• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo verhoogt tarieven per 1.1.2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo blijft de prijsverhoging er 1 van gebakken lucht.

Nee, de reden geven ze netjes aan:

Waarom wordt het tarief van Alles-in-1 verhoogd?

De tarieven op Alles-in-1 zijn vanaf mei 2008 op hetzelfde niveau gebleven, ook al stegen gedurende 2008 en 2009 de kosten op vele vlakken. De abonnementstarieven op Alles-in-1 nemen in 2010 dan ook toe met € 1,55 per maand.

Ziggo verhoogt net als elk ander bedrijf de prijzen op basis van inflatiecijfers. (=gestegen kosten)
In dit geval dus €1.55 over 20 maanden en dat is 0.93 euro per jaar. Dat is voor alles-in-1-extra 1,43% per jaar, voor alles-in-1-plus 1,86% per jaar, voor alles-in-1-basis 3,9% per jaar. De inflatie in nederland was in 2008 2.8% en in 2009 tot nu toe iets lager, maar stijgt weer (gegevens CBS).
 
Ik heb helemaal géén uitkering. En voorlopig moet ik doorwerken tot mijn 67ste.

V.w.b. in mijn statement had ik het over Televisie Z1 (analoog), 20ct verhoging maar daar tegenover het analoge pakket uitkleden vind ik een schande. Vooral voor diegene onder ons die sociaal gezien alleen een beroep kunnen doen op de analoge TV beelden die de huiskamers binnenkomen.
Ik zeg ook niet dat je een uitkering hebt,ik zeg alleen dat ik niet hoop straks ook aan die van jou mee moet betalen,in de vorm van,jij kan ook werkeloos worden.
Het was je eigen quote dat jij die uitkering als werkende moest mede financieren niet de mijne.
Maar dit heeft helemaal niets meer met die 1,55 te maken en gezien de reactie van Cees denk ik zo dat het MGV de stijging ook niet onredelijk vindt.
 
Nee, de reden geven ze netjes aan:



Ziggo verhoogt net als elk ander bedrijf de prijzen op basis van inflatiecijfers. (=gestegen kosten)
In dit geval dus €1.55 over 20 maanden en dat is 0.93 euro per jaar. Dat is voor alles-in-1-extra 1,43% per jaar, voor alles-in-1-plus 1,86% per jaar, voor alles-in-1-basis 3,9% per jaar. De inflatie in nederland was in 2008 2.8% en in 2009 tot nu toe iets lager, maar stijgt weer (gegevens CBS).

Kun je ook deze berekeningen doorleggen op de losse producten en aangeven waarom deze niet in prijs stijgen?
 
Het wordt wel een lang topic zo over een doodgewone prijsverhoging. Wat velen niet begrijpen is dat Ziggo een privaat bedrijf is die een dienst kan aanbieden aan toekomstige klanten. Klanten kunnen er dan voor kiezen of de dienst van een ander af te nemen. Inspraak heeft een klant niet. Ze kunnen alleen stemmen met de voeten.
 
Kun je ook deze berekeningen doorleggen op de losse producten en aangeven waarom deze niet in prijs stijgen?


Ja de kabel zal op een gegeven ogenblik opengesteld worden voor derden. Dan zul je ook moeten concurreren met de nieuwelingen op je eigen kabel. Het analoge abonnement is eigenlijk te hoog in prijs, want wie gebruikt dat nog. Het zijn niet meer dan de aansluitkosten per maand. Dus ze zijn heel slim bezig om deze niet in prijs te verhogen. Een privaat bedrijf gaat niet zijn eigen glazen in te gooien, omdat jij dat zo fijn vindt.
 
De prijs stijgt niet, de korting die je op alles in een krijgt daalt iets.
Is er toch nog iets gedaald en iedereen tevreden :oyeah:
 
Om duidelijk te zijn heb ik geen bezwaar met die 1,55 euro verhoging. Het zit mij wel dwars dat er bij UPC op alle fronten goedkoper zijn dan bij Ziggo terwijl er service bij Ziggo zeer ondermaats is en nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ze mogen wel best op aantal fronten goedkoper zijn dan bij UPC.

Het zit mij erg dwars: SPORT 1 + Eredivisie live = 15 euro, en bij Ziggo alleen Eredivisielive 15 euro.

VIJFTIEN EURO VERSCHIL

En nog eens wil Ziggo 1,55 euro eens gaan verhogen, is mij wel raadsel. En nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ik heb hier tot nu toe van niemand een reacties gehad hierover... wel dat 5 eurocent per dag kostte!

In mijn ogen is het wel de tijd dat Ziggo op aantal fronten mag laten zien dat ze goedkoper zijn dan andere bedrijven. Dat heeft UPC al laten zien, klasse!
 
Om duidelijk te zijn heb ik geen bezwaar met die 1,55 euro verhoging. Het zit mij wel dwars dat er bij UPC op alle fronten goedkoper zijn dan bij Ziggo terwijl er service bij Ziggo zeer ondermaats is en nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ze mogen wel best op aantal fronten goedkoper zijn dan bij UPC.

Het zit mij erg dwars: SPORT 1 + Eredivisie live = 15 euro, en bij Ziggo alleen Eredivisielive 15 euro.

VIJFTIEN EURO VERSCHIL

En nog eens wil Ziggo 1,55 euro eens gaan verhogen, is mij wel raadsel. En nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ik heb hier tot nu toe van niemand een reacties gehad hierover... wel dat 5 eurocent per dag kostte!

Geen last van, dus kan er niet op reageren

ik gebruik die kanalen niet.
het is een vraag en aanbod markt, de consument WIL sport kanalen, dat kan, en men is willend om ervoor te betalen.
De verhoging gaat dan ook niet over die sport kanalen, maar over het ales in 1 abonnement ...
 
Geen last van, dus kan er niet op reageren

ik gebruik die kanalen niet.
het is een vraag en aanbod markt, de consument WIL sport kanalen, dat kan, en men is willend om ervoor te betalen.
De verhoging gaat dan ook niet over die sport kanalen, maar over het ales in 1 abonnement ...

Maakt niet uit, maar zo te zien blijft UPC wel doorgaan met 15 euro voor Sport 1 en Eredivisielive. En nog eens wil Ziggo 1,55 euro gaan verhogen?

Nou ik kom hier op deze topic niet meer terug, want dan bedenkt iemand wel wat andere verhaal, niemand wil het eigenlijk over het enorme prijsverschil tussen UPC en Ziggo over Eredivisielive en Sport1.
 
Ik ben het eens met jouw betoog, maar ook jij geeft voorbeelden aan waarbij de snelheid van het internet kennelijk in relatie staat tot de prijs. Dat is tot nu toe giswerk omdat Ziggo geen openheid geeft. Ik zou graag van MVG horen of men met Ziggo om tafel gaat om de werkelijke reden te weten te komen. Zo blijft de prijsverhoging er 1 van gebakken lucht.

Als klant wil ik door Ziggo op een eerljke wijze benaderd worden. Dat kunnen ze alleen bereiken door ook de afzonderlijke producten in prijs te verhogen met hetzelfde tarief als AIE.

Downgraden van Plus naar Basis is gezien het enorme snelheidsverlies (basis staat gelijk aan een inbelverbinding) geen optie en afzondelijk pakketten kun je wel bestellen, maar dan tellen de oude combinatiekortingen niet meer waardoor dat duurder uit komt.

Dit is en blijft een onwillekeurige verhoging met een wazig argument gezien het feit dat de afzondelijke producten niet in prijs stijgen. Kortom de bezitters van AIE worden wel geconfronteerd en voor de rest niemand. En toch zijn er gestegen prijzen die we als Ziggo-klanten moeten ophoesten.
Of betalen we als AIE-bezitters nu mee aan de klanten met afzondelijke producten???

Ik opteer voor een nieuwe AIE-pakket met 10Mb/sec die tussen basis en plus komt te staan (als de gestegen prijs inderdaad in relatie staat tot de snelheid van het internet). Eerlijk gezegd kan ik me ook geen andere reden verzinnen. De losse pakketten van 10Mb/sec van internet en het telefoniepakket is niet gestegen qua prijs.

Geef me een reden waarom Ziggo een opgave zou moeten doen?
Wanneer jij een fles Cola koopt bij een supermarkt doe je dit of op prijs of om gemak... de supermarkt geeft jou toch ook geen inzicht in haar prijsopbouw? Wanneer er veel of juist weinig vraag is zie je dat prijzen ophoog en/of omlaag gaan. Daar Ziggo een private onderneming is hoeven ze ook geen prijsverantwoording af te dragen.
Mocht je het niet eens zijn met de prijzen die Ziggo voor haar producten vraagt kan je of downgraden (wanneer het je bijvoorbeeld te veel wordt) of kosteloos je abonnement opzeggen en verhuizen naar een andere partij.

De keuze is helemaal aan jou.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan