestellen. Als Anoniem nu weer zou beweren dat de W5500 serie geen deel uitmaakt(e) van de geteste toestellen, dan spreken Ziggo en Sony elkaar tegen.
 
https://www.lightreading.com/document.asp?doc_id=175575&site=cdn

Dit is één van de berichten waarin Ziggo genoemd wordt als voortrekker.

Hier een bijdrage op ons eigen forum:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17037



@JW-NHS: Ik heb de hele thread vandaag nog eens goed doorgelezen. En ook andere draadjes en fora. Daarom trek ik ook deze conclusies. Nogmaals ik ben niet tegen CI+ én niet tegen Ziggo (al had ik betere ervaringen met Multikabel). Maar nu de eerste CI+ TV's op de markt zijn, wordt het tijd dat Ziggo duidelijkheid gaat geven. Ook dat is klachtgericht bezig zijn. Nogmaals Philips claimt op zijn verpakking Ziggo compatible te zijn en hier wordt het tegendeel beweerd. Dat vraagt om officiele berichten op korte termijn.

Op dit forum wordt niet het tegendeel beweerd.
Het is simpelweg een beslissing geweest van Philips om dat op de verpakking te zetten, dat is hún verantwoordelijkheid. Hopelijk blijkt het correct te zijn, als dat niet zo is kan er maar één aangesproken worden: Philips. Bewaar dus de verpakking goed.

Groet,
JW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan