• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

hoe is je ervaring met Windows 7 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows 7 x64/x86 build 7229 is dus nu beschikbaar. NL MUI wordt ook beschikbaar gesteld.

PS Niet via Microsoft te downloaden nog...

Oja, niet zeuren dat het niet te vertrouwen is en zo en die smoesjes van die Russische Phonehome versies... MD5 en CRC Checksums kloppen...

[edit] Build 7231 is er ook al.

Gaat veel te snel, het is gewoon wachten op RC2. Dan doe ik wel weer eens een clean install ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben daar toevallig ook mee bezig, dat stiller maken van onze pc.
zoveel herrie maakt hij niet hoor, maar een passief gekoelde videokaart zal wel wat schelen, die is dus al besteld... [9600GT Silent]

dan ga ik sparen voor een betere stille koeler voor mijn processor.
een nieuw powerpack heb ik al [ivm nieuwe kaart]

Windows 7 heb ik nog niet mee gestoeid, XP doet het nog prima.
maar als de prijzen daarvan zakken [ over een tijd] dan koop ik het waarschijnlijk wel.

ik ga em eerst uitproberen met de RC, maar moet eerst mijn PC opruimen...:no: op het moment is het een chaos hahahahha

ben al blij om betere berichten te horen over windows 7 dan met Vista het geval was, die sla ik dan ook echt over.
alleen die prijzen.... :oops:
 
Hey Jam,

Dat stiller maken wordt op een gegeven moment bijna een obsessie. Nu is alles erg stil, je hoort geen rateltje van de harde schijven. De fans zijn erg stil, maar nu is de voeding de grote spelbreker. Die hoor je dus. Heb al een nieuwe voeding gekocht (Cooler Master Silent Pro M 700W) en die komt volgende week. Die is volgens alle reviews gewoon niet te horen. Daarna nog een gemodificeerde (door ikbenstil.nl) Thermatake CPU koeler en de casefans vervangen door fans van IBL (ich bin leise / ik ben stil) en dan is ie gewoon niet meer te horen. Helemaal stil! Een genot.
Kijk maar eens rond op die site, echt een aanrader.

Maar goed, even over Windows 7.
Het is prijzig, maar de facto valt het best mee. Je maakt dagelijks gebruik van je OS en als je dat uitsmeert over het aantal jaren dat je het gebruikt, klinkt de prijs beter hehe.
Vista Ultimate had ik als OEM-systembuilder versie gekocht, €180,- volledig werkend. Dat zal Windows 7 ook wel gaan kosten, dus zodra die te bestellen is, doe ik dat.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
Hey Jam,

Dat stiller maken wordt op een gegeven moment bijna een obsessie. Nu is alles erg stil, je hoort geen rateltje van de harde schijven. De fans zijn erg stil, maar nu is de voeding de grote spelbreker. Die hoor je dus. Heb al een nieuwe voeding gekocht (Cooler Master Silent Pro M 700W) en die komt volgende week. Die is volgens alle reviews gewoon niet te horen. Daarna nog een gemodificeerde (door ikbenstil.nl) Thermatake CPU koeler en de casefans vervangen door fans van IBL (ich bin leise / ik ben stil) en dan is ie gewoon niet meer te horen. Helemaal stil! Een genot.
Kijk maar eens rond op die site, echt een aanrader.

Maar goed, even over Windows 7.
Het is prijzig, maar de facto valt het best mee. Je maakt dagelijks gebruik van je OS en als je dat uitsmeert over het aantal jaren dat je het gebruikt, klinkt de prijs beter hehe.
Vista Ultimate had ik als OEM-systembuilder versie gekocht, €180,- volledig werkend. Dat zal Windows 7 ook wel gaan kosten, dus zodra die te bestellen is, doe ik dat.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20


ja ga me effe lekker zitten maken... met die prijs hahahahah, daar wil ik de ultimate ook wel voor hebben! [windows 7 dan hé]
ik ben wel iemand die zijn OS gewoon koopt, dus ik zal misschien wat langer met XP doen.

ik heb ook best lang met Win98 se gedraaid, pas toen XP Pro rond de 130 euro lag heb ik em gekocht.
180 is een hele mooie prijs! voor een ultimate versie.

maar ik ga dus eerst eens stoeien met de RC versie binnenkort, ik moet eerst mijn pc weer es opruimen voordat ik aan een clean install ga beginnen, maar daar ben ik tot nog toe een beetje te lui voor...

of ik maak even een dual boot.
 
Jam, even voor de duidelijkheid, iedereen mag OEM / Systembuilder kopen. Je hoeft tegenwoordig ook geen hardware meer te kopen om in aanmerking te komen voor OEM. Wijziging in de End User License Agreement sinds het uitbrengen van Vista. Kijk maar eens bij www.alternate.nl -> software -> besturingssystemen -> systembuilder. Je bent gek als je retail koopt. Honderden euro's meer voor alleen een luxe doosje. Oké, geen ondersteuning maar alle eventuele probleempjes zijn wel op te lossen via het wereldwijde webje.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
okee ! dat wist ik niet, dank daarvoor.
ik heb zelf jaren geleden in een PC shop gewerkt maar ben er al weer een tijdje uit.

ik ben benieuwd wat Windows 7 dan zal moeten gaan kosten [OEM / Systembuilder]

dat zijn inderdaad betere bedragen... :thumb up:
 
okee ! dat wist ik niet, dank daarvoor.
ik heb zelf jaren geleden in een PC shop gewerkt maar ben er al weer een tijdje uit.

ik ben benieuwd wat Windows 7 dan zal moeten gaan kosten [OEM / Systembuilder]

dat zijn inderdaad betere bedragen... :thumb up:
Ik persoonlijk ga er vanuit dat het gewoon rond de €180 blijft. Ik koop 1x de Windows 7 Ultimate x64 en die zet ik dan ook op de x64 laptop van mijn vriendin. 2e keer activeren zal met tegenstribbelen van Microsoft gaan, maar dan gaan we wel bellen en zeggen dat het een nieuwe installatie op de originele pc is. Nieuwe activeringscode ét voila, geactiveerd. Officieel, niet geheel volgens de EULA, maar ach, geen haan die daar naar kraait.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
Ik persoonlijk ga er vanuit dat het gewoon rond de €180 blijft. Ik koop 1x de Windows 7 Ultimate x64 en die zet ik dan ook op de x64 laptop van mijn vriendin. 2e keer activeren zal met tegenstribbelen van Microsoft gaan, maar dan gaan we wel bellen en zeggen dat het een nieuwe installatie op de originele pc is. Nieuwe activeringscode ét voila, geactiveerd. Officieel, niet geheel volgens de EULA, maar ach, geen haan die daar naar kraait.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20

als ze hier tenminste geen stokje voor hebben gestoken met de komst van Win7.
dat kan natuurlijk ook nog.

wist ik trouwens ook niet dat dat kan. [en ik maar denken dat ik alles weet :wink::schater:

Windows 7 zal wel een kerst cadeautje voor mezelf worden....
misschien wel met een nieuwe pc.
 
als ze hier tenminste geen stokje voor hebben gestoken met de komst van Win7.
dat kan natuurlijk ook nog.

wist ik trouwens ook niet dat dat kan. [en ik maar denken dat ik alles weet :wink::schater:

Windows 7 zal wel een kerst cadeautje voor mezelf worden....
misschien wel met een nieuwe pc.
Laat ze maar bewijzen dat het niet zo is. Zelfs als je wel eens een nieuwe installatie op je eigen PC doet wil activeren wel eens moeilijk doen (productsleutel in gebruik) en dan moet je toch bellen. Zovaak op deze manier gedaan. Dat is gewoon een nadeeltje voor Microsoft. Maar inderdaad, velen weten het niet eens dus de schade die Microsoft hierdoor oploopt is nihil.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
Even over de stabiliteit van Windows 7.
Nou die is echt uitstekend te noemen.

Ik heb vandaag mijn pc omgebouwd van een Gigabyte GA-M56S-S3 met een AMD Athlon X2 5200+ en 4 GB geheugen naar een Gigabyte GA-EX58-UD4P met een Intel i7 920 en 6 GB geheugen.

Het mooie is nu dat mijn Windows 7 geen krimp heeft gegeven maar netjes alle nieuwe hardware herkende en alle drivers hier op aangepast heeft.

Tot nu toe loopt mijn installatie nog steeds stabiel en zonder problemen.
En dat nadat bijna alle belangrijke hardware veranderd is.
Dus een dikke pluim voor Windows 7! :D


 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan