• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zelfde E-mail op twee PC's

  • Onderwerp starter JanRamaker
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JanRamaker

Goeiemiddag,
Paar dagen terug Router (Linksys WRT54G) geplaatst twee PC's gewoon met een draadje aangesloten.Interneten gaat goed mailen gaat goed maar inkomende mail blijft probleem. Eerste PC opgestart en mail binnengehaald, tweede PC krijgt niets meer bij opstarten. Eerste PC draaid met Office Outlook 2003 en aanvinken van mail bewaren op de server en 10 dagen bewaren wil niet lukken.
Bij eruit gaan en opnieuw opstarten van Outlook blijken de aangevinkte vakjes weer blank. Tweede PC draait met Outlook Express en daar blijft die instelling wel intact. Waar gaat dit mis of verdragen de Windows zussies elkaar niet? Ik ben een zoekende seniorende oudere jongere die meestal te eigenwijs is om zich gewonnen te geven maar ik kom nu effe niet meer verder. Wie weet raad?
Groeten, Jan Ramaker.
 
ik heb eens gekeken bij die instelling in Outlook.
Je hebt "toepassen" en "ok".
Het verschil is mij ook niet echt duidelijk, maar als ik eerst op "toepasssen" klik en daarna op "ok" blijft deze instelling wel aanstaan als ik de volgende keer weer Outlook opstart. Proberen maar, zou ik zeggen.
 
Begrijp ik het goed dat de bedoeling is dat alle 2 de pc's dezelfde mail moeten binnen krijgen?

Dus bijvoorbeeld, als ik een mailtje stuur dat deze op pc 1 binnenkomt en ook op pc 2?

Een mailtje kan je zien als een brief, je verstuurd hem naar 1 persoon. Als dit persoon de mail uit zijn brievenbus haalt, dan is dit mailtje weg.
De 2de pc kijkt dan in de brievenbus en ziet geen post meer.

Je kan dit oplossen door dit te doen:
https://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA011507931043.aspx

Het probleem is dan alleen dat de mailbox vol gaat lopen, je moet dus zelf af en toe de mail uit de mailbox halen via de webmail..

Gegroet,

Thomas

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg was, zo niet vragen staat vrij natuurlijk..
 
Thomas zei:
Begrijp ik het goed dat de bedoeling is dat alle 2 de pc's dezelfde mail moeten binnen krijgen?

Dus bijvoorbeeld, als ik een mailtje stuur dat deze op pc 1 binnenkomt en ook op pc 2?

Een mailtje kan je zien als een brief, je verstuurd hem naar 1 persoon. Als dit persoon de mail uit zijn brievenbus haalt, dan is dit mailtje weg.
De 2de pc kijkt dan in de brievenbus en ziet geen post meer.

Je kan dit oplossen door dit te doen:
https://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA011507931043.aspx

Het probleem is dan alleen dat de mailbox vol gaat lopen, je moet dus zelf af en toe de mail uit de mailbox halen via de webmail..

Bij de Outlook/Outlook Express instellingen kan je als extra optie opgeven "bewaar mail (X) dagen op server".
Daarna worden ze alsnog gewist.

Gr. Eric
 
Neem gewoon Gmail overal, op ieder pc de zelfde mail.
Ik gebruik het nu iets meer dan 1,5 jaar en ik zou niet anders meer willen.

Abyss
 
ik heb eens gekeken bij die instelling in Outlook.
Je hebt "toepassen" en "ok".
Het verschil is mij ook niet echt duidelijk, maar als ik eerst op "toepasssen" klik en daarna op "ok" blijft deze instelling wel aanstaan als ik de volgende keer weer Outlook opstart. Proberen maar, zou ik zeggen.

Toepassen past de wijzigingen toe en laat het scherm openstaan;
Ok past de wijzigingen toe en sluit het scherm.
 
Neem gewoon Gmail overal, op ieder pc de zelfde mail.
Ik gebruik het nu iets meer dan 1,5 jaar en ik zou niet anders meer willen.
Dat is een paardenmiddel, hij wil gewoon Office Outlook en Outlook Express gebruiken.
Zelfde als iemand met Vista of XP, Leopard gaan aansmeren òf Ubuntu.

Ik heb 'laat een kopie achter op de server' aangevinkt bij 'meer instellingen' -> 'geavanceerd', zodat ik het eventueel ook met PDA kan ophalen. Niet 'aantal dagen bewaren' aangevinkt, ik verwijder het zelf wel. Maar zo werkt het wel goed.
 
egrijp ik het goed dat de bedoeling is dat alle 2 de pc's dezelfde mail moeten binnen krijgen?

Dus bijvoorbeeld, als ik een mailtje stuur dat deze op pc 1 binnenkomt en ook op pc 2?

Een mailtje kan je zien als een brief, je verstuurd hem naar 1 persoon. Als dit persoon de mail uit zijn brievenbus haalt, dan is dit mailtje weg.
De 2de pc kijkt dan in de brievenbus en ziet geen post meer.

Dit doe ik ook, ik krijg alle mail binnen op 3 PC's, mail van 7 dagen oud wordt op 1 PC verwijderd van de server.
Alleen gebruik ik geen Outlook :)
 
1 draaien met Imap inplaats van pop. Of een mail server zoeken met push mail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan