• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Interactieve TV topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe zit het nou met die ITV?

op: https://www.ziggo.nl/producten/televisie/itv/installatie
kun je een installatie pakket krijgen voor 130e, als je daarbij een abbo afsluit voor 16e per maand het: ITV totaal pakket.. zit daar het dtv-totaal pakket bij, of is dat helemaal los?

ofterwel.. ik heb nu DTV-totaal (a 10e/maand) als ik overstap naar ITV-totaal, betaal ik dan?
16e voor tv aansluiting
10e voor dtv-totaal
16e voor itv (vidi theek+uitzending gemist?)
 
Je hebt het helemaal goed gelezen. Je kan een tweejarig abonnement aangaan van €16,95/maand, waarvan €11,95 voor het Interactief totaal pakket en €5,- afbetaling van de Cisco. Zo heb je hem dus €209,- goedkoper. Dat is een abonnement wat los staat van je andere diensten. Je betaalt dus gewoon je kabel €16,25, je Digitaal Totaal pakket €9,95 en dus €16,95.
 
prima dat je veel minder betaald over 24 maanden voor de ontvanger, maar ik vind 11.95 rijkelijk prijzig. (€ 143,40 P/J)

Het zou wat mij betreft aantrekkelijk zijn als hier het TV TOTAAL pakket bij in zou zitten.
 
poehpoeh

wat een ingewikkeld verhaal zeg,
het is technisch onmogelijk om op alle apparatuur van gebruikers service te verlenen dus wordt er een keuze gemaakt uit een een aantal leveranciers
mede door deze keuze te maken kan er ook ingespeeld worden op de inhoud
van het geleverde content ( programma`s)
en een aantal specieke eigenschappen van dergelijke apparatuur
er wordt niet geblokeerd zodat er bepaalde apparaten niet zouden werken

het enige wat misschien kan gebeuren is dat niet niet alle functionaliteit van een dergelijk apparaat benut kan worden maar dat is het riscio van de gebruiker.











Ik zie dat er op dit forum onderdeel ook een aantal Ziggo medewerkers aan mee doen.
Vandaar dat ik het nu zo probeer.

Ik ben sinds kort lid van dit forum en maak gebruik van een terratec pci ci kaart met alphacrypt.

Via diverse fora en zelfondervindingen heb ik mijn smartcard nu zo werkend dat ik elke zender binnen krijg, die voor mij van toepassing is, op “uitzending gemist” na.

Naar aanleiding van de aanschaf van deze kaart eveneens mijn interne bekabeling veranderd. Op zo’n manier dat mijn kwaliteit overeenkomt met het inkomend signaal (beiden 98%).
Dit overigens ook met dank aan de opleiding bij conculega UPC (mag ook wel eens gezegd worden dat sommige helpdeskmedewerkers echt meedenken, evenals medewerkers audio/video speciaalzaken).

Na langdurig na blijven vragen bij de helpdesk van ziggo, ben ik er ook achter gekomen dat mijn uitgaand signaal ook in orde is (waarom dit zo lang duurde is mij geheel onbekend, bij eerdere vermelde conculega is dit in een oogopslag zichtbaar).

Mij blijft het idee dat ziggo haar “eigen” producten wil afschermen, en dit dus alleen maar toelaat met een beperkte Cisco.

Uit eigen ervaring weet ik dat veel van de niet gecertificeerde apparatuur ook terecht niet gecertificeerd is, wegens de beperkte kwaliteit. Echter, er zijn ook een hoop producten, waaronder de terratec cinergy pci ci, die de standaard kwaliteit (ver) te boven gaan.
Ter verduidelijking, dezelfde kabel aansluiting krijg ik om mijn humax 70% signaal en 100 procent kwaliteit. Beide percentages zijn op tientallen afgerond. (Waarbij eveneens de melding van bekabelingsleverancier dat 65% signaal alhier normaal is).

Mijn vraag is, waarom wordt er reclame gemaakt voor interactieve televisie en gefactureerd, maar wordt dit niet gewoon doorgegeven.
Indien doorgave wel het geval is, kan ik dit, ook op een niet gecertificeerde decoder, gewoon ontvangen/gebruikt worden.

Buiten deze vraag om wens ik ook graag een antwoord op de vraag wat de juridische grond waarom ziggo (voorheen casema) afschermt dat niet deze mogelijkheid er uitsluitend is voor hun “eigen” producten.
Deze vraag is reeds eerder in mei 2007 gesteld aan casema. Echter geen antwoord op gekregen.
Mede wegens uitlijven van beantwoording, plus de (Europese) wetgeving hierover, ga ik ervan uit dat ik binnen 14 dagen hierover bericht ontvang van ziggo. Zonder tegenbericht mag ik ervan uit gaan dat mijn kabelbedrijf het niet zal lukken om pure technische ondersteuning te bieden, echter wel haar aanbod, welke ik wens af te nemen, ook aan mij doorgeeft.

Met vriendelijke groet,

Eric Heining
[email protected]
 
ik vind 11.95 rijkelijk prijzig

De meningen verschillen. Als alles werkt zoals het moet, en je voor die €11,95 dus ook een grotere keuze aan films en series kunt bestellen zonder eenmalige kosten, vind ik het nogal meevallen. Gecombineerd met Ooit gemist en Net gemist natuurlijk ook nog, en nog wat dingetjes. Moet je niet teveel dingen die buiten de TV-theek vallen bestellen natuurlijk, dan telt't wel op.
Als je er volop gebruik van maakt, is het het best waard. Moet Ziggo de zaakjes wel op de rails krijgen.
 
Interactief

Ik heb net de Cisco 3 dagen in huis.
Interactieve televisie is geactiveerd.
Nu wil ik programma gemist gaan kijken, krijg geen afspeelknop in beeld.
Bekabeling aangesloten op het bijgeleverde 1 gats AOP, breedbandversterker ertussen, dure hirschman coax kabel ertussen, ontvangst 100%.
Ik krijg ook niet de optie om mijn klantnummer ergens in te vullen, misschien heeft het daar mee te maken?
Ik werk zelf bij de technische helpdesk van Ziggo, maar als er telefoontjes binnenkomen over de Cisco, moeten wij de mensen, door gebrek aan kennis, doorverbinden met de interactieve televisie afdeling.

Technische gegevens:
Firmware: 1.1.0.E
Core: Co20130
NP Versie: PVR 1.8.60
Loader versie: 3.1.0
Softcell versie: 3.4.16 Release for Scientific
Glue versie: 3.4.8 SA client
ECT versie: 3.4.3.9.124
Smartguide versie: 1.12.1.218
Status installatie: Geactiveerd
Retour pad: intern kabelmodem
Macadres STB: 00-1a-c3-fb-6d-ea
Ipadres STB: 10.13.55.215
Macadres Kabelmodem: 00-1a-c3-fb-6d-eb
Ipadres kabelmodem: 10.203.246.100
Serving area: 629146635
Smartcard status: D29-4

Alvast mijn dank:-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb net de Cisco 3 dagen in huis.
Interactieve televisie is geactiveerd.
Nu wil ik programma gemist gaan kijken, krijg wel de afspeelknop in beeld, maar verder gebeurd er niets.
Bekabeling aangesloten op het bijgeleverde 1 gats AOP, breedbandversterker ertussen, dure hirschman coax kabel ertussen, ontvangst 100%.
Ik krijg ook niet de optie om mijn klantnummer ergens in te vullen, misschien heeft het daar mee te maken?
Ik werk zelf bij de technische helpdesk van Ziggo, maar als er telefoontjes binnenkomen over de Cisco, moeten wij de mensen, door gebrek aan kennis, doorverbinden met de interactieve televisie afdeling.

Alvast mijn dank:-)
Als je de handleiding hebt gelezen dan zie je dat je de modem moet activeren. Daar moet je je klantnummer en postcode invoeren.
 
Maar ik heb geen modem, alleen de Cisco decoder.

Daarom moet je dus de handleiding lezen, dan lees je dat er in de cisco een kabelmodem zit die geprovisioned moet worden.
Via dat modem wordt namelijk de interaktieve stroom (en een uitgebreide epg) opgehaald.
 
Daarom moet je dus de handleiding lezen, dan lees je dat er in de cisco een kabelmodem zit die geprovisioned moet worden.
Via dat modem wordt namelijk de interaktieve stroom (en een uitgebreide epg) opgehaald.

ok, en hoe provisioneer ik het modem dan?
Alle zenders zijn gevonden en opgeslagen.
Vervolgens krijg ik niet de optie mijn klantnummer in te voeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan