• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt na de opname dan toch verplaatsen naar de externe hdd, dan blijft je interne vrij en dan is 320 GB denk ik wel groot zat.

Het is wat meer gedoe, maar voor het geld hoef je het niet te laten en je behoudt je garantie. Een 1000Gb Usb 2.0 schijf koop je voor nog geen € 100,00.
 
Ik heb even een klein vraagje. Ik weet dus even niet of dit al ergens staat op het forum, maar via de zoekfunctie kwam ik er dus niet achter.
Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen waarom de 5050 constant als je hem opnieuw aanzet, helemaal opstart met een boot. Dit duurt toch wel een seconde of 20 en in die tijd krijg ik op mijn tv de melding dat er geen signaal is.
Is dit te verhelpen, of behoort dit gewoon zo te zijn. En anders misschien iets voor de bug en wishlist.
De 5000 had dit, zover ik weet, alleen maar als je hem een harde reset gaf. Dus als de stroom eraf geweest was. En als ik hem dan aan en uit en daarna weer aan zette, dan kreeg ik direct beeld.
Mijn excuses als deze vraag al gesteld is.
 
Ik heb even een klein vraagje. Ik weet dus even niet of dit al ergens staat op het forum, maar via de zoekfunctie kwam ik er dus niet achter.
Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen waarom de 5050 constant als je hem opnieuw aanzet, helemaal opstart met een boot. Dit duurt toch wel een seconde of 20 en in die tijd krijg ik op mijn tv de melding dat er geen signaal is.
Is dit te verhelpen, of behoort dit gewoon zo te zijn. En anders misschien iets voor de bug en wishlist.
De 5000 had dit, zover ik weet, alleen maar als je hem een harde reset gaf. Dus als de stroom eraf geweest was. En als ik hem dan aan en uit en daarna weer aan zette, dan kreeg ik direct beeld.
Mijn excuses als deze vraag al gesteld is.
Is inderdaad eerder over gesproken, maar lijkt vooralsnog weinig aan te doen, het kost de 5050 tot 30sec om wakker te worden. Ik dacht dat het ook al als bug/wish is geopperd?
 
Ik heb een probleem met de HDMI verbinding tussen de Humax en mijn Sony LCD TV die loopt via mijn HDMI switch. Het beeld valt om de andere seconde een seconde weg. Tussen het beeld geven, geeft ie een soort egale ruis weer. Lijkt voor mij op een HDCP probleem.

De switch is een Octava hds52, met 5 ingangen en 2 uitgangen. Met de Samsung HD360 (en de PS3, Samsung BDP1400, Tvix 6500 en popcorn A100) heb ik hier nooit last van gehad. Aan de uitgangen hangt een Sony 32KDL2500 en een JVC HD350 projector (die overigens nog uit staat nu).

Ik heb zaterdag een andere HDMI switch gekocht van Marantz (vs3002 a 300 euro). Met deze switch heeft de Humax geen problemen. Ik kan probleemloos switchen tussen de projector en de TV en oko tussen de verschillende inputs (tvix, ps3, Samsung 360 en bdp1400 en Humax). Mijn probleem is dus even uit de weg. Maar feit blijft dat de Humax met een Octava hd52 dus een probleem met HDCP heeft.
 
Ik heb even een klein vraagje. Ik weet dus even niet of dit al ergens staat op het forum, maar via de zoekfunctie kwam ik er dus niet achter.
Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen waarom de 5050 constant als je hem opnieuw aanzet, helemaal opstart met een boot. Dit duurt toch wel een seconde of 20 en in die tijd krijg ik op mijn tv de melding dat er geen signaal is.
Is dit te verhelpen, of behoort dit gewoon zo te zijn. En anders misschien iets voor de bug en wishlist.
De 5000 had dit, zover ik weet, alleen maar als je hem een harde reset gaf. Dus als de stroom eraf geweest was. En als ik hem dan aan en uit en daarna weer aan zette, dan kreeg ik direct beeld.
Mijn excuses als deze vraag al gesteld is.
Dit is een power-save feature. De enige mogelijkheid om snel beeld te krijgen is hem aan te laten staan.
 
De 9200 van Humax had ook een boot-tijd, daar aangeduid als initialisatie van de harde schijf.
 
Probleem met het kopiëren

Hallo iedereen,

De Humax werkt perfect.
Ik zit alleen met het volgende:

Ik wilde vandaag een opgenomen programma kopiëren naar een usb-stick, maar ik kan kopie niet selecteren.:evil:

Enige tijd geleden heb ik dit ook gedaan en toen werkte het wel.

Ook de optie verplaatsen (als er geen usb stick is aangesloten) werkt niet.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,
 
Hallo iedereen,

De Humax werkt perfect.
Ik zit alleen met het volgende:

Ik wilde vandaag een opgenomen programma kopiëren naar een usb-stick, maar ik kan kopie niet selecteren.:evil:

Enige tijd geleden heb ik dit ook gedaan en toen werkte het wel.

Ook de optie verplaatsen (als er geen usb stick is aangesloten) werkt niet.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

heb je eerst een map op de usb stick aangemaakt?
Zonder een map op de usb stick kan ik ook niets selecteren
 
geplande opnames niet uitgevoerd

Ik heb een aantal geplande opnames iedere werkdag maar toen ik van de week een paar dagen weg was heeft hij niks opgenomen de dag dat ik weer terug kwam weer wel.

Ik heb de Humax gewoon in het stopcontact( continue aan voor updates). Kan het er aan liggen dat je hem per dag 1x aan moet zetten/ tv kijken, en je dus niet als je weg bent ( waar het eigenlijk voor is) geplande opnames kan doen?
 
Ik heb een aantal geplande opnames iedere werkdag maar toen ik van de week een paar dagen weg was heeft hij niks opgenomen de dag dat ik weer terug kwam weer wel.

Ik heb de Humax gewoon in het stopcontact( continue aan voor updates). Kan het er aan liggen dat je hem per dag 1x aan moet zetten/ tv kijken, en je dus niet als je weg bent ( waar het eigenlijk voor is) geplande opnames kan doen?

De schakelaar achter op de Humax moet wel op "on" staan. Het rode licht op de voorkant moet branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan