• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sony Alpahcrypt niet alle zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat het misschien om het bekende (beruchte) Sony DVB-C Tuner probleem??

Tweakers.net: Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Maar ik dacht dat het bij de nieuwe TV modellen opgelost was?

Thunderbird heeft een 40X3500 dus dat valt in de bovengenoemde reeks met problemen. Sony heeft de problemen weliswaar opgelost in de 4000 serie, maar vond het blijkbaar niet nodig om het dan ook voor de W3000/X3000/X3500 modellen op te lossen, bijv. d.m.v. een firmware update.:mad:

Sony heeft het probleem gewoon altijd ontkend, danwel verwezen naar het feit dat Ziggo de ingebouwde tuner i.c.m. Alphacrypt niet ondersteunt...
 
Thunderbird heeft een 40X3500 dus dat valt in de bovengenoemde reeks met problemen. Sony heeft de problemen weliswaar opgelost in de 4000 serie, maar vond het blijkbaar niet nodig om het dan ook voor de W3000/X3000/X3500 modellen op te lossen, bijv. d.m.v. een firmware update.:mad:

Sony heeft het probleem gewoon altijd ontkend, danwel verwezen naar het feit dat Ziggo de ingebouwde tuner i.c.m. Alphacrypt niet ondersteunt...

dus ik ben gewoon genaaid :evil:of komt dit nog wel een keer goed als er een firmware update voor de tv komt?
 
Als ik jou was, zou ik hierover contact opnemen met Sony (of je leverancier).
Niet veel kans.
Sony zelf geeft bij problemen met een CAM en/of DVB-C tuner gewoon niet thuis.
En firmware updates, daar doet Sony ook niet aan is de ervaring tot nu toe.

Zie ook deze posting:
Vandaag eindelijk wat opheldering in deze zaak.
Ben afgelopen week bij de electronicazaak geweest waar de tv was aangeschaft, welke mij doorverwezen naar de thuisreparatieservice van sony.
De monteur van sony is daarop bij mijn ouders thuis geweest om ze, na inspectie, te vertellen dat "welke problemen dan ook met een cam-module" niet worden ondersteund door sony, en hij dus ook niks kon repareren of oplossen.
De dag daarna ben ik dus (behoorlijk boos) naar de elctronicazaak terug gegaan om verhaal te halen.
Zij gingen toen dus weer met de monteur aan het bellen, om hem vervolgens met mij te laten spreken. De monteur hield star aan zijn verhaal vast dat Sony geen enkele ondersteuning biedt aan het door hun ingebouwde cam-slot, en hij er met mij niet over in discussie ging.
Mochten er dus problemen van welke aard dan ook mee zijn, trekt sony de handjes ervan af, ook al betreft het een defect in hun tv.
Hier was ik het dus absoluut niet mee eens, en ben opnieuw met de mensen van de electronicazaak in discussie gegaan.
Uiteindelijk hebben ze me toegezegd om een zelfde tv naar hun zaak te halen, om vervolgens bij hun te kijken of die dezelfde problemen vertoonde.
Vandaag hebben ze de tv binnengekregen, en ben ik met de alphacrypt aan het testen gegaan.
Deze nieuwe tv vertoonde geen enkel probleem, kraakhelder storingsvrij beeld.
Het eerste toestel had dus duidelijk toch een defect. Gelukkig zag ook de verkoper dat in, en word morgen het defecte toestel van mijn ouders geruild tegen het nieuwe.
 
Niet veel kans.
Sony zelf geeft bij problemen met een CAM en/of DVB-C tuner gewoon niet thuis.
En firmware updates, daar doet Sony ook niet aan is de ervaring tot nu toe.

Zie ook deze posting:

Dus: wel degelijk opgelost!
 
Dus: wel degelijk opgelost!

Jawel, maar niet via Sony.
In dit geval is de situatie nog wat lastiger aangezien alle toestellen uit de betreffende series dit "defect/gebrek" hebben.
Alleen Sony wil dit niet zo noemen natuurlijk. :no:

Maar als de TV+Alphacrypt combinatie op aanraden van de winkelier aangeschaft is verwacht ik eigenlijk ook wel een oplossing van de verkoper.
 
Maar als de TV+Alphacrypt combinatie op aanraden van de winkelier aangeschaft is verwacht ik eigenlijk ook wel een oplossing van de verkoper.
Absoluut! En ook dat de verkoper zelf eerst de proef op de som heeft genomen, en je niet zomaar wat aanpraat (Zou ook getuigen van slechte handelsgeest.)
 
...of komt dit nog wel een keer goed als er een firmware update voor de tv komt?
Ik zou er niet te veel op rekenen. Deze problemen zijn al lang bekend bij Sony (ik schat sinds begin 2008), dus als ze hadden gewild was dit al lang opgelost.
 
ja vandaag na 2 weken sony gebeld

en wat ik kreeg te horen, was gewoon dat het niet werd ondersteund door ziggo:cry: dus ik zei zo van dat heeft de winkelier me gewoon genaaid en toen zei die verkoper van ja dat klopt als het werkt dan heb je geluk maar het is eigenlijk voor digitenne van KPN maar hij verwachte wel dat ziggo met een oplossing komt zodat alles werkt. dus nu maar hopen dat het ooit nog goed komt:cry:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan