• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vertraging digitaal signaal mbt EK 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bobbel!

Hebben jullie al ontdekt dat het digitale signaal ongeveer 5 seconden vertraging heeft mbt analoog! Heel irritant als er gescoord wordt en je de halve buurt al hoort juichen die nog geen digitale tv heeft. Zal wel niks aan te doen zijn en ben ik met de EK veroordeeld tot analoog met balken.
Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag

:cry::cry:
 
Ramen en deuren gesloten houden en een paar oorwarmers met ingebouwde luidsprekers gebruiken dan hoor je de buren ook niet juichen :mrgreen:

Die vertraging tussen analoog en DTV is altijd al geweest en zul je mee moeten leven :roll:
Ik ben geen techneut, maar die vetraging heeft te maken met de codering en encodering van de aangeleverde signalen.

PS op 1 plaats je bericht posten is voldoende !!

Een gehoorbescherming is de enige oplossing :cool:
Maar ik ken het fenomeen...

Gert.
 
Er zit ook al verschil tussen analoge TV en radio bijvoorbeeld, of tussen duitse en nederlandse zenders. Heeft ook te maken of er één of meer satelliet links tussen zitten. Het radiogeluid gebruiken bij een TV uitzending is tegenwoordig ook niet meer mogelijk omdat er altijd looptijd verschillen in zitten ten opzichte van TV. Da's de vooruitgang zullen we maar zeggen.

Dus als je eerder wilt zijn dan je buren, even kijken of het op Duitse zenders nog iets eerder komt :wink:
 
De signalen komen tegenwoordig rechtstreeks uit hilversum. Dus kan het alleen nog en vertraging op de lijn zijn, hoewel tegenwoordig het analoge signaal een omzetting is van het digitale signaal.

Volgens mij zou het niet zo veel verschil mee uit mogen maken, maar anoniem zal het ons vast beter uit kunnen leggen.:wink:

Daarnaast kijken steeds meer mensen digitaal, dus grote kans dat uw buren dat ook al doen!
 
De signalen komen tegenwoordig rechtstreeks uit hilversum. Dus kan het alleen nog en vertraging op de lijn zijn, hoewel tegenwoordig het analoge signaal een omzetting is van het digitale signaal.

Volgens mij zou het niet zo veel verschil mee uit mogen maken, maar anoniem zal het ons vast beter uit kunnen leggen.:wink:

Daarnaast kijken steeds meer mensen digitaal, dus grote kans dat uw buren dat ook al doen!

Ik moet zeggen, uit ervaring, dat het signaal van bijv rtl4 via de schotel eerder binnen is dan via de kabel. Scheelt volgens mij wel een halve sekonde, en dat is veel in televisie wereld. Hee Bor, voor deze, en eerste keer ben ik het met je eens! Moderators, dat hebben jullie wel genoteerd hoop ik :lol: Ik wil een dubbel groen stipje...

Gert.
 
Moet je aan je collega forumleden vragen, die kunnen stemmen


Dan kan ik het wel vergeten, denk ik... (als de moderators mij ook al niet steunen) :wink: Dan mag ik hopen dat het geen rood stipje wordt... Maar goed, ik doe m'n best voor een 2de groene stipje. Hiiiihaaa!

Gert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan