• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

40PFL8664 Nu kopen of wachten

  • Onderwerp starter hendriksmj
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hendriksmj

Hallo,

Al geruime tijd ben ik lezer van dit interessante forum. Als TV-maker en om die reden dus ook groot liefhebber van goed beeld en nieuwtjes op audiovisueel-gebied, ben ik dit forum gaan volgen.

Nu is voor mij het moment aangebroken om een nieuwe televisie te gaan kopen. Lijstjes vol met voor- en nadelen, jullie kennen het vast wel.

Heb tijd lang getwijfeld tussen een Sony of Philips. Ofwel de Z5500 of de 8404. Maar toen was daar opeens de 40PFL8664. Een (vind ik) betaalbaar scherm en ook nog eens LED. Dat ziet er toch wel een stuk strakker uit dan een 'gewone' LCD.

Nou loop ik het liefst nu naar de winkel, maar ik weet niet of dat wel zo handig is omdat Ziggo deze tv nog niet officieel heeft goedgekeurd. De berichten hier zijn echter dat het allemaal prima werkt op de diverse Philips-schermen.

Mijn vraag aan jullie: nu al met een gerust hart de 8664 kopen of toch nog even wachten op de goedkeuring. Ik heb geen haast, maar ik ben het wikken en wegen nu een beetje zat ;).

En is dit dan een scherm waarvan jullie zeggen; prima scherm, doen! Of zijn er nog andere, betere investeringen te doen voor dat geld. 1300 euro.

Alvast dank.
Martijn
 
Hoi Martijn,

Je zit op een Philips specifiek forum. Tot nu toe ben ik tevreden over mijn Philips, maar over smaak valt te twisten. Mijn gevoel bij de certificering is dat dat wel goed komt. Ik heb mijn TV gekocht juist ook gericht op de Ziggo Ci+ module, even moeten wachten op de laatste firmware, maar totaal geen spijt van mijn aanschaf en kijk nu naa een in mijn ogen perfect beeld.

Dus als je de Philips TV morgen koopt, krijg je hem met de juiste firmware en goed plaatsen van de module echt wel werkend; ook al is hij nog niet gecertificeerd. Garanties nee, risico heel erg klein.

Ik heb zelf niet gewacht op de LED's, maar dat komt omdat ik voor 37" ben gegaan. Samsung had al LED tv, maar ik vind het ook belangrijk dat het geluid acceptabel is, ook zonder home cinema set.
(Met HTC set is het geluid natuurlijk altijd beter).

Simpele vraag: wat zijn jouw belangrijkste eisen/wensen?
 
Mijn drie belangrijkste wensen

- Goed LED-beeld.
- CI+ werkend voor 'altijd'
- Favorietenlijstje kunnen maken in eigen volgorde met eigen nummering. Dat Discovery World bij Ziggo op 202 zit, prima. Bij mij moet ie toch echt op 31.
 
Mijn drie belangrijkste wensen

- Goed LED-beeld.
- CI+ werkend voor 'altijd'
- Favorietenlijstje kunnen maken in eigen volgorde met eigen nummering. Dat Discovery World bij Ziggo op 202 zit, prima. Bij mij moet ie toch echt op 31.

Tot nu toe vooral redenen om te kiezen voor Samsung of Philips.
Philips 9000-serie (TV met WiFi) kan je ook met je draadloze internet firmware upgraden. Meer garantie op up-to-date blijven bij ontwikkelingen kan je bijna niet hebben.

Let bij Samsung wel goed op het preciese type, anders heb je CI ipv CI+.
 
Over certificering hoef je je geen zorgen te maken, dat gaat helemaal goedkomen, ik ben daar van overtuigd.

Dit is echter wel mijn persoonlijke mening en ik kan het je dus niet 100% garanderen.
 
@Martijn,

Als ik jouw verhaal zo lees, met daarbij in het achterhoofd alle draadjes/posts over Philips in combinatie met de CI+ CAM, dan kun je jezelf wat indekken tegen teleurstellingen:
1) Kijk ff of er al iemand is met hetzelfde type toestel die de CAM aan de praat heeft gekregen.
2) Vraag in de winkel of ze de CAM voor je willen installeren. (Show! Don't tell)
3) Als men dat niet wil of als ze de CAM niet aan de praat krijgen? Dan ff wachten tot de eerstvolgende firmware upgrade waarvan Philips kennelijk heeft beloofd dat alle (Ja, je leest het goed :)) issues opgelost zijn.
4) Zijn de Philips TV's dan nog niet Ziggo-gecertificeerd? Goto 1

Maar als je echt niet kunt wachten met de aanschaf? Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed zal komen.
 
Dank jullie wel. Ik heb hier inderdaad ergens al gelezen dat de 8664 met een CI+ werkend is gekregen. Met de 'standaard' foutmeldingen.

De 9000-serie heeft als voordeel WiFi, maar gewoon LAN of USB-stickie vind ik voor een TV ook meer dan prima hoor...
 
40 pfl8664

Hallo,

Al geruime tijd ben ik lezer van dit interessante forum. Als TV-maker en om die reden dus ook groot liefhebber van goed beeld en nieuwtjes op audiovisueel-gebied, ben ik dit forum gaan volgen.

Nu is voor mij het moment aangebroken om een nieuwe televisie te gaan kopen. Lijstjes vol met voor- en nadelen, jullie kennen het vast wel.

Heb tijd lang getwijfeld tussen een Sony of Philips. Ofwel de Z5500 of de 8404. Maar toen was daar opeens de 40PFL8664. Een (vind ik) betaalbaar scherm en ook nog eens LED. Dat ziet er toch wel een stuk strakker uit dan een 'gewone' LCD.

Nou loop ik het liefst nu naar de winkel, maar ik weet niet of dat wel zo handig is omdat Ziggo deze tv nog niet officieel heeft goedgekeurd. De berichten hier zijn echter dat het allemaal prima werkt op de diverse Philips-schermen.

Mijn vraag aan jullie: nu al met een gerust hart de 8664 kopen of toch nog even wachten op de goedkeuring. Ik heb geen haast, maar ik ben het wikken en wegen nu een beetje zat ;).

En is dit dan een scherm waarvan jullie zeggen; prima scherm, doen! Of zijn er nog andere, betere investeringen te doen voor dat geld. 1300 euro.

Alvast dank.
Martijn
Heb deze t.v. nu 6 dagen in combinatie met de humax 5050 c en alles werkt zeer goed ,de beeldkwaliteit en scherpte en vooral het contrast zijn opvallend zwart is ook zwart ! heb ook de netwerkkabel aangesloten op de modem en maak nu gebruik van de optie net .t.v. en dat is toch wel een leuke optie ,you tube nu.nl.buienradar enz.
ik kan hem je aan raden . grt.Gerard.
 
Heb deze t.v. nu 6 dagen in combinatie met de humax 5050 c en alles werkt zeer goed
Maar daar gaat 't in dit draadje niet om:no:. Het gaat hier om de werking icm. een CI+ CAM en niet met weet ik veel welke settop box dan ook....
 
Ik heb tot nu toe met veel belangstelling de soap rondom de Cam gevolgt en vandaag de stap genomen om de 40pfl8664 te kopen. (its BTW week, goede prijs)
Vanochtend de tv geinstalleer, helaas waren overal de Ziggo CAM uitverkocht.
Wel de tv geupdated met de firmware van 15 oktober.

Toen... op tweakers kwam de melding dat Caiway vanaf vandaag ook CAM modules verkoopt (49,- zonder kaart) en dat deze wellicht dezelfde zijn als de Ziggo CAM's

Tja, de gok genomen, de CAM gehaald bij de CAIWAY shop in Naaldwijk, stop de CAIWAY CAM + Ziggo kaart in de 40pfl8664. Direct verscheen de melding authentication progress step 1/5 en na 3 minuten 5/5 finished.
Alles tot nu toe werkt!!!!:) (tenminste de zenders, EPG) rest nog niet getest.

Dus nieuwste firmware, zelfs met een CAIWAY CAM module = werkend..

Menno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan