• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nederland 1, 2 en 3 in HD ! ! !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen Nederland 3HD

Ik heb een Sony 32W4210 met Alphacrypt 3.18. Alle zenders opnieuw gezocht, signaalsterkte=sterk maar ik heb Nederland 1HD en Nederland2HD niet in de lijst staan? Iemand enig idee?
 
Zelfde decoder.... andere TV (samsung) maar zelfde punten zijn ook mij opgevallen....... zwarte balken en lipsync zijn voor mij reden om de HD zendersnog niet in mijn fav. lijst te plaatsen. Voorlopig nog maar ff SD kijken totdat het op orde is....


Heb hetzelfde lipsync probleem, dit is niet om aan te zien...SD rules (vooralsnog)

Gelukkig heb je er bij de Tour niet al te veel last van :?
 
Ned. 1 , 2 en 3 in HD

Helaas geeft mijn decoder (Humax 5050C)een foutmelding bij alle 3 de HD zenders van Ned. 1 , 2 en 3. :?Tot nu toe werkte de decoder prima . Ziggo verandert weer eens iets op een vrijdag en het is weer 1 en al ellende !! Weet iemand een oplossing ? Heb het hele systeem al opnieuw aangesloten en geinstalleerd . Fabrieks instellingen etc. Maar niets lost het probleem op. Mijn gewone HD zenders doen het wel gewoon. Maar Ned. 1 , 2 en 3 kijken we nu maar even in sd op kanalen 71,72 en 73. Handig ook dat Ziggo het even gemeld heeft van deze verandering . NOT dus :sleep:
 
Heb ook de 5050c.

Kreeg alleen de 1ste keer bij de zenders "onbekend", enkele seconden erna was de goede zender omschrijving te zien. bv: NEDERLAND 1 HD"
 
Doe eens moeite, het is al meerdere malen in dit topic gezegd. De uitleg:

De teletekst die wordt geleverd met Nederland 1,2,3 HD is niet geheel juist geimplementeerd. Dit heeft tot gevolg dat de Humax 5000 ontvangers de teletekst niet weergeeft op alle kanalen. Hoewel de andere HD ontvangers hier over het algemeen geen last van hebben, is dit probleem niet te wijten aan de Humax 5000. NPO zal dit in augustus aanpassen. Intussen zal Ziggo zoeken naar een tussen oplossing.

Zoals ik al schreef: ik ben slechthorend en voor mij is teletekstondertiteling (ook en vooral bij opnemen van prog's met Humax) een must. Steeds weer met pijltje naar beneden in de guide naar 71,72 en 73, werkt bij opnemen niet echt simpel. Ik hoop dus dat die tussenoplossing wordt aangebracht in HD1, 2 en 3. Een maand klungelen is voor mij veel te lang. Waarom niet wat beter overlegd met NPO??
 
Alles ziet er hier prima uit (w4000) geen lipsync en tt problemen.
(Moest wel een rescan doen)

alleen wat is het geluid hard t.o.v. de overige zenders, als ik naar ned123 switch vanaf een andere zender krijg ik iedere keer zo ongeveer een hartverlamming

Overigens goed om te zien dat men meteen van stereo zijn afgestapt:pompom:
 
Overigens goed om te zien dat men meteen van stereo zijn afgestapt

Nou, ik heb hem direct weer op stereo gezet, de presentator moet je in de frontspeaker horen en niet, zoals op het dolbyspoor, alleen links en rechts. Daar heb ik geen 5.1 setje voor gekocht, dan had ik wel een 4.1. setje kunnen kopen.
 
Hier postcode 9671LK perfect beeld en geluid. Ook al is het upscalling het ziet er mooier uit dan SD kwaliteit. Bedankt NPO en ZIGGO
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan