• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ontvang spam met mijn eigen email adres als afzender!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi!

Ook hier zeer veel spam van pillen met eigen mailadres.
Zelfs mcafee laat die teringtroep door.

Is het ook niet gemarkeerd met Spam? in het onderwerp?
Kan het me niet zo goed voorstellen eigenlijk.

Bye,
Raymond.
 
Nee, komt in het gewone postvan binnen, dus niet het spam, ook niet gemarkeerd. Normaal komt zo'n troep in het filter van mcafee, nu dus niet.
Zojuist weer 4 berichten van pillen. Nu niet met eigen naam, maar wel in postvak in.
 
Je kunt natuurlijk ook een rule in jouw email client aanmaken: Als afzender = <jouw email> en ontvanger = <jouw email> dan bericht wegsmijten. Dit is natuurlijk geen oplossing, maar een mooie workaround voor als jouw provider de plank mis slaat.

Cheers,

Rene
 
Tja, ik ontvang ook spam met als afzender mijzelf. Leuke discussie over wat de beste antispam software is, of hoe je je emailadres kan afschermen. Het probleem wordt daarmee niet opgelost. Spam misbruikt 80% van de totale capaciteit van het emailverkeer. Ik heb een puik antispam programma, maar die meuk heeft wel het volle traject van afzender naar mij afgelegd voor het tegen de lamp liep en daar wordt ik heel erg pissig van. Wat een verspilling. Is er dan niemand die zo'n spammer iets retour kan sturen waardoor de rook uit z'n computers(s) begint te stromen. Zelf heb ik daar een te klein denkraam voor dus dat gaat niets worden, maar op deze wereld strompelen toch wel een paar van die heerlijke nerds, wizzkids of bona fide hackers rond die zo'n kruistocht tegen de spammers als een uitdaging zien. Kom op, kill de spammers.
 
Begin eens met Thunderbird als emailclient, scheelt al een hoop ellende.
Verder zou je mailwasher kunnen gebruiken maar is voor mij te veel werk om alle email eerst te checken.

Ik heb een eigen domein voor een paar tientjes met echt goed spamfilter erbij. kreeg eerst wel 10 tot 50 "aanbiedingen" per dag en nu nog een paar per maand die erdoorheen komen.

Ben je ook af van emailadres kwijt bij wijzigen internetprovider en alles in eigen beheer doen is ook wel lekker.
 
Begin eens met Thunderbird als emailclient, scheelt al een hoop ellende.
Verder zou je mailwasher kunnen gebruiken maar is voor mij te veel werk om alle email eerst te checken.

Ik heb een eigen domein voor een paar tientjes met echt goed spamfilter erbij. kreeg eerst wel 10 tot 50 "aanbiedingen" per dag en nu nog een paar per maand die erdoorheen komen.

Ben je ook af van emailadres kwijt bij wijzigen internetprovider en alles in eigen beheer doen is ook wel lekker.

Ik heb een eigen domein en een eigen e-mail-server hier staan incl. eigen filtering, maar ook ik krijg spam met als afzender m'n eigen naam binnen. Heeft dus niks te maken met je provider. Die gasten gaan alle domeinen af en rotzooien maar een eind heen, er komen altijd wel van die berichten op hun plaats van bestemming aan. Wat ze terugkrijgen is pech voor ze, zo werken die gasten nou eenmaal en wat zoiets nou oplevert???
 
Ik heb een eigen domein en een eigen e-mail-server hier staan incl. eigen filtering, maar ook ik krijg spam met als afzender m'n eigen naam binnen. Heeft dus niks te maken met je provider. Die gasten gaan alle domeinen af en rotzooien maar een eind heen, er komen altijd wel van die berichten op hun plaats van bestemming aan. Wat ze terugkrijgen is pech voor ze, zo werken die gasten nou eenmaal en wat zoiets nou oplevert???

Ik kan inderdaad zo een email versturen als bill gates of wie dan ook, maar spamfilters van providers zuigen enorm, dus voor mij die paar tientjes wel waard. Als ik spamfilter uitzet dan heb ik gelijk weer veel troep (echt heeeeel veel) ook van oude emailadressen die ik niet meer gebruik op mijn eigen domein. Je doet er inderdaad niets aan wat die lui doen maar het zal wel geld opleveren voor ze.
 
Ik krijg dagelijks een paar honderd spamberichten op mijn gmail, die overigens keurig in de spambox eindigen :) Veel daarvan hebben als afzender 'me', dat klopt dus niet. Spambotjes doen alsof ze jou zijn basically.
Als je Outlook gebruikt kan je gratis Spamfighter downloaden en installeren (www.spamfighter.com).
 
En als je die Spamfighter installeert genereer je weer spam want dan wil het programma iedereen uit je adesboek duidelijk maken dat er zoveel spam uit je Postvak IN is gefilterd. Je wil niet weten hoevaak ik dit ben tegen gekomen bij het klantenservice werk wat ik heb gedaan. (nee geen Ziggo of andere ISP etc)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan