• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan het geluid vanaf de samsung naar de audio versterker sturen of vanaf de tv die met hdmi is aangesloten. In beide gevallen heb ik lipsync afwijkingen, ik zie/hoor geen verschil.

In beide gevallen gebruik je dus de HDMI kabel naar je TV om beeld door te geven. En dat is nou net wat ik wilde weten: wordt het beter als je die eruit trekt en aansluit via component (de 3 gekleurde stekkertjes: R, G, B of Y, Pb, Pr)...
 
Ow zo bedoel je.

Ik heb even geen composite kabel liggen dus als iemand anders dat even wil testen, graag.

Edit: vergissing

In beide gevallen gebruik je dus de HDMI kabel naar je TV om beeld door te geven. En dat is nou net wat ik wilde weten: wordt het beter als je die eruit trekt en aansluit via component (de 3 gekleurde stekkertjes: R, G, B of Y, Pb, Pr)...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je van de HDMI aansluiting gebruik maakt om te kijken dan zal de ontvanger ook geluid via die HDMI aansluiting naar buiten sturen en samen met het beeld moeten encrypten vanwege de HDCP beveiliging. Als de HDMI aansluiting niet wordt gebruikt, dus geen HDMI kabel tussen TV en ontvanger, dan kan de ontvanger dat hele HDMI en HDCP coding gebeuren achterwege laten. Vandaar dat het een aardig testje is om de TV aan te sluiten via een component kabel en het geluid via de optische kabel naar de receiver. Als de boel dan wel lipsynchroon is dan zit het probleem toch in de DCB-H360R bij gebruik van de HDMI aansluiting.

Klinkt aannemelijk en is inderdaad de moeite van het proberen waard. Dan vraag ik me wel af waarop het dan nu pas is bij NED123 HD en niet op de andere HD zenders. Is er verschil in de streams tussen de zenders of alleen de bitrate?
 
Klinkt aannemelijk en is inderdaad de moeite van het proberen waard. Dan vraag ik me wel af waarop het dan nu pas is bij NED123 HD en niet op de andere HD zenders. Is er verschil in de streams tussen de zenders of alleen de bitrate?
Ik ben geen MPEG expert, maar ik heb wel eens begrepen dat er meerdere manieren mogelijk zijn van het encoderen van HD streams waarbij termen als MBAFF en PAFF om de hoek komen kijken. Dat zou dus ook voor verschillen in gedrag kunnen zorgen. In eerste instantie kon de DVB-H360R het HD signaal van Eurosport HD niet eens weergeven als ik het mij goed herinner. Daarvoor was toen een firmware update noodzakelijk.

Als ik met mijn DVB-C PC-TV kaart de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen kijk, voor zover dat mogelijk is met de software H.264 decodering, dan valt op dat deze kanalen om de haverklap last hebben van buffer overflows terwijl Eurosport HD dat niet heeft. Zowel Nederland 1, 2 en 3 HD als Eurosport HD vertonen op mijn PC haperingen omdat de CPU de boel niet kan bijbenen en helaas is de vervangende grafische kaart met hardware H.264 decoding een DOA. Bij Nederland 1, 2 en 3 HD is er echter heel duidelijk sprake van beeld vertraging t.o.v. het geluid terwijl bij Eurosport HD beeld en geluid wel synchroon blijven.

Er is dus iets dat anders is bij Nederland 1, 2 en 3 HD, maar met de huidige grafische PC hardware is dat lastig te onderzoeken. Verder blijkt dat men ook nog volop aan het rommelen is met de AC-3 codering van het geluid, dus zal het mij ook niet verbazen als blijkt dat de synchronisatie timing van beeld en geluid nog niet helemaal klopt.
 
Ik ben geen MPEG expert, maar ik heb wel eens begrepen dat er meerdere manieren mogelijk zijn van het encoderen van HD streams waarbij termen als MBAFF en PAFF om de hoek komen kijken. Dat zou dus ook voor verschillen in gedrag kunnen zorgen. In eerste instantie kon de DVB-H360R het HD signaal van Eurosport HD niet eens weergeven als ik het mij goed herinner. Daarvoor was toen een firmware update noodzakelijk.

Als ik met mijn DVB-C PC-TV kaart de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen kijk, voor zover dat mogelijk is met de software H.264 decodering, dan valt op dat deze kanalen om de haverklap last hebben van buffer overflows terwijl Eurosport HD dat niet heeft. Zowel Nederland 1, 2 en 3 HD als Eurosport HD vertonen op mijn PC haperingen omdat de CPU de boel niet kan bijbenen en helaas is de vervangende grafische kaart met hardware H.264 decoding een DOA. Bij Nederland 1, 2 en 3 HD is er echter heel duidelijk sprake van beeld vertraging t.o.v. het geluid terwijl bij Eurosport HD beeld en geluid wel synchroon blijven.

Er is dus iets dat anders is bij Nederland 1, 2 en 3 HD, maar met de huidige grafische PC hardware is dat lastig te onderzoeken. Verder blijkt dat men ook nog volop aan het rommelen is met de AC-3 codering van het geluid, dus zal het mij ook niet verbazen als blijkt dat de synchronisatie timing van beeld en geluid nog niet helemaal klopt.

Het 'grappige' is dat ned 1,2,3 en Eurosport allemaal ongeveer op dezelfde bitrate zitten nl zo rond de 11. Discovery, Nat Geo & History worden op een hogere bitrate uitgezonden en daarmee zijn geen problemen? Met name Discovery geeft nu (22:45) vreemde waarden van 19 maar dat zou zomaar aan m'n bitrate viewer kunnen liggen uiteraard.

Gert.

Toevoeging: Eigenlijk is het wel raar dat alleen de 360 er last van heeft. Er zijn geen problemen gemeld met de 5000/5050/cisco in de 3 deelgebieden. En toch zijn er over de 3 gebieden ook mensen met een 360 die geen problemen hebben ondanks dat ze hetzelfde signaal aangeboden krijgen. Zouden de mensen die geen problemen hebben wellicht een andere build-date van de 360 hebben? Anders kan dit toch niet optreden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje: kijk jij via HDMI kabel of via component? En heb je het verschil al eens (kunnen) testen? Ik ben nl. geintrigeerd door het feit dat iemand hier meldt dat hij met component geen probleem heeft... Dat zou nl. de hele theorie van de te hoge bitrate op losse schroeven zetten, en de Samsung HDMI implementatie (die altijd al voor problemen heeft gezorgd) als schuldige aanwijzen!
Mss dat anderen met lipsync problemen dat hier ook eens kunnen melden!

Ik heb even de test gedaan met component. En het maakt niet uit. Er is dan nog steeds een lipsync probleem. En ik heb geen goedkoop kabeltje gebruikt maar een Profigold die ik gebruikr heb bij mijn vorige LCD. Die had maar 1 keer HDMI en daar zat toen de DVD speler op. DE Samsung 360 was toen component aangesloten.
 
Met name Discovery geeft nu (22:45) vreemde waarden van 19 maar dat zou zomaar aan m'n bitrate viewer kunnen liggen uiteraard.
Dat klopt toch wel?
DiscoveryHD wordt nog steeds met MPEG2 encoding uitgezonden.
Waarom eigenlijk als bandbreedte blijkbaar toch zo schaars is. :wink:
 
Ja en? Heb jij het getest?

Sterker nog: ik ben degeen naar wie gerefereert wordt, die al enige tijd door een storing in de HDMI-uitgang van de Samsung alleen via componenet kan kijken en nergens last van heeft, wat betreft lipsync....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan