• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

AlphaCrypt Classic

Status
Niet open voor verdere reacties.

RWZ

Forum Gebruiker
Berichten
83
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
AlphaCrypt Classic en updaten naar 3.16

IK ben in het bezit van een Loewe Connect 32 Full HD TV met ingebouwde CA module AlphaCrypt Classic voor Smard Card
Prima toestel uitstekend beeld.
Ik wil met anderen graag informatie uitwisselen over updates hoe te verkrijgen, problemen hiermee, wel niet ontvangen van kanalen DVB-C kortom alle gegevens met elkaar uitwisselen die te maken hebben met ingebouwde CA module van AlphaCript Classic en Ziggo



Hallo,

Ik heb mijn AlpaCript 3.12 laten updaten naar 3.16
Dit in combinatie met een Loewe Full HD.
Het gevolg is dat ik nu kanalen heb die ik voor die tijd niet kon ontvangen.
Snellere betere wisseling kanalen.
Zo, AlphaCript laten updaten bij de leverancier indien deze satellietontvangst heeft en ORF kan ontvangen.

Ik woon in Brabant en heb mijn AlphaCript laten updaten bij:
I Ear'
St. Ceciliastraat 28
5038 HA Tilburg

T 013-5443510
F 013-5450566

E [email protected]
I iEar' | Ultimate Sound and Vision: Welkom

Ik ben daar zelf klant maar ik denk dat anderen óók contact op kunnen nemen.
Mogelijk tegen een kleine vergoeding kunnen updaten.


Groet, Ron :frons:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al de zoekfunctie van dit forum geprobeerd?
 
Alphacript 3.12 (c)

Beste forum leden,
Ik heb een Loewe Individual 40 met DVB C tuners .
Ik gebruik een Alphacript 3.12(c).
Alle kanalen werken goed, maar HD kanalen lopen vaak vast, is updaten naar 3.16 zinvol?.
Alvast bedankt voor reactie
JanvdB
 
Tis het proberen waard, kwaad kan het niet. Firmware updates van de Alphacrypt bevatten een hoop fixes voor nieuwere smartcards, betere samenwerking apparatuur, snellere/stabielere decryptie, etc.

Of het in dit geval het probleem is, is lastig te zeggen. Zou ook een probleem bij de TV kunnen zijn, alleen is daarvan de firmware meestal lastiger te updaten. Alphacrypt updaten is het makkelijkst.
 
De 3.15 en 3.16 updates zijn belangrijke verbeteringen in combinatie met mijn Topfield ontvanger. Zappen gaat veel sneller. Ik zou zeker 3.16 installeren als ik jou was.
 
Update Aphacrypt

Beste Grunsat,
Bedankt voor advies.
Volgende week Donderdag ga ik een en ander proberen.
Ik laat de uitslag nog wel even weten.
Groeten, Jan v d Berg
 
update AlphaCrypt

Beste forumleden,
Zoals beloofd wilde ik even het resultaat melden van de upgrate van AlphaCrypt naar 3.16.
Ook is ter gelijkertijd de Leuwe Compose 40 inch van de laatste software voorzien.
De klachten, het vastlopen van het beeld bij schakelen tussen HD zenders is er helaas niet mee verholpen.
Het zappen tussen de SD zenders lijkt wat vlotter te gaan.
Zijn er leden die het zelfde probleem gehad hebben?
Ik zou dan graag willen horen hoe zij dat opgelost hebben.
Door de TV uit en aan te zetten, is het HD beeld weer in orde.
Alvast bedankt voor eventuele reactie
JanvdB
 
update AlphaCript

Reactie op bericht Jv.de B.

Tot op dit moment 30-10 heb ik op zich geen problemen met de ontvangst via de Loewe Connect 32 Full HD TV met DVB C
AlphaCrypt Classic 3.16 voor Smard Card Ziggo voorheen Athome.

De TV vraagt na herinstallatie kanalen na enige tijd wel regelmatig om,opnieuw installatie kanalen vanwege wijzigingen anbieder.
Dit doe ik niet omdat ik dan mijn geselecteerde kanalen óók opnieuw moet instellen.
Ik vind dit vervelend.

Ik heb de ervaring dat een uitstekende bekabeling met minimaal stalen R en TV connectors een must is voor en goed ontvangst.
Ik heb zelf twee jaar geleden alles tot na de binnekomst vervangen door nieuwe betere binnenkabel 7 mm
Ik heb een uitstekend beeld.
Het is éénmaal gebeurd dat ik de TV opnieuw moest starten voor ontvangst HD.
Gezien de reacties hebben andere toestellen waaronder Sony meer problemen.

:frons:

Gr Ron
 
Loewe met AlphaCrypt

Beste Ron,
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag me af of Ziggo gewoon de kabelaar overgenomen heeft, of dat er ook aan het signaal wat veranderd is.
Als dat laatste niet het geval is, dan zou dat een verklaring kunnen zijn dat jij dat probleem niet hebt.
Misschien zijn er nog meer forumleden die aangesloten zijn op Ziggo en een TV hebben van Loewe.
Dan komt er misschien wat meer duidelijkheid in de storing.
Het ligt zeker niet aan de huidige TV( ik bedoel exemplarisch) aangezien de Loewe Compose mij derde Loewe TV is binnen 5 maanden en ze alle drie de zelfde verschijnselen vertoonden.
Groeten Jan v d Berg
 
Beste Jan,

Ik heb een Sony televisie met Alphacrypt module, en ik heb dit probleem eigenlijk bij alle digitale zenders. Bij gewoon TV kijken is er niks aan de hand, maar bij zappen of via de Guide een zender kiezen loopt de TV vast en is het scherm zwart. Ik heb het idee dat het echt in die Alphacrypt zit. heb jij in de tussentijd al een oplossing voor jouw probleem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan