• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grotere Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi plan dus zoals al gezegd, Mr. Droopy. Tijd om die 320 Gb uit te testen valt toch wel mee: op www-kopen, Cisco open schroeven (als je tork sleuteltjes met gaatje erin hebt 2 minuten), HD-160 eruit schroeven nadat je 2 stekkers eruit gehaald hebt (6 torkjes), nieuwe 320-HD erin (kun je er los in laten klemmen totdat je klaar bent met 30 uurs-test, stekkertjes vast aan HD en kastje nog gewoon open houden/deksel eraf laten.
Dan apparaat aan en voor 30 uur HD oplaten nemen in EPG (Ned, 1of 2 of 3 of HD-film-kanaal of Nat.Gegr.HD, etc): normaal stopt hij met opnemen na 20-22 uur HD als je de Cisco natuurlijk niet automatisch laat wissen als HD vol is (je moet wel die 30 uur wachten, maar dan ga je lekker slapen of TV kijken of zonnen :-)

Hopenlijk wil je het snel testen; alvast bedankt!
Jan

Hoi MrDroopy,
De 320 Gb HD al besteld om te testen?
Ik hoop het ....
Bedankt alvast weer,
Jan
 
Vrijdag de Cisco 8455 binnen gehad. Eerste actie: openschroeven en schijf vervangen voor een WD 500gb. Leek me verstandig om dit maar meteen te doen, alhoewel ik nooit eerder zo snel een apparaat heb opengeschroefd... Echter na de eerste opname van een HD film, lijkt de Cisco gewoon van 160gb uit te gaan, gezien het percentage wat over is.

Ik zal deze week gaan testen met vele uren hd-opname, kijken wat er gebeurd.

Zal toch niet zo zijn dat het apparaat een grote schijf niet accepteert? Eind van de week de uitslag!
 
.. Echter na de eerste opname van een HD film, lijkt de Cisco gewoon van 160gb uit te gaan, gezien het percentage wat over is.

Ik zal deze week gaan testen met vele uren hd-opname, kijken wat er gebeurd.

Zal toch niet zo zijn dat het apparaat een grote schijf niet accepteert? Eind van de week de uitslag!

Heb/had je dit topic al helemaal doorgelezen? O.a. vanaf bericht #62 ?
 
Ja, maar ik lees nogal tegenstrijdige bevindingen... Waar doel je precies op?

Je leek redelijk verbaasd te zijn dat je Cisco uitging van een schijf van 160GB en niet de door jou net geplaatste 500GB. De berichten die er stonden (ook in andere topics) gaven toch aan dat de Cisco dit deed.

Dat er tegenstrijdige berichten zijn of hij wel of niet meer kan opnemen dan 160GB klopt.
 
Getest; is niet gelukt. Het apparaat stopte met opnemen bij het bereiken van de standaard limiet. Helaas.

Zou het zo kunnen zijn dat als je de schijf in een PC op NTFS formateert en dan plaatst, die het wel doet? Of is dit onlogisch??

Het zou wel een minpunt van de Cisco zijn, 160 gb is véél te weinig voor HD-TV. Verder ben ik er zeer tevreden over.
 
dus lijkt het erop dat het software matig wordt beperkt? Dat moet toch ook te omzeilen zijn.
 
Kon het niet laten nog een testje te doen. Ik heb een andere HDD (ook WD 500) geformatteerd op NTFS en vervolgens geplaatst in de Cisco. Wat me opviel is dat de mapverdeling niet op de HDD staat, maar op het apparaat. Na plaatsing bestonden mijn mappen dus nog, maar natuurlijk wel leeg.

Het lijkt hetzelfde te gaan als bij m'n eerste test. Krijg steeds meldingen dat de schijf bijna vol is, nu nog 6% over. Straks weer een opname gepland, dus morgen weet ik het zeker.
De limiet lijkt gewoon ingebakken te zitten in de firmware. Vraag me dan wel af wat er zou gebeuren als je een kleinere schijf plaatst...

Het lijkt me een peuleschil voor Cisco en/of Ziggo om de firmware zo in te richten dat een grote schijf gewoon volledig te benutten is. Een vreemd beleid. Al ging dan maar de USB poort open voor een extra schijf, ook best.

Verder nog iemand ervaring hiermee?
 
Ook nu geen bevredigend resultaat. De Cisco gaat ook nu uit van 160 gb. Jammer...

Zal maar weer de originele terugplaatsen, kan ik die 500 beter in m'n PC hangen. Kan ik hem tenminste gewoon volschrijven.

Zes films en een paar andere tv-programma's... Vol. Welkom in 2009.

Over de overige functionaliteit ben ik nog steeds goed tevreden.

Kan iemand (misschien van Ziggo) ons vertellen wat de reden is van deze 'beveiliging'??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan