• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Software update beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij update Humax IRHD-5000 blijft P01 op display staan

Ik heb geprobeerd de update binnen te halen. De timer namelijk werkte niet in de stand bye. Met mijn harddiscrecorder van Panasonic wil ik graag de beelden zo scherp mogelijk opnemen als ik later dan de uitzending een programma wil kijken. En dat gaat dan het beste via de Ext link met een scartkabel.
Bij de update was op de tv 51 minuten lang P01 van 48 (of 18 ?) te zien. Na 51 minuten stond op de display van de decoder van Humax P01. Dit stond ook op de tv. Volgens het scherm zou de rest na P01 nog gedownload moeten worden. De decoder houdt op de display P01 vast en reageert op geen enkele toets van de afstandsbediening. Weet iemand wat hier aan de hand is ?

Harrie uit Hengelo
 
Na de update Humax IRHD-5000 de kleuren aanpassen

Ik heb na de update de kleuren instelling enigszins moeten aanpassen. Let wel dit is een verbetering in mijn geval. Heb de gamma 2 streepjes terug kunnen zetten.

Ik heb tevens in tegenstelling tot de meerderheid van de voorgaande berichten de indruk dat de upscaling van een SD uitzending naar HDMI 1070i bij mijn LCD een scherper plaatje oplevert dan in de stand orginal.

Ik heb een Samsung 46ue7020 LCD.

Ik had nog niet gelezen in het forum over een kleurverandering.
 
Wanneer komt de update beschikbaar in Hoogeveen ? (postcode gebied 7900)

Het "knopje" staat nog steeds op grijs en ik draai nog steeds op de oude versie.:shock:
 
Heb inmiddels de update binnen gekregen, was na 10 min. gebeurt.:applause:
Alles werkt prima en het beeld is nog scherper geworden op mijn Samsung LED tv.:thankyou:
Heb het wel gewoon op standaard 1080 staan!

:thumb up:
 
Update niet?

Hoi,

Kan iemand mij helpen met het installeren van de update? Ik woon in Utrecht en iedere keer als ik mijn Humax aanzet krijg ik inderdaad de melding dat er een nieuwe update beschikbaar is. Als ik dan kies voor installeren ervan krijg ik een menubox met de melding 'Waiting for OTA signal', en na een aantal seconden staat er dan 'No software available'.

Dit is het geval zowel wanneer ik hem aanzet als via een handmatige software update via systeem instellingen.

Alvast bedankt!
 
Gisteravond zet ik mijn Humax 5000 aan en ik kreeg een update dit duurde zeker 15 min. ben naar versie 1.009 gegaan.
Op mijn decoder die ik 3 weken geleden gekocht heb zat nog versie 1.004 op. En nu pas kreeg ik de update vreemd toch???

Dus maar even afwachten wat hij gaat doen met Ned 1 2 3 HD.
 
Na update krijg ik soms even een zwart beeld bij sommige zenders !!!
Ook als ik naar een zender met dolby digital schakel en ik ga terug naar b.v. Ned 1 heb ik geen geluid meer moet ik eerst de hdmi kabel er uit halen en er weer in doen dan werkt het geluid weer.
Heb een Philips 7403 tv.
Ik heb gehoord dat er problemen zijn met het geluid in combinatie met een Philips TV ???
 
Software update

Ik krijg de nieuwe software met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Na korte tijd komt de foutmelding '0x80000C0F' met als toevoeging 'the signature version of the download is out of step with the signature version resident in the STB'.
Heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen??

Klantenservice van Humax opperde dat de kabelmaatschappij een verkeerde versie zou zenden, maar dat lijkt me - gelet op de ervaringen van anderen - niet voor de hand liggend.
Klantenservice Ziggo vermoedde uiteindelijk dat ik een niet voor NL bestemde ontvanger zou hebben. Dat leek mij direct al niet voor de hand liggend, gelet op de nederlandstalige handleiding. Bovedien heb ik nu geconstateerd dat aan de modelaanduiding op het apparaat de letters NL zijn toegevoegd.

Of het een met het ander samenhangt weet ik niet, maar de Nederlandse zenders in HD krijg ik er ook niet vast op. Wel even als 'onbekend' op de nummers 71,72 en 73, en als ik er een aanklik komt hij door, verandert de naam in 'Nederland 1 HD' om na enkele seconden te verdwijnen (ook uit de lijst).
Om de ellende compleet te maken ben ik ook de NL niet-HD zenders kwijt, dat wil zeggen ook deze zijn eerst 'onbekend' en verdwijnen kort na het aanklikken.
 
Ik ben nu al 1,5 uur bezig om te proberen mijn humaxie te updaten, maar ik kan de software niet verkrijgen.
stekker eruit, tijdje wachten er gebeurt niets.
fabrieksinstellingen terug gezet, weer niets stekker er weer uit. Zenders opnieuwe zoeken enz enz.
software volgens de ontvanger 1.00.04 16-6-08.
2 verschillende smartcards geprobeerd. Ik zie de zenders wel in de lijst onder de noemer onbekend, en als ik die selecteer krijg ik 5 sec beeld en dan springt ie over.

Wat doe ik fout ?:giveup:
 
Ik ben nu al 1,5 uur bezig om te proberen mijn humaxie te updaten, maar ik kan de software niet verkrijgen.
stekker eruit, tijdje wachten er gebeurt niets.
fabrieksinstellingen terug gezet, weer niets stekker er weer uit. Zenders opnieuwe zoeken enz enz.
software volgens de ontvanger 1.00.04 16-6-08.
2 verschillende smartcards geprobeerd. Ik zie de zenders wel in de lijst onder de noemer onbekend, en als ik die selecteer krijg ik 5 sec beeld en dan springt ie over.

Wat doe ik fout ?:giveup:

er is geen software voor de humax 5000 om je ontvanger te upgraden. We hebben op dit moment testsoftware op het netwerk staan die je niet kunt gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan