• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing Culemborg 4102 - 4105

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds 2 weken Ziggo internet en telefonie, na wat aanloop gerommel werkte het perfect, (woensdag een oud modem, vrijdag een nieuw modem met de post ??)

Vanaf afgelopen vrijdag ochtend geen telefoon meer (in gesprek toon, en onbereikbaar vanaf buiten) en internet heel erg (mega) traag. Vanmorgen meer dan een half uur met ziggo aan de lijn, ze hebben het modem gereset, ik heb dat vervolgens op aanraden van de meneer aan de lijn(via de mobiel) ook weer gedaan (spanningsloos), en bij geen resultaat moest ik de reset knop 10 seconden moeten indrukken.
Het modem reageerde niet goed en ik moest een afspraak maken (kon vanaf donderdag a.s., maar ik ben alleen op woensdag vrij, dus de week erop ...9 september, een kleine 2 weken geen telefoon..Onacceptabel (ik heb aangegeven dat het volgende mobiele gesprek met KPN zou zijn om terug te gaan, en de medewerker was vol begrip als ik dat zou doen).

Gelukkig kon de medewerker ook mijn telefoonnummer doorschakelen naar een mobiel, dus ik ben weer bereikbaar (en wie gaat dat betalen.... :sad:...ik heb zo'n vermoeden....)
Vanmiddag ineens weer telefoon (na nog een keer het modem spanningsloos te hebben gemaakt). Internet weer op volle snelheid.
Ik neem nog even in beraad of ik de afspraak voor de monteur wel of niet door laat gaan en of ik de doorschakeling nog actief laat. Volgens de heer aan de lijn was dit dus een storing bij mij en niet collectief, als ik dit lees denk ik dat er meer mensen last van hadden...Oja als je ook telefonie afneemt krijg je een hogere prio bij een storing dan internet volgens de meneer aan de lijn, waarschijnlijk komen we eerder, maar dat kan ik niet garanderen..En ook wordt aangegeven dat de software voor het docsis 3 modem nog niet in orde is, dat komt binnen een paar weken... .?????

10 jaar KPN nooit een dag zonder telefoon, 2 weken ziggo, 36 uur zonder telefoon.

Welkom bij de club. Je eerste ervaring was dus dat je in de zeik bent genomen. Deze storing begon inderdaad vrijdagmorgen. De HD heeft iedereen wijs gemaakt dat het geen ziggo probleem was. Ook ik dus. Ik heb in ieder geval eentje flink uitgescholden omdat ik het meer dan spuugzat was om de leugens van ze te moeten aanhoren. Ondanks dat de TD beweerde dat er een wijkstoring was, bleven ze bij de HD volhouden dat er niets aan de hand was. En ja, plotseling vandaag eerst telefonie en gelijk daarachter een optimale internet.
Een ding kan ik je wel zeggen, als alles goed functioneert, heb je een strakke verbinding. Dat mag ook wel gezegd worden.
 
En we zijn weer een modem verder 7 modems 5 monteurs 2x wijk/straatkast nagekeken en nog steeds genoodzaakt om de motorola te gebruiken.

Nu maar wachten tot de nieuwe Arris firmware komt (die zou deze week moeten komen). Hopelijk gaat het dan een beetje werken anders moet ik gaan denken aan een advocaat ofzo :( triest dat het zo moet lopen.
 
verbinding weg

Zojuist heeft alles behalve TV er hier een paar uur uit gelegen.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad hier in de omgeving ?
:x:shock::shock::?:?
 
Niet een paar uur maar wel een uurtje op TV na gelijk gebeld en werd totaal niet geholpen. Ik wilde de naam weten van de persoon (hij beweerde iemand van de TD te zijn) maar onze marrokaans/turkse vriend wilde het niet noemen en noemde de andere Ziggo monteurs incapabele lui waren die maar eens andere baan moesten zoeken.

Nadat ik vroeg hoe hij heette smeet hij de telefoon erop en had ik dus nog niks kunnen melden of was er wat aan gedaan.

Wat een stelletje asociale kloothommels werken daar zeg (ja ik weet het er zijn goeie lui daar maar ze zijn in de minderheid). Na 5x bellen eindelijk door de telefoon centrale gekomen, want dat ding is ook hopeloos brak en 5 minuten later eindelijk weer internet en telefoon.
 
Zojuist heeft alles behalve TV er hier een paar uur uit gelegen.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad hier in de omgeving ?
:x:shock::shock::?:?


Ik weet niet exact de tijden, maar in iedergeval telefonie heeft er bij mij ook weer (kort) uitgelegen. Natuurlijk net als je moet bellen...de ingesprektoon...na een paar minuten was het weer ok.
 
hier is het modem ook niet te benaderen,zie wel inloggen met......,
maar gaat niet verder.
 
Het modem kan je bereiken via http://192.168.100.1/
hebben jullie desondanks ook problemen om die te bereiken?

De laatste keer niet geprobeerd, maar dit werkt alleen bij het opnieuw opstarten, wanneer je nog geen internet verbinding via de kabel hebt, ik weet niet of je er ook in kan als de verbinding weg valt. Overigens is volgens mij makkelijk te zien wanneer je op deze pagina "zou moeten kunnen", want dan heeft je PC(direct aan het modem) of je router (aan de wan kant), tussen het modem en de PC, ook een IP adres in de reeks 192.168.100.x gekregen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat weer lekker bij mij, vanaf vanmiddag telefoon ellende, internet doet het ook niet en heb nu mijn adsl verbinding er maar weer ingeprikt.
(en zoals ik van de ADSL verbinding gewent ben, na 3 weken te hebben uitgestaan binnen 2 minuten verbinding).

Ik heb uitvoerig lopen testen met die 192.168.100.1 pagina (via mijn router). Het lijkt erop dat je die alleen maar krijgt vlak na het modem is opgestart(ook na reset). Indien het modem eenmaal verbinding heeft zie ik af en toe mijn ip adres van ziggo (dus er lijkt wel iets te werken), soms zie ik 0.0.0.0 als er wel een soort van verbinding is, maar het verversen van het ipadres lukt niet). Het router krijgt in de situatie dat je de 192.168.100.1 pagina kan bekijken ip adres 192.168.100.20.

Ik heb van de week na 10 minuten wachten (a 10ct/min) de ziggo monteur af besteld omdat alles weer werkte, de medewerker testte nog even mijn lijn tijdens het gesprek :shock: (ik heb direct aangegeven dat ik op dat moment met die lijn belde en dat als de verbinding verbroken werd, ik niet meer zou terug bellen!), maar mijn eerder door ziggo tot 'persoonlijke storing' gebombardeerde probleem, was in het niets verdwenen.

Kennelijk is mijn 'persoonlijke probleem' weer terug, net als de afgelopen week op vrijdag (en ik denk dat dit probleem ook een week eerder op vrijdag was, daar ik een hoop problemen had om met het nieuwe modem online te komen de eerste keer), dus eeehhh...heeft er momenteel nog iemand last van mijn persoonlijke 'vrijdagmiddag' probleem???:cry:

Gegroet...via mijn ADSL lijn (die ik nog maar even niet de deur uit doe)....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan