• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiting tv kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tievie

Ik ben pas verhuisd en zou mijn tv wel weer eens aan willen sluiten. Alleen ziet de kabelaansluiting er heel anders uit dan ik gewend ben.

In mijn vorige huis had ik gewoon een soort stopcontactje met een radio en een tv gaatje. Hier heb ik een plastic doosje waar een snoer uit komt met een draaiaansluiting, die zit aan een plastic apparaatje waar casema op staat, met een adapter eraan. Dit apparaatje heeft wel de bekende gaatjes voor tv en radio, ook komt er weer een snoer uit met een draaiaansluiting...

Verder ligt alles nogal uit elkaar, alsof de vorige bewoner hard geprobeert heeft het allemaal uit de muur te trekken... zo ligt het eerste kastje met het inkomende snoer van de muur af en kan ik daar door de muur een koperkleurige draad met een groen omhulsel naar binnen zien komen...

Hoe krijg ik ooit weer tv? en kan ik dit zelf weer monteren?
 
Dat draaiding is waarschijnlijk de aansluiting voor een kabelmodem. Je kunt je TV als het goed is gewoon in dat gaatje prikken van TV op dat kastje.

Heb je anders een foto? Dat praat makkelijker :)
 
even geen camera bij de hand

ik heb wel al geprobeerd om het stekkertje in het tv gaatje te stoppen maar krijg alleen sneeuw te zien.

verder heb ik nog nooit gehoord van een kabelaansluiting met een adapter...

het kastje wat van de muur afhing heb ik net uit elkaar gehaald en wat blijkt: in het kastje huist een vrouwelijk kabel gaatje...
 
Ik heb me nog wat meer in het onderwerp verdiept zodat het hopelijk allemaal duidelijker wordt:

Het kastje wat ik inmiddels weer aan de muur geschroefd heb is de hoofd kabelaansluiting, een vrouwtje.

Die kan ik via een kabel aansluiten op wat ik denk dat een 'signaalverdeler' is, die signaalverdeler heeft een stekker, netspanning nodig dus. Signalverdelers met stekkers kan ik overigens op internet niet echt vinden, misschien heel ouderwets o.i.d?

op die signaalverdeler kan ik de kabel van mijn tv aansluiten.

Helaas ontvang ik nog steeds alleen maar sneeuw als ik alle stekkers inplug...
 
Verder ligt alles nogal uit elkaar, alsof de vorige bewoner hard geprobeert heeft het allemaal uit de muur te trekken... zo ligt het eerste kastje met het inkomende snoer van de muur af en kan ik daar door de muur een koperkleurige draad met een groen omhulsel naar binnen zien komen...

Dat klinkt alsof je AOP (abonnee overname punt) niet meer goed is aangesloten op de groene (hoofd-)kabel. Je kunt hier zelf aan gaan knutselen (de koperen kern mag normaalgesproken niet zichtbaar zijn), of een monteur bestellen. Geef dan wel duidelijk aan dat deze moet komen om de 'rotzooi' van de oude bewoner op te ruimen, zodat je zeker weet dat er geen kosten berekend gaan worden.
 
Dat ding met netsnoer klinkt meer als een signaal versterker.

Die groene kabel (AOP) moet in een inbouwkastje geschroeft worden en op dat kastje zit een male en female aansluiting voor radio en tv.
 
hallo tievie, je vragen komen op mij af, alsof je helemaal geen cai abbonement hebt bij Ziggo, en je ff wilt proberen of er ontvangst is.
als je geen aansluiting hebt aangevraagd in je nieuwe woning,zal er vast geen signaal op staan. dus....je weet wat te doen.


suc6.

berrie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan