• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid van newsserver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb 4 draadjes Ziggo server en 8 draadjes eweka en ik haal een gemiddelde van 35mbit.. terwijl ik dat alleen al zou kunnen halen met de eweka server.
Ben er niet onteverden over, maar er blijft iets links liggen lijkt mij. via speedtest kom ik op een overall van 45mbit uit.. das niet heel slecht lijk mij. we wachten modem update af en kijken wat dat ons gaat brengen :mrgreen:
 
Ik heb 4 draadjes ziggo server en 8 draadjes eweka en ik haal een gemiddelde van 35mbit.. terwijl ik dat alleen al zou kunnen halen met de eweka server.
Ben er niet onteverden over, maar er blijft iets links liggen lijkt mij. via speedtest kom ik op een overall van 45mbit uit.. das niet heel slecht lijk mij. we wachten modem update af en kijken wat dat ons gaat brengen :mrgreen:

De kans is groot dat je computer het gewoon niet sneller kan verwerken. Niet het netwerkverkeer, maar het combineren van de news-artikelen tot bestanden en daarna het controleren met par bestanden of alles goed is en daarna het converteren en uitpakken. Ook firewalls en/of virusscanners zijn bekende beperkers omdat die alle data ook nog eens checken en daardoor vertragen. Er zijn gevallen bekend van mensen met een hele snelle nieuwe pc waar het internet security pakket het dowloaden zover vertraagde dat het niet boven de 30Mbit kwam....
 
De kans is groot dat je computer het gewoon niet sneller kan verwerken. Niet het netwerkverkeer, maar het combineren van de news-artikelen tot bestanden en daarna het controleren met par bestanden of alles goed is en daarna het converteren en uitpakken. Ook firewalls en/of virusscanners zijn bekende beperkers omdat die alle data ook nog eens checken en daardoor vertragen. Er zijn gevallen bekend van mensen met een hele snelle nieuwe pc waar het internet security pakket het dowloaden zover vertraagde dat het niet boven de 30Mbit kwam....

Tsja... daarom heb ik ook een eigen script voor de fire wall gemaakt op de server alhier en draai ik met nod32 2.7 (lekker licht) om de belasting van systemen te voorkomen.
Derhalve ga ik eerdaags over tot ombouw van het lokale netwerk van 100Mbit naat 1Gbit om daar ook de laatste "oude meuk" die zouden kunnen vertragen te vervangen cq up-te-daten. Ben zelf nog niet uit welke switch.. De server daarintegen loopt ook wel eens te klieren, ik moet nu seti draaien om de snelheid erin te houden doe ik dit niet valt de server terug naar 20mbit*. (meestal is dit de firewall, maar die draait in dit geval met script. en zet ik die uit helpt niks)

* dit gaat puur om de doorvoer!
 
De kans is groot dat je computer het gewoon niet sneller kan verwerken. Niet het netwerkverkeer, maar het combineren van de news-artikelen tot bestanden en daarna het controleren met par bestanden of alles goed is en daarna het converteren en uitpakken. Ook firewalls en/of virusscanners zijn bekende beperkers omdat die alle data ook nog eens checken en daardoor vertragen. Er zijn gevallen bekend van mensen met een hele snelle nieuwe pc waar het internet security pakket het dowloaden zover vertraagde dat het niet boven de 30Mbit kwam....
Maar waarom kan het via Eweka dan wel? Ver boven de 4,5 MB/s.
En met de Ziggoserver 2.37 MB/s. En instabiel.
Ik heb hier dus hetzelfde probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar waarom kan het via Eweka dan wel? Ver boven de 4,5 MB/s.
En met de Ziggoserver 2.37 MB/s. En instabiel.
Ik heb hier dus hetzelfde probleem.

Eh... ik denk dat je niet goed gelezen hebt.
prodix schreef dat hij met 4 draadjes van ziggo plus 8 draadjes van eweka niet boven de 35Mbit komt.

De ziggo newsserver is begrensd in snelheid en komt niet boven de ongeveer 25Mbit uit. 2.37 MB zit daar wat onder, maar het kan zijn dat je een drukke groep gebruikt om te downloaden.
 
De ziggo newsserver is begrensd in snelheid en komt niet boven de ongeveer 25Mbit uit. 2.37 MB zit daar wat onder, maar het kan zijn dat je een drukke groep gebruikt om te downloaden.

Pzies.. en daarom kan je Eweka en de Ziggo server gewoon niet met elkaar vergelijken. pas als ziggo server 40mbit is kan je dat doen.
Waar je nu naar moet kijken is je gecombineerde snelheid.
 
Pzies.. en daarom kan je Eweka en de Ziggo server gewoon niet met elkaar vergelijken. pas als ziggo server 40mbit is kan je dat doen.
Waar je nu naar moet kijken is je gecombineerde snelheid.
Met Eweka alleen haal ik de maximale snelheid van dit moment (48Mbps). I.v.m. het retentie verschil zou ik nooit kiezen voor een gecombineerde download (Eweka + Ziggo).
 
De up- en downloadsnelheden van de Ziggo newsserver zijn afhankelijk van je abonnement:

Alles-in-1 Extra . . . 16 Mbit/s
Alles-in-1 Plus . . . . .8 Mbit/s
Alles-in-1 Basis . . .0.8 Mbit/s
Internet Z3i . . . . . 20 Mbit/s
Internet Z3 . . . . . .15 Mbit/s
Internet Z2 . . . . . . .5 Mbit/s
Internet Z1 . . . . . . .2 Mbit/s
Combi . . . . . . . . . . 2 Mbit/s
Telefonie Z1 . . . .0.06 Mbit/s

Je download zal dus nooit de volledige snelheid van je abo halen . . . helaas.

Groeten,
Frank
 
De up- en downloadsnelheden van de Ziggo newsserver zijn afhankelijk van je abonnement:

Nee hoor, dat klopt niet (en het was ook nog een oud lijstje snelheden van de abonnementen zelf wat een tijdje bij de newsserver gegevens heeft gestaan). De newsserver zelf levert maar ongeveer 25Mbit maximaal en bij alles-in-1 extra haal je dus nooit hoger, maar met de lagere abbo's moet je het maximum van je abbo halen.
 
Nee hoor, dat klopt niet (en het was ook nog een oud lijstje snelheden van de abonnementen zelf wat een tijdje bij de newsserver gegevens heeft gestaan). . . . .

Dat lijstje heb ik vanmiddag van de Ziggo site gehaald :!: :?
Als dat niet klopt dan mogen ze dat wel eens aanpassen. De nieuwe abosnelheden waren al voor de omzetting aangepast op de site.

Toch wel vreemd dan dat ik met m'n 10Mb abo nooit boven de 8Mb uitkom als ik via de Ziggo Newsserver download . . .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan