• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En opnieuw weer een hanger in het authenticatie scherm.
Standby verhielp het probleem.
Het vreemde is dat het bijna een week goed ging en dan nu ineens de frequentie met problemen omhoog gaat terwijl de software het zelfde is gebleven. Ik zal de eerst volgende keer eens kijken of ik de signaal kwaliteit kan bepalen.
 
Volgens mij moeten jullie wel dit in het achterhoofd houden:

In de andere series dan 9000, is de Now/Next banner met de vorige (officiele) firmware weer teruggekomen.
Daarnaast was en is er in die series geen mogelijkheid om de Now/Next banner handmatig (nogmaals) te laten verschijnen, drukken op INFO of Options heeft een heel ander effect op deze series dan in de 9000 serie.
Geen idee wat je bedoelt. Bij ons hebben de Info en Options knoppen exact hetzelfde effect op de 8000 als op de 9000 reeks TV.
 
Hallo annoniem,

heb je eventueel nog een tester nodig van de beta software van philips?

kan ze eventueel testen op de

32pfl9604 in winkel
37pfl9604 in winkel
42pfl9664 in winkel en thuis
46pfl9704 in winkel

mvgr ralph
 
En opnieuw het probleem dat we alleen maar de witte balk krijgen met "gecodeerd programma"

Ik heb even gekeken wat de status van de CAM was en deze stond in de Status softcell service op alleen "0x0 EMM 1 DVB EMM Service" terwijl er normaal gezien nog een tweede lijn staat welke "0x1 Live view 1 DVB Descramble Service" luit.

Voor de rest zag de CAM de kaar gewoon en was hij goed te bekijken vanuit de software. Met andere woorden, hij is gewoon gestart en in bedrijf.

Ik hoop dat dit helpt.
 
(Ter info:
Hier ook de melding 'gecodeerd programma' op alle zenders, maar ik heb nog gewoon de 'productie-firmware')
 
Geen idee wat je bedoelt. Bij ons hebben de Info en Options knoppen exact hetzelfde effect op de 8000 als op de 9000 reeks TV.

Oke, dan was ik ook even ongegrond aan het generaliseren :)
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: op de 5604 verschijnt de Now/next balk (nog) automatisch, nadat hij even weg was in 1 firmware-versie.
Het was en is niet mogelijk om de Now/Next banner (nogmaals) te laten verschijnen op in elk geval de 5604 serie.
Uit diverse andere posts begrijp ik namelijk dat het wel mogelijk is deze balk (voor de eerste keer danwel nogmaals) te laten verschijnen doormiddel van een toets op de 9000-series.
En ik was in de veronderstelling dat de 5000 tm 8000 series gelijk waren wat dit betreft en de 9000 serie anders. Dat had ik zelf bedacht omdat de balk het nu wel doet in de 5000 tm 8000 serie en niet in de 9000-serie (opgemaakt uit andere posts).
Dus het is zo de vraag of deze balk zodirect bij de officiele nieuwe release er nog wel is bij de 5000 tm 8000 serie en dan alleen bij de 9000 niet.
Als hij namelijk bij de 5000 tm 8000 serie weggelaten wordt, is hij daar ook niet met een knopje alsnog op te roepen.
Zo had ik gedacht.
Maar jij zegt nu dat in de 8000 serie de Now/Next banner ook niet meer verschijnt bij de laatste officiele firmware? En dat je hem middels de INFO knop alsnog laat verschijnen? Dat is dus in elk geval anders op de 5000-serie.
Het is ook wat met die balk, het houdt iedereen wel bezig :)
Misschien kan Philips anders iedereen een abonnement op de Totaal-TV doen, dan hebben ze ook geen EPG meer nodig :)
 
Maar jij zegt nu dat in de 8000 serie de Now/Next banner ook niet meer verschijnt bij de laatste officiele firmware? En dat je hem middels de INFO knop alsnog laat verschijnen? Dat is dus in elk geval anders op de 5000-serie.
Het is ook wat met die balk, het houdt iedereen wel bezig :)
Misschien kan Philips anders iedereen een abonnement op de Totaal-TV doen, dan hebben ze ook geen EPG meer nodig :)
De now/next balk komt alleen (automatisch) in beeld bij het wisselen van kanaal (ongeveer een seconde). Deze balk is niet dmv een toets op te roepen. Wat je ziet met de Info knop is anders. Bij de 9000 reeks komt de balk niet, maar bij de andere modellen wel. Maar de knoppen werken op alle toestellen hetzelfde.
 
Test 42pfl9664

Zojuist nieuwe firmware x.65.0 geinstalleerd op 42pfl9664
Geconstateerde bugs:
- Nederland 1,2,3HD, ......geven melding 'gecodeerd programma'
- Just for the record: Ziggo TV geblokt (dat was al zo in de vorige .5 firmware)

Verder wil ik hier ventileren dat ik het treurig vind dat Phlips de issues
2, 4, 8, 11, 14, 15 uit het openingsbericht niet wil aanpakken. Mij storen vooral 2, 11 en 14.

Edit 1: typefout in typenummer gecorrigeerd
Naschrift: Na vervanging stekkers en kabels zijn vermelde problemen opgelost
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke TV heb je nou precies, ik zie twee verschillende nummers.


Groet,
JW
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan