• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing digitale TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ the dispatcher zit je in dezelfde wijk als ArieKanarie?

Heb jij ook analoog problemen of alleen digitaal?

Snap inderdaad soms erg druk is bij de helpdesk, en dat wachten erg vervelend is. Maar als niemand een storing doorgeeft dan is de kans groot dat deze niet snel opgelost gaat worden simpel omdat niemand bij Ziggo het anders weet dat er een probleem is.

Ik kijk alleen digitaal, dus analoog kan ik geen oordeel over geven.
Ik zit in postcode 2716 (meerzicht). deze storing is al weken aan de gang.
Ik dacht eerst dat het aan mijn cisco box lag, maar dat is het dus niet, alle kabels +coax al vervangen door hoogwaardige kabels maar geen verbetering. Monteur al thuis geweest, zegt dat ziggo de compressie rate te hoog heeft staan. Het is duidelijk een Ziggo probleem, alleen Ziggo doet er niets mee omdat men niet naar klanten luistert en de helpdesk alleen uit allochtonen bestaat die in vele gevallen nauwelijks nederlands spreken.
Dus hoe kan je dan een storing duidelijk maken....
 
Ik woon in de Leyens (2726). Idd is het eigenlijk op de meeste NL zenders. Ik had het vandaag heel erg op RTL7, maar ook in mindere mate op Ketnet/Canvas. Tot een week of 2 geleden eigenlijk geen problemen.

Analoog kijk ik niet, dus daar kan ik niets over melden. Het is zowel op mijn FloppyDTV als op mijn Samsung decoder.

Anders kunnen we hier een lijst aanmaken en dit dan melden bij de helpdesk.

Lijst postcodes (gaarne aanvullen):
2726
2721
2724
2716
 
... alleen Ziggo doet er niets mee omdat men niet naar klanten luistert en de helpdesk alleen uit allochtonen bestaat die in vele gevallen nauwelijks nederlands spreken.
Dus hoe kan je dan een storing duidelijk maken....
Een redenatie die geen steek houdt.

Maar aan de andere kant voor Ziggo een duidelijk signaal, men belt maar niet meer omdat men er teveel tijd in moet gaan steken. Gevolg is dat het netwerk devalueert omdat de storingen niet meer of laat worden opgelost, wat opnieuw weer extra klachten en bellers oplevert. Op deze manier komt Ziggo niet meer uit deze vicieuze cirkel. Ziggo moet dit op een of andere manier zien te doorbreken anders blijven we "eeuwig" met dit probleem opgescheept.
 
Je kan schijnbaar niet lezen....
Het zijn alle digitale zenders in Zoetermeer, die dit probleem hebben.
Het wordt van kwaad tot erger.
En stop te verwijzen naar de ziggo helpdesk...want is het grootste drama wat er bestaat....


Hier vraagt een ziggo engineer om verdere informatie. Dat vraagt hij niet zomaar in z'n vrije tijd...
 
Storingen Zoetermeer

Ook ik heb last van haperingen postcode 2717 Buytenwegh

Bij opnemen vaak last van overspringen of storingen (blokken)
Deze storingen heb ik sinds de laatste keer die kabel kapot was gehakt (22 oktober), toen hebben we een dag geen verbinding gehad in heel Zoetermeer.

Ik dacht al dat het aan mijn spullen lag.
 
Allen:

Om te kijken of er zich een algemeen probleem voordoet in zoetermeer worden er vandaag meting gedaan in Zoetermeer.
 
Allen:

Om te kijken of er zich een algemeen probleem voordoet in zoetermeer worden er vandaag meting gedaan in Zoetermeer.

Bedankt! Misschien zijn wij als gebruikers vaak wat negatief. Als alles goed gaat hoor je ons meestal niet, alleen als er storingen zijn.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over Ziggo en Casema in het verleden.
 
Allen:

Om te kijken of er zich een algemeen probleem voordoet in zoetermeer worden er vandaag meting gedaan in Zoetermeer.


De eerste metingen door de engineers ter plaatse geven aan dat in het hogere net vlak er geen problemen zijn waargenomen/gemeten aan het begin van de middag. M.a.w. de signalen die Zoetermeer in gaan zijn goed. Tenminste dat waren ze de eerste helft van de middag ten tijde er gemeten is.

Op dit moment worden er nog een aantal wijken die hier gemeld zijn nagelopen en zal het signaal daar over langere tijd worden gemeten.

Als hier niets uitkomt kan ik je hier niet helpen en is het verstandig als je zeker weet dat je installatie goed is (ga daar wel van uit :wink: ), het probleem toch een keer te melden bij de helpdesk en een monteur voor je huisadres te vragen. Maar zoals gezegd er worden nu eerst nog enkele wijken gemeten dus wie weet vind men toch iets.

Wordt vervolgd...
 
Ook in Zoetermeer Oosterheem sinds ongeveer anderhalve week zeer regelmatig last van haperingen in het digitale beeld...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan