• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ketnet (E48, geen signaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de betere (hobby) zaken

Pardon... Als dat andere type problemen geeft waarom levert Ziggo deze dan niet gewoon aan een klant ?? Dat lijkt me goedkoper dan een monteur sturen.

Trouwens met een TRAS-1000 1-gats AOP moet je toch niet zo'n push-on splitter gebruiken (wat een CFS02/60 is dacht ik), die is toch voor een 2-gats AOP ??
 
Klopt.

Maar de vraag was waar te koop?
Vele zaken zijn door Ziggo wel te leveren, maar als iets een paar euro kost, dan zou ik het - persoonlijk - in een winkel aanschaffen, dan enige tijd moeten wachten totdat het opgezonden is, of moeten wachten op een monteur waar ook weer tijd in gaat zitten.

Pardon... Als dat andere type problemen geeft waarom levert Ziggo deze dan niet gewoon aan een klant ?? Dat lijkt me goedkoper dan een monteur sturen.

Trouwens met een TRAS-1000 1-gats AOP moet je toch niet zo'n push-on splitter gebruiken (wat een CFS02/60 is dacht ik), die is toch voor een 2-gats AOP ??
 
Hoi,

Mijn aansluitpunt zit in de huiskamer. Vlak onder het aansluitpunt loopt een buis van me cv. Hier heb ik de aluminiumfolie een beetje losjes tussen gehangen en het werkt tot nu toe. Maar het signaal is niet goed. Bij info van de decoder geeft hij hoge Ber waarden aan. Op dit moment is het roeien met de riemen die ik heb. Waar ik eigenlijk nog banger voor ben dat is mijn eigen gezondheid. (elektromagnetische straling.) Als ik de folie weg haal is het beeld weg maar als ik zelf een beetje voor het aansluitpunt ga staan dan heb ik weer beeld. Ik heb hier wel zorgen over. Het is een teken dat de straling van de digitenne hoog is.

De straling van je eigen mobiele telefoon is vermoedelijk 1000 keer hoger als je belt :wink:. Probleem hier is dat door digitenne hetzelfde kanaal gebruikt wordt als het kanaal op de kabel. En dan is het signaal al heel snel zo sterk dat het dit kan verstoren als de zender van digitenne zo vlak bij staat als nu.

Elke coax kabel, ook die je huis binnenkomt en die in je huisinstallatie zit heeft een afscherming. Dat wordt uitgedrukt in decibel of dB. Een hele goede kabel heeft een afscherming van meer dan 100dB.(Bijv. HD9+) Koka-799 is 90dB geloof ik. De gemiddelde bouwmarkt-kabel haalt dit bij lange na niet. De kabel die je huis binnenkomt is ideaal gesproken ook redelijk goed 'dicht' dus meer dan 85dB. Maar door veroudering van connectors/verbindingen en zo kan dat dus minder worden. Verder heb je een probleem indien het digitenne signaal zo sterk is dat zelfs 100dB afscherming niet genoeg is.

Heb je overigens de AOP al eens open gemaakt om te controleren of de 'mantel' van de kabel goed en netjes aangesloten zit zonder beschadigingen ?? (zie mijn post een stukje terug in dit topic)
 
Vele zaken zijn door Ziggo wel te leveren, maar als iets een paar euro kost, dan zou ik het - persoonlijk - in een winkel aanschaffen, dan enige tijd moeten wachten totdat het opgezonden is, of moeten wachten op een monteur waar ook weer tijd in gaat zitten.

Dat ben ik met je eens, maar vooral die CFS02/60 lijkt me niet iets wat normaal in de winkel te koop is omdat dit specifiek voor kabelinternet diensten nodig is en dat wordt normaal toch alleen door de kabelaar geleverd. Maar dit type is dus alleen voor een 2-gatsdoos volgens mij en niet voor een TRAS-1000 1-gatsdoos.
 
ook de tras 1000 en de koka kabel?

Ik heb een tijdje terug hier wat CAI spullen gekocht, maar misschien heeft de plaatselijke electronica winkel ook goede kabel, maar laat je niet afschepen met iets wat zogenaamd 'goed' is zonder dat je het type weet. Je kunt misschien ook de TRAS-1000 (1 gats AOP) plaatsen waar je nu de las tussen groene en verlengkabel hebt zitten en dan de verlengkabel daar met een (goede) stekker in aansluiten naar de meterkast. Dan heb je het weer origineel tenminste. Of verlengen met een echte COAX-12 groene kabel met een goede koppeling (hebben ze allemaal ook bij genoemde link)
 
De straling van je eigen mobiele telefoon is vermoedelijk 1000 keer hoger als je belt :wink:. Probleem hier is dat door digitenne hetzelfde kanaal gebruikt wordt als het kanaal op de kabel. En dan is het signaal al heel snel zo sterk dat het dit kan verstoren als de zender van digitenne zo vlak bij staat als nu.

Hallo Cees,

Een mobieltje heb ik niet meer. Niet weg gedaan om de straling maar voor mijn prive rust om het maar zo te zeggen.

Ik heb hier geen bouwmarktspullen. Coax van AT&T dubbel geisoleerd een dikke kabel die ook de waardes aangeeft die je mag verwachten. Kabels voor me speakers zijn van de zwaarste kwaliteit. De scartkabels van Monster zwaar geisoleerd. De connectors op de coax zijn Hirchmann. Ik heb ook een coax van monster gebruikt ook prima.

Het open maken van de AOP ga ik dit weekend even doen. Eens kijken of alles nog wel goed zit. Mijn AOP is er 1 met 2 gaten en daarop gedrukt de splitter.

Ziggo heeft nog geen kontakt met me opgenomen wat ze wel zouden doen volgens de monteur. Ik denk dat ik nog wel eens moet gaan bellen voor een monteur en daar heb ik nu geen tijd voor. Toch zijn er ook nog wat dingen die ik zelf kan proberen. Ik denk aan een betere splitter en eens kijken hoe het er in de AOP bij ligt.

Jakko
 
Toch zijn er ook nog wat dingen die ik zelf kan proberen. Ik denk aan een betere splitter en eens kijken hoe het er in de AOP bij ligt.

Voordat je een andere koopt:
Haal hem er eerst even helemaal tussenuit (dan zit je wel even zonder internet) en sluit dan je kabel even rechtstreeks op het AOP aan.
Heb je dan dezelfde storing, dan hoef je niet te proberen een andere internet-splitter te gaan kopen (ik betwijfel of je die in de winkel zou kunnen kopen trouwens). Is de storing dan minder dan zou het kunnen helpen, maar dan zou ik hem toch bij Multikabel/Ziggo proberen te krijgen.
 
Cees,
Om een en ander kort te sluiten:
In bijna alle gevallen is het plaatsen van een nieuwe splitter/versterker de oplossing.
Dus klanten met genoemde problemen kunnen direct om hulp van een monteur vragen aan de helpdesk.

Pardon... Als dat andere type problemen geeft waarom levert Ziggo deze dan niet gewoon aan een klant ?? Dat lijkt me goedkoper dan een monteur sturen.

Trouwens met een TRAS-1000 1-gats AOP moet je toch niet zo'n push-on splitter gebruiken (wat een CFS02/60 is dacht ik), die is toch voor een 2-gats AOP ??
 
Een mobieltje heb ik niet meer. Niet weg gedaan om de straling maar voor mijn prive rust om het maar zo te zeggen.
Als het om de straling gaat zou ik ook maar m'n DECT telefoon wegdoen, als je die hebt.;-) Die dingen stralen continue!
Maar zonder dollen, ik zou me maar geen zorgen maken. Er zijn talloze onderzoeken gedaan waarbij geen gezondheidsrisico's zijn geconstateerd. Maar daar willen de straling die-hards niet aan. ;-)

Wat de storing betreft, heb je al gekeken of de coax aansluitplug op de decoder goed (massa-)contact maakt? Zo niet, dan heb je kans dat Digitenne direct op de decoder instraalt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan