• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD wat moet ik er van verwachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

Zigmund

Kan iemand mij vertellen wat je van HDTV moet verwachten? Wat is het beeld en waarom is dit nog scherper dan SD?
 
Kan iemand mij vertellen wat je van HDTV moet verwachten? Wat is het beeld en waarom is dit nog scherper dan SD?

Simpel antwoord: omdat de resolutie hoger is dan SD.
De beeldkwaliteit is flink beter dan SD, maar absoluut niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld blu ray.
 
Simpel antwoord: omdat de resolutie hoger is dan SD.
De beeldkwaliteit is flink beter dan SD, maar absoluut niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld blu ray.

Maar waar zitten die verbeteringen dan?? SD is haal heel scherp... Kortom waar zitten de verbeteringen en waarom is HD nog een schep beter dan SD of zijn de verschillen minimaal?
 
Maar waar zitten die verbeteringen dan?? SD is haal heel scherp... Kortom waar zitten de verbeteringen en waarom is HD nog een schep beter dan SD of zijn de verschillen minimaal?
Ga eens kijken in een goede radio/tv zaak en laat je het verschil demonstreren. Uitleggen via het forum lijkt me niet zinnig als je er niets bij kan voorstellen.
 
Simpel antwoord: omdat de resolutie hoger is dan SD.
De beeldkwaliteit is flink beter dan SD, maar absoluut niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld blu ray.

Mwah, klopt niet helemaal. Veel blu-ray's zijn gewoon ge-upscaled, zij het dan wel op een goede manier. De echte kwaliteit wordt bepaald door de gebruikte opname-apparatuur, lees professionele 720p of 1080p camera's. Bitrate is ook niet te verwaarlozen.
 
Op deze site kan je een soort van indruk krijgen:
https://www.cornbread.org/FOTRCompare/index.html

Het toont foto's van scènes uit Lord of the Rings waarbij de SD (DVD) versie en de HD versie over elkaar heen worden getoond.

Als je met de muis op een SD foto gaat staan zie je de HD versie er overheen komen. Ook kan je de foto aanklikken en de beelden op vol formaat zien.

Hopelijk geeft dat een beetje een indruk.

En wat Cees ook aangeeft: ga ergens kijken waar je het verschil met eigen ogen kan zien. (winkel, kennis met HD decoder)
 
onthoud dat het aanbod van HD zenders erg beperkt is. naar mijn mening vind ik door de beperkte keus niet de moeite waard.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
beperkt aanbod

Echte HD-TV uitzendingen zijn nog zeer spaarzaam. De drie zenders in het speciale HD pakket den het leuk als demo van HD als techniek, maar in vind het gebodene het geld niet waard. NL1, NL2 en NL3 HD is allemaal ge-upscaled, dus bij lange na geen echt HD.

Film1 HD is in veel gevallen slechter dan de niet HD uitzendingen van Film1 omdat het erg veel last heeft van 'ghosting' (vlekkerige kleurovergangen). Dit is al maanden zo en het lijkt er niet op dat dit verholpen gaat worden.

Alleen van de combinatie van mijn HD TV met blu ray wordt ik echt blij.
 
Hallo,

Even heb ik een korte vraag. Ik heb de laatste tijd last van vlekken in het beeld strepen in he beeld. Wanneer ik bijvoorbeeld een lamp aan doe in de kamer of een tl buis dan stoort het zeg maar op mijn digitale ontvangen weet iemand hier een oplossing voor ? ik heb al een monteur van Samsung laten langskomen maar die wist het ook niet vandaar dat ik dit maar eens op het form van Ziggo wil navragen.

En als ik hd op het staan dus bijvoorbeeld Eurosport HD stoort het nog meer.

Bij alle tv's in huis stoort het dus er zit ergens een probleem.
het stoort op de digitale ontvangers zij de monteur van Samsung.

Ik zie de antwoorden wel komen bijvoorbaad dank.
 
Echte HD-TV uitzendingen zijn nog zeer spaarzaam. De drie zenders in het speciale HD pakket den het leuk als demo van HD als techniek, maar in vind het gebodene het geld niet waard. NL1, NL2 en NL3 HD is allemaal ge-upscaled, dus bij lange na geen echt HD.

Film1 HD is in veel gevallen slechter dan de niet HD uitzendingen van Film1 omdat het erg veel last heeft van 'ghosting' (vlekkerige kleurovergangen). Dit is al maanden zo en het lijkt er niet op dat dit verholpen gaat worden.

Alleen van de combinatie van mijn HD TV met blu ray wordt ik echt blij.

Film1HD vind ik ook niet zo bijzonder, wisselt wel per film. Maar ik zit nu even golf te kijken op Sport1HD, wat is dat strak zeg, ongelofelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan