• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD5050-C op PC aansluiten (via router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een beetje doorbladeren kan geen kwaad. In bericht #382 staat dat het aanmaken van een map op de usb-stick geen oplossing was.
Staat dat er echt in #382? Dan heeft hij die map verkeerd aangemaakt. Ik heb net nog even een 4GB USB-stick Ext2 geformatteerd, een /Video directory aangemaakt, in de Humax gestoken en toen een SD-opname gekopieerd. Werkt prima. (Voor een beetje HD-opname is 4GB natuurlijk te klein... "geen ruimte meer"). Dus blijf ik maar bij mijn advies.:cool:
 
Tav Geerten:
- sluit de schijf aan; dit werkt
- wacht op de melding dat hij is aangesloten; melding komt
- druk op media; geen probleem
- druk nog een keer op media; geen probleem
in het rechter paneel zie je nu de schijf, maar je kunt niet kopiëren. Je zit namelijk in de directory van de Humax waar de schijf gemount is, niet op de schijf zelf. Dus:
- ga naar rechts; geen probleem
- druk op geel; Geen probleem
- druk op enter; geen probleem
nu zit je aan de rechter kant op de USB-schijf zelf, en kun je wel kopiëren.
Hier ga je in de fout, want je kunt NIET naar de root directory van de externe USB-schijf kopiëren. Je moet dus nog een map aanmaken, bij voorbeeld /Video. Na de vorige stap dus nog naar beneden gaan om in die /Video directory te komen. Daarna doorgaan zoals in het vervolg:
- ga weer naar links; geen probleem
- ga op en neer naar de opname die je wilt overzetten; geen probleem
- druk op groen; en dat gaat dus niet. de opties "wis", "naam wijzigen" en "vergrendelen"zijn actief. De groene knop (en ook in keuzemenu de optie kopieren) blijft licht grijs.

Dank voor je meedenken.
Met die /Video subdirectory zul je wel een actieve groene knop hebben!
 
Beste hajk, dat je niet naar de root-directory kunt kopieren is een misvatting die al lang op dit forum rondwaart, maar desalniettemin een misvatting. Ik doe het bijna dagelijks. (Zie ook hier: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=238221#post238221 )

Dat het bij webnaam niet werkt is uitzonderlijk. Gezien alle mogelijkheden die hij al heeft geprobeerd begin ik in zijn geval zo langzamerhand toch aan een hardware-probleem te denken.
 
Beste Geerten,

Je hebt gelijk, en -- net als TheGrouch toen -- I stand to be corrected.

Ik geloof dat de verwarring (bij mij althans) is veroorzaakt door de non-intuïtieve menu's van de Humax 5050c. Om naar de root directory te kopiëren is dit mijn recept:

1. 2x op de MEDIA knop drukken.
2. Naar rechts om /dev/sda1 te kiezen (de eerste partitie van de USB stick).
3. Op de gele knop drukken (niet duidelijk wat dit doet) en dan nog eens op de OK knop drukken om in de .. directory te komen.
4. Nu dus weer naar links om op de interne HD een opname te selecteren, en inderdaad met de groene knop naar de root directory van /dev/sda te kopiëren.

Wat ik verwarrend vind zijn die twee stappen onder punt 3. De ..-directory in Linux is de parent-directory, maar in dit geval is er geen parent omdat er geen child (of subdirectory) is. Ja, nu kan het best wezen dat in zo'n geval de root directory zowel parent als child is (en wie weet ook grandparent), maar intuïtief kun je dit niet noemen. En als we in punt 3 door op OK te drukken naar de parent directory gaan, dan zouden we na op de gele knop te hebben gedrukt toch al in de child directory (ook root) moeten zijn?

Dat alles neemt niet weg dat direct kopiëren naar de root directory slecht beleid is... maar daar gaat dit onderwerp niet over. Nogmaals, je hebt gelijk en ik heb weer wat geleerd.:cool:
 
Je moet iig weten welk ip-adres de humax krijgt.
En dan kun je in internetexplorer het volgende intikken:
ftp://ip-adres-van-de-humax
Let op dat je ftp:// ervoor zet.
Dan meld je aan met HumaxFTP als aanmeld-id en je pincode als wachtwoord

Je kunt ook een 'echt' ftp-programma installeren en gebruiken, maar dat mag je zelf op-/uitzoeken

dit alles heb ik gedaan en nog kan ik mijn humax niet vinden in mijn netwerk:evil:alle laptops en computers en zelfs mijn tv als ik die aansluit kan ik zien maar niet de humax. als ik wil inloggen met de ip die automatisch is verkregen dan nog ik kan geen verbinding maken. wie kan me helpen
 
doet niks..

ten eerste: de beste wensen voor 2011 aan iedereen.

Na het kopieren van films van de humax naar mijn laptop (windows 7) dmv een crosscable zou ik graag dit via het netwerk willen doen. Met de ''crosscable manier'' gebruik ik filezilla om FTP te bereiken.

de stappen die ik heb uitgevoerd:

-een cat6 kabeltje getrokken van mijn KPN experiabox naar de humax. (cat6 kabel omdat de cat5 op was). Pluggen erop en getest of de verbinding goed was.

- Vervolgens de humax ingesteld:

* FTP-server staat aan
* IP ingesteld op handmatig
* handmatig ingesteld op 192.168.2.119 (weet niet waarom de 119)
mijn router heeft een adres van 192.168.2.1 en een bereik voor mijn DHCP van 192.168.2.2 naar 192.168.2.200
* subnet op 255.255.255.0
* na oke te klikken gaf de humax zelf een routeradres van 192.168.2.1
* dns blijft zoals bij bijna iedereen leeg

terug bij de tab netwerk staat er dat er verbinding is bij het netwerk. Hierboven staat dat het ip adres 0.0.0.0 is. Zelf denk ik dat het hier fout gaat.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Groeten Tom
 
wat te doen als ik niet in het menu van de 5050 kom?

Beste lezer,

Sinds 1,5 jaar ben ik een dankbare gebruiker van de 5050. Vandaag wilde ik eens een bestand over zetten naar de computer. In de handleiding staat dat je via de knop menu naar instellingen gaat. Mijn probleem is dat ik wel -menu- op het scherm van de 5050 krijg. Met de pijltjes kom ik echter niet verder. Wat doe ik fout??
 
Beste lezer,

Sinds 1,5 jaar ben ik een dankbare gebruiker van de 5050. Vandaag wilde ik eens een bestand over zetten naar de computer. In de handleiding staat dat je via de knop menu naar instellingen gaat. Mijn probleem is dat ik wel -menu- op het scherm van de 5050 krijg. Met de pijltjes kom ik echter niet verder. Wat doe ik fout??

Je moet de Ethernet aansluiting achter op de Humax natuurlijk wel op je computer aansluiten via je router en zorgen dat de FTP server op de Humax aan staat. Het overzetten doe je dan vanaf je computer, de menuvoering van de Humax komt daar niet aan te pas. Je hebt op je computer een geschikte FTP client nodig, hoewel het (in ieder geval in Windows XP) ook prima gaat via de verkenner, als je even een netwerklocatie toevoegt.
 
Humax in Windows verkenner

Kan iemand me uitleggen waarom ik de Humax niet in Windows verkenner zie?
Alle andere aangesloten apparaten zoals laptop en Playon zie ik staan en kan ik benaderen. De Humax kan ik alleen via Filezilla benaderen.
Ik las op het forum dat iemand hem in verkenner kan zien met als opmerking dat je even een netwerklocatie moet aanmaken.
Weet iemand waar ik dat kan doen in Windows 7?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan