• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 programma's opnemen en kijken 3e?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anoniem,

Kun je mij een tipje van de sluier oplichten hoe je op de een of andere manier kunt achterhalen welke pros op dezelfde frequentie uitzenden ?

Deze informatie kun je vinden op https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml


Daarin vind je ondermeer in transportstream 10
Nederland 1digital television service (1)10001
Nederland 2digital television service (1)10002
Nederland 3digital television service (1)10003
RTL 4digital television service (1)10004
RTV Noord radiodigital radio sound service (2)622
Omrop Fryslan radiodigital radio sound service (2)623
Radio Drenthedigital radio sound service (2)624
Radio Oostdigital radio sound service (2)625
RTV Flevolanddigital radio sound service (2)626


Transportstream 11 bevat:
Veronica/Jetixdigital television service (1)11001
SBS 6digital television service (1)11004
RTL 5digital television service (1)11005
RTL 7digital television service (1)11006
WDR 2digital radio sound service (2)657
WDR 3digital radio sound service (2)658
WDR 4digital radio sound service (2)659
WDR 5digital radio sound service (2)660


Als je bv Ned 2 en RTL 5 opneemt dan kun je nog steeds 1 zender uit groep 10 of 11 bekijken. Doordat transportstream 10 en 11 beide op een andere kanaal uitzenden zijn 2 tuners nodig voor de opnames. Je kunt tijdens de opname dus alleen 1 v/de andere zenders uit de twee kanalen kiezen die je op dat moment in gebruik hebt. Op de website vindt je alle kanalen met de zenders die bij elk kanaal worden doorgegeven.

Als je 2 opnames maakt uit 1 groep bv SBS6 + RTL5 dan kun je elk ander zender bekijken omdat er maar 1 tuner nodig is voor de opnames

Via Menu / Satus / Signaalontvangst vindt je de frequentie. Als verschillende zenders dezelfde frequentie hebben dan behoren ze tot hetzelfde kanaal.

Onderaan de pagina vindt je de frequenties die gebruikt worden voor de verschillende transportstreams (kanalen voor het gemak). Als je kijkt bij Groningen dan vindt je bij 10: 618 Mhz. Dit moet overeenkomen met de frequentie die je kunt aflezen via menu/status/signaalontvangst als je op Ned 1 afgestemd bent.

Ik hoop dat je er zo uit kunt komen
 
Anoniem, bedankt voor je antwoord, Ik wil altijd een beetje begrijpen hoe dingen werken en je hebt voor mij de tip van de sluier opgelicht. Hartstikke fijn voor de door jou genomen moeite en daarmee wordt volgens mij heemaal duidelijk welk mooi apparaat we in huis hebben.

Nogmaals bedankt voor je antwoord
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan