• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met https://my.vodafone.nl met nieuw ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi!

Ik snap niet dat als hier aan ligt het voorheen wel goed werkte en na een wijziging bij Ziggo niet meer. Feit is dat de DNS niet goed werkt, zie de vele andere threads hier, en blijkbaar de (semi-interne) routering ook niet. Geen indirect probleem van Ziggo dus, maar zeer direct.

Deze range is recentelijk in gebruik genomen bij Ziggo, en wel een week of 3 geleden.

DNS is een probleem mee en daar word ook aan gewerkt. Maar is een losstaand iets van de issues met de 94.x range. Ook klanten bij Online een andere provider hebben dat probleem.

Bye,
Raymond.
 
Dus gebruikers kunnen beter opzouten.
Niet iedereen is zo slim als jou Ziggo medewerker.
Volgens mij is dit forum voor gebruikers.
 
Hi!

Dus gebruikers kunnen beter opzouten.

Ik probeer toe te lichten wat er aan de hand is, als je dat niet kan waarderen wil ik je ook verder in het ongewisse laten, is mij om het even.

Ik zeg nergens dat je beter kan opzouten, helemaal niet volgens mij, ik probeer je iets uit te leggen, al komt dat kennelijk niet helemaal aan :oops: als jij het zo opvat spijt me dat. Dat is ook geensins de bedoeling.

Ik zie overigens dat jij helmaal niet in het Casema/Ziggo gebied zit waar dit probleem speelt? :sleep::sleep:

Bye,
Raymond.
 
Maar is een losstaand iets van de issues met de 94.x range. Ook klanten bij Online een andere provider hebben dat probleem.
Ik snap nog steeds niet waarom de problemen na recente wijziging optreden. Dat Online dezelfde problemen verbaast me niet. Maar wat ik echt niet snap dat na ingebruikname van een publiek Ip-adres-reeks er problemen optreden, die ze zich bij de meeste providers niet voordoen en vooral voor de wijziging ook geen probleem waren?
 
Hi!

Ik snap nog steeds niet waarom de problemen na recente wijziging optreden. Dat Online dezelfde problemen verbaast me niet. Maar wat ik echt niet snap dat na ingebruikname van een publiek Ip-adres-reeks er problemen optreden, die ze zich bij de meeste providers niet voordoen en vooral voor de wijziging ook geen probleem waren?

Dat is bij in gebruik name van een compleet nieuwe range (dus 94 en ook 95) zeker wel het geval, en ook eerder zo geweest. Kan er ook niet veel meer van maken. We hebben het 'vroeger' bij Multikabel ook gehad toen we de 94.x in gebruik namen.

Als een provider door zijn IP nummers heen is krijgt hij van RIPE nieuwe, dit keer uit de nieuwe 84 range dus. Is niet iets wat je als provider uitkiest ofzo.

Bye,
Raymond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus gebruikers kunnen beter opzouten.
Niet iedereen is zo slim als jou Ziggo medewerker.
Volgens mij is dit forum voor gebruikers.

Wat een fantastisch opmerking van je....
Dat niet iedereen zo slim is als een Ziggo medewerker bewijs je maar weer met je kortzichtige opmerking.

Hij probeert uitleg te geven, dat jij dat niet begrijpt is duidelijk...
Vraag dan om extra uitleg, 10 tegen 9 dat je dit dan krijgt.

I.p.v een niets zeggend stukje schreeuwerige kritiek....

Get a live........
 
Wat een fantastisch opmerking van je....
Dat niet iedereen zo slim is als een Ziggo medewerker bewijs je maar weer met je kortzichtige opmerking.

Hij probeert uitleg te geven, dat jij dat niet begrijpt is duidelijk...
Vraag dan om extra uitleg, 10 tegen 9 dat je dit dan krijgt.

I.p.v een niets zeggend stukje schreeuwerige kritiek....

Get a live........

Wat mij betreft krijgen dit soort schreeuwers een ban.
Omdat ie zelf geen f:censored:ck van de materie snapt, gaat ie uit frustratie een Ziggo medewerker afbranden die ons probeert te helpen. :evil:
 
Hi!

Wat mij betreft krijgen dit soort schreeuwers een ban.
Omdat ie zelf geen f:censored:ck van de materie snapt, gaat ie uit frustratie een Ziggo medewerker afbranden die ons probeert te helpen. :evil:

Hij zal wel een rotdag gehad hebben ofzo. Bovendien zit hij in ex-Multikabel gebied, wat niets met deze issue te maken heeft.

Bye,
Raymond.
 
Hi!



Die issues zijn niet het probleem van Ziggo, ja nu wel indirect, maar komt doordat Ziggo, en niet alleen Ziggo maar er zijn meer providers (Online ook) die IP adressen gekregen hebben van RIPE (www.ripe.net) die in de 94.x ranges vallen.

Een aantal providers blokeerd op de bogon lijst (https://www.team-cymru.org/Services/Bogons/) maar hebben kennelijk deze blokken vergeten te verwijderen.

Wat in leken taal betekend dat die providers hun filtering niet op orde hebben. Ziggo probeerd daar waar mogelijk deze providers te benaderen en de situatie uit te leggen.
  • 94/8 and 95/8 allocated to RIPE (JUL 2007). Removed from the bogon lists.
Op zich, in Juli 2007 is dit al bekend gemaakt. Die providers die hun filtering nog niet geupdate hebben voor iets wat in 2007 al bekend was, die moeten wellicht nadenken over waar ze mee bezig zijn.

Ik snap dat het als gebruiker vervelend is maar niet alleen door Ziggo op te lossen.

Bye,
Raymond.

Dank voor de uitleg. Het grootste probleem is gebrek aan communicatie.
Ik was voorheen Orange/Wanadoo cable klant en ik ben totaal niet op de hoogte gesteld van de migratie. Een simpel emailtje had geholpen.
Tevens had daarin kunnen staan dat mocht je statische DNS adressen hebben ingesteld dat je dan problemen kunt verwachten want na migratie kan je de oude DNS servers niet meer benaderen. Nu moest ik er zelf achter komen dat ik blijkbaar ben gemigreerd van Orange/Wanadoo naar Ziggo. Stom toevallig vond ik een website met daarin het adres van de Ziggo DNS server.

Nog even over dat nieuwe IP netwerk: hoelang wisten jullie al dat Ziggo dat 94.x netwerk in gebruik zou nemen ? Ik neem aan ruim van te voren, dus dan zou je denken dat je indien mogelijk nog wel wat maatregelen zou nemen om indien mogelijk die contacten op de hoogte te stellen van de nieuwe reeks die nodig zijn om dit netwerk in gebruik te kunnen nemen.
Nogmaals, communicatie is belangrijk. Als jullie gebruikers die gemigreerd worden op de hoogte stellen van dit feit en ook vertellen dat door in gebruikname van een nieuwe range je wellicht problemen kan verwachten, dan scheelt dat een hoop ergernis. Nu heeft het volgens mij een week of langer geduurt voor er iets op de website van Ziggo kwam over de storing met bepaalde websites.

Tip voor de toekomst: houd je abonnees op de hoogte. We zijn geen boemannen en snappen heus wel dat er weleens dingen mis kunnen gaan. Als je maar eerlijk bent en ons op de hoogte houd.

Scheelt een hoop onnodige frustraties.
 
Hi!

Dank voor de uitleg. Het grootste probleem is gebrek aan communicatie.

Tip voor de toekomst: houd je abonnees op de hoogte. We zijn geen boemannen en snappen heus wel dat er weleens dingen mis kunnen gaan. Als je maar eerlijk bent en ons op de hoogte houd.

Scheelt een hoop onnodige frustraties.

Mischien moet er naast het 'Ziggo luisterd' ook een 'Ziggo legt uit' in de slogan ;)

Maar mee eens hoor.

Ranges waren pas kort voor migratie beschikbaar overigens.

Bye,
Raymond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan