• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eurosport HD geactiveerd voor TESTEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het grote vergelijken kan beginnen :)

Nu op 3 HD-zenders Tour de France: Nederland 1 HD, Test Eurosport HD en NL1 HD 1080i Test :)

Alleen jammer dat ik de Cisco steeds handmatig moet omschakelen tussen 720p en 1080i :roll:
 
3 x tour

nu echt kunnen vergelijken,
voor mij is de winnaar duidelijk Ned1 1080i (afgezien van de bekende hickups, maar dat valt bij de tour niet zo erg meer op)
op een kleine afstand gevolg door Ned1 720p
ver daarachter volgt dan nog Eurosport 1080i

netwerk (test) Ziggo Noord Winsum
ik kijk met een Samsung 360 ingesteld op 1080i
aangesloten via HDMI op een 47 inch full HD Philips

op het test netwerk heb trouwens ik geen History Channel HD meer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kort en bondige reactie, precies wat we nodig hebben.

nu echt kunnen vergelijken,
voor mij is de winnaar duidelijk Ned1 1080i (afgezien van de bekende hickups, maar dat valt bij de tour niet zo erg meer op)
op een kleine afstand gevolg door Ned1 720p
ver daarachter volgt dan nog Eurosport 1080i

netwerk (test) Ziggo Noord Winsum
ik kijk met een Samsung 360 ingesteld op 1080i
aangesloten via HDMI op een 47 inch full HD Philips

op het test netwerk heb trouwens ik geen History Channel HD meer
 
Kort en bondige reactie, precies wat we nodig hebben.

Deze reaktie verbaasd me een beetje. Het is gewoon wat Ziggo wil horen.
Ik lees genoeg reakties waarin aangegeven wordt dat er meer artefacts te zien zijn dan voor de software update. Ik snap dat dat niet prettig is oftewel heel vervelend. Het is wel de realiteit.

Ik kan ook melden dat het beeld van ned 1 hd test (67) erg scherp is. Er zitten echter hikjes in en ik zie met regelmaat artefacts.
Ik zie ook artefacts op Eurosport hd. Erg scherp beeld. Geen klagen.

Net als Kamphajm zie ik ook artefacts op de andere HD kanalen terwijl ik die voor de update niet had.
Nogmaals History kan ik niet testen want die heb ik niet op ons test netwerk (1081)

Wat wil je horen??
 
Wanneer ik moet beoordelen springt bij mij Eurosport HD er uit ondanks de artefacts.
Ned 1 hd test is scherper dan Ned 1 hd (720p kan. 14) maar hikt erg storend.
 
Ik verbaas me erover dat heel veel mensen na de software upgrade nu meer artefacts hebben dan daarvoor.
Bij mij is het juist andersom. Voor de upgrade was Ned 1 HD niet om aan te zien, veel artefacts, beeld viel vaak weg en het geluid was niet synchroon.
Na de upgrade, doet Ned. 1 HD het perfect, totaal geen artefacts en andere storingen meer en ook Ned 1 1080i ziet er prima uit, bijna geen artefacts te zien. Het gaat hier om Netwerk Noord (Delfzijl)
 
Zoals ik gisteren gemeld kan ik de update niet uitvoeren. Eurosport HD kan ik dus niet kijken. Heb wel Ned 1 HD 720P en 1080i kunnen vergelijken. 1080i ziet er op mijn Sony 40w2000 beter uit. Overigens heb ik helemaal geen last van hickups en nauwelijks artefacts op 1080i. Het zou dus kunnen dat die door softwareversie 1.32 worden geintroduceerd.

Martin
 
Hier in Hoofddorp:

Beste NL1 HD 720p
2e: NL1HD 1080i
3e: Eurosport HD (lijkt minder scherp en minder kontrast als de Ned.zenders)

Sony HD ready TV
Samsung H360 op 720p (vanwege HD ready) sw 1.32

Weinig of geen hickup's.
En dat is niet wat Ziggo wil horen,maar gewoon mijn eigen waarneming.
Beeld is trouwens toch erg stabiel sinds de 1.32 sw.

Hans
 
wat betreft artefacts op de HD zenders (mijn ervaringen),
ik heb mijn samsung HD gekocht toen het WK begon en de eerste wedstrijd van oranje waren de artefacts dramatisch, zo erg dat ik naar Ned1 SD heb moeten omschakelen. als eerste heb ik toen mijn coax kabel vervangen en voorzien van goede afgeschermde stekers (volgens adviezen elders in dit forum), dit kwam de signaal sterkte ten goede maar de artefacts bleven. daarop Ziggo gebeld en die hebben iets vervangen in de verdeel kast, maar de artefacts bleven. weer Ziggo gebeld en deze keer stuurden ze een monteur bij mij thuis langs om te kijken en zoals dat gaat, terwijl de monteur er was GEEN ARTEFACTS. s'avonds op alle HD zenders weer vreselijk veel artefacts, zo erg dat er niet naar te kijken was. weer Ziggo gebeld en deze keer werd mij verteld dat het wel eens aan de kontakt doos kon liggen omdat deze wel erg oud was (kan wel kloppen, ik heb ruim 25 jaat kabel en zo oud is de doos dus ook) de monteur kwam weer langs en heeft een nieuwe doos geplaatst. sindsdien geen last meer van artefacts, ook niet op de test kanalen.
 
Netw. 5500 Ziggo West, omg. Den Haag

1e: NED1 HD 1080i (perfect! NOB houwe zo!!)
2e: Eurosport HD (voor de firmware: slecht!, na de firmware: alhoewel wat fletsere kleuren, toch scherp genoeg)
3e: NED1 HD 720p (nogsteeds hetzelfde: goed dus)

Televisie: Sony KDL-32W4000 HD Ready 1080p
Decoder: Samsung DCB-H360R op Auto, firmware 1.32
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan